- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vasara vairuotojus pasitiks naujovėmis. Keičiasi kai kurios Kelių eismo taisyklės (KET), miestuose numatoma įrengti dviračių gatves, kuriose automobilių greitis bus sumažintas iki 30 km/val. Be to, atsiras ir naujų kelio ženklų, tarp kurių – draudžiantis elektrinių paspirtukų eismą. Sostinės valdžia drausti važiuoti elektriniais paspirtukais neskubės, tačiau užsimena, kad jau ieško būdų, kaip apriboti gatvėmis skraidančių paspirtukų vairuotojų greitį, praneša LNK.
Vasaros pradžioje vairuotojams atidumo reikės daugiau – nuo birželio 1 dienos įsigalios naujos KET. Visų pirma – atsiras naujų kelio ženklų. Svarbiausi iš jų: motorinių dviračių, kuriems priskiriami ir paspirtukai, eismo draudimas, dviračių gatvės pradžia ir pabaiga bei gyvenamųjų transporto priemonių eismo draudimas.
Didžiausia naujovė – skiriamaisiais ženklais pažymėtos dviračių gatvės. Pastarosios bus įrengtos ten, kur eismas lėtas ir ramus, pavyzdžiui, senamiesčiuose ar Lietuvos kurortuose. Tokiose gatvėse automobiliai važiuoti didesniu nei 30 km/val. greičiu negalės. Aplenkti dviračius, išvažiuojant į kitą eismo juostą, taip pat bus draudžiama. Be to, dviračiai galės važinėti laisvai, nesilaikydami dešiniojo kelio krašto. Vilniaus savivaldybė sako, kad tokioms gatvėms įrengti prireiks ir daugiau laiko, ir papildomų lėšų.
„Turi būti padarytas atitinkamas ženklinimas. Be to, tokiose gatvėse reikės ir papildomo vairuotojų informavimo, kadangi tai tikrai yra naujovė“, – teigė Vilniaus miesto eismo organizavimo skyriaus vedėjas Rimantas Baravykas.
Pėsčiuosius gąsdina keliese ant vieno elektrinio paspirtuko važinėjantys jaunuoliai. Paspirtukininkai problemų sukelia ir automobilių vairuotojams.
„Teko būti vos nesuvažinėtai, tai toks nelabai smagus jausmas. Man atrodo, kad galėtų būti ribojamas greitis“, – nuomone dalinosi vilnietė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Pagal vasarą įsigaliosiančias naujas KET savivaldybės turės teisę pastatyti specialų naują ženklą, draudžiantį motorinių dviračių, o ir paspirtukų eismą.
Europos Komisijos duomenimis, tik penkios bendrijos šalys iš 27 vis dar nėra reglamentavusios elektrinių paspirtukų naudojimo, tarp jų – ir Lietuva. Nei KET, nei kituose teisės aktuose elektrinių paspirtukų sąvoka neegzistuoja.
„Mes matome tendencijas, sužeidimus, eismo įvykius, kurių daugėja dėl elektrinių paspirtukų, todėl svarstome įvairias iniciatyvas“, – kalbėjo susisiekimo ministerijos vyresnysis patarėjas Dmitrij Bial.
Mes matome tendencijas, sužeidimus, eismo įvykius, kurių daugėja dėl elektrinių paspirtukų, todėl svarstome įvairias iniciatyvas.
Anot Vilniaus savivaldybės, kol kas apriboti planuojama tik nuomojamų paspirtukų judėjimą.
„Mes intensyviai dirbame su nuomos bendrovėmis ir nagrinėjame tokią galimybę programiškai riboti jų greitį ir galbūt net uždrausti važiuoti į tam tikras vietas kur jie tikrai trukdo kitiems eismo dalyviams“, – aiškino R. Baravykas.
Nuo birželio bus išskiriamos A ir A+ maršrutinio transporto eismo juostos. Be to, vairuotojai gatvėse matys naujus baltos spalvos šviesoforus. Jie bus skirti tik viešajam transportui, tad kiti vairuotojai jais vadovautis negalės.
„Siekiant žaliojo transporto ir viešojo transporto tikslų bus galimybė naudoti tokius maršrutiniam transportui skirtus šviesoforus“, – sakė D. Bial.
Nuo birželio numatomos naujovės – antrasis KET pakeitimų etapas. Pirmasis įsigaliojo nuo sausio 1 d. Nuo metų pradžios pasikeitė avarinio koridoriaus pagalbos tarnyboms sudarymo tvarka, uždrausta statyti automobilius ties įvažiavimais ir išvažiavimais iš kiemų, patikslinta tvarka išvažiuojant iš greitėjimo juostos, vairuotojai įpareigoti kuo greičiau patraukti įkrautą automobilį iš įkrovimo vietos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...