- „Kauno diena“, sumin.lrv.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pernai Lietuvos keliuose žuvusiųjų sumažėjo 17 proc. Tai – 30 netekčių mažiau nei 2020-aisiais ir perpus mažiau nei prieš dešimtmetį.
Pagerėjo ne visur
Statistikos duomenimis, 2021 m. žuvo 146 eismo dalyviai. 2020 m. keliuose Lietuva neteko 176 gyvybių, 2011 m. – 296.
Per praeitus metus mūsų šalyje 1 mln. gyventojų teko 53 žūtys keliuose. Pagal šį rodiklį Lietuva artėja prie ES vidurkio, kuris 2020 m. buvo 42 žuvusieji 1 mln. gyventojų.
2021-aisiais itin pagerėjo pažeidžiamiausių eismo dalyvių – pėsčiųjų ir dviratininkų – saugumas.
Palyginti su 2020 m., pernai pėsčiųjų žūčių sumažėjo beveik perpus – nuo 52 iki 27 (48 proc.), dviratininkų žūčių – nuo 15 iki 11 (27 proc.).
Situacija pablogėjo arba liko nepakitusi tik trijose apskrityse iš dešimties – Telšių, Tauragės ir Utenos.
Gerokai saugesni buvo dviratininkai, dėvėję liemenę ar važiavę su įjungtais žibintais – žuvusiųjų su tokiomis apsaugos priemonėmis buvo tik du.
Pagal šalies regionus didžiausia pažanga pasiekta Marijampolės, Panevėžio ir Klaipėdos apskrityse – čia žuvusiųjų keliuose sumažėjo atitinkamai apie 40, 36 ir 35 proc. Situacija pablogėjo arba liko nepakitusi tik trijose apskrityse iš dešimties – Telšių, Tauragės ir Utenos.
Bendromis pastangomis
„Pažangos siekiame glaudžiai bendradarbiaudami su policija, Vidaus reikalų ministerija, mūsų pavaldžiomis įstaigomis – Transporto saugos administracija, Automobilių kelių direkcija, Transporto kompetencijų agentūra. Daug dėmesio eismo saugai skiriame ir planuodami valstybės investicijas į kelių infrastruktūrą“, – sakė Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Ministras atkreipė dėmesį, kad pozityvūs pokyčiai yra ir didelis iššūkis, nes teigiamoms tendencijoms ateityje išlaikyti būtinos nuolatinės bendros visų institucijų ir eismo dalyvių pastangos, atsakingas elgesys, atidumas ir pagarba vieni kitiems kelyje.
Eismo saugumui gerinti Vyriausybė yra patvirtinusi Susisiekimo ministerijos parengtą valstybinę eismo saugumo programą „Vizija 0“, kurios tikslas – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų Lietuvos keliuose.
Iki 2030 m. žūčių šalies keliuose skaičių siekiama sumažinti perpus, palyginti su 2019 m.
Saugai – daugiau dėmesio
Daug dėmesio eismo saugumui skiriama ir rengiamoje Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategijoje iki 2035 m.
Šalyje numatoma plėsti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą – 2022–2035 m. nutiesti apie 600 km naujų takų, dviračių takų ilgį gyvenvietėse padidinant beveik 50 proc. ir rekonstruoti apie 350 km prastos būklės takų.
Taip pat planuojama keliuose ir toliau diegti inžinerines eismo saugos priemones, pertvarkyti pavojingas sankryžas, pėsčiųjų perėjas.
Siekiama, kad iki 2024 m. valstybinės reikšmės keliuose nebeliktų pavojingų pėsčiųjų perėjų – planuojama sutvarkyti apie 1 720 tokių perėjų.
2022–2035 m. numatoma pertvarkyti apie 140 vieno lygio sankryžų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?25
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...