- „Kauno diena“, ergo.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Intensyvaus eismo sraute kai kurios transporto priemonės kelią skinasi skirtingų spalvų švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams. Kaip elgtis kelyje, kad nekiltų pavojingų situacijų?
Stebėkime aplinką
Draudimo bendrovės ERGO verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius primena, kad vairuotojai ypatingą dėmesį kelyje turėtų skirti raudonos ir mėlynos (arba tik mėlynos) spalvos švyturėlius bei specialiuosius garso signalus naudojančioms transporto priemonėms.
Tai pirmenybę eisme turintys ugniagesių, greitosios pagalbos ir policijos automobiliai.
Raudonos ir mėlynos spalvų švyturėlius taip pat gali naudoti svarbius asmenis, kuriems yra paskirta valstybės apsauga, vežantys ir juos lydintys saugumo tarnybų automobiliai. Tokios pat taisyklės galioja ir šių skiriamųjų ženklų neturintiems, tačiau eskorte esantiems automobiliams.
Oranžinės spalvos švyturėliai nesuteikia pirmenybės transporto priemonei, tačiau jų ignoruoti negalima.
"Visus šiuos paprastai dideliu greičiu judančius automobilius būtina praleisti, netrukdyti jiems judėti. Vis dėlto svarbu nepamiršti, kad, nepaisant skubos, visi eismo dalyviai turi užtikrinti eismo saugumą. Pirmenybę turintys automobiliai privalo įsitikinti, kad jiems užleidžiamas kelias, o kiti eismo dalyviai – nuolat stebėti aplinką: nenukreipti dėmesio į navigacijos ar telefono ekranus, stengtis, kad automobilio salone nebūtų garsiai klausomasi muzikos. Taip pat neskubėti ir būti pasiruošus praleisti specialius švyturėlius turinčius automobilius", – patarė R.Pocius.
Įspėjimas pėstiesiems
Išvydus raudonos ir mėlynos (ar tik mėlynos) spalvos švyturėlius turinčius ir specialiuosius garso signalus naudojančius automobilius, ne daugiau nei keturias eismo juostas turinčiuose keliuose privaloma sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.
Suklusti turėtų ir kiti eismo dalyviai – dviratininkai, pėstieji, kurie taip pat neturi pirmenybės ir privalo paklusti reikalavimams sustoti. Kaip ir automobilių vairuotojai, jie turi netrukdyti specialiam transportui net tada, kai automobilis su įjungtais mėlynais ir raudonais ar mėlynais švyturėliais nejuda ar nenaudoja specialiųjų garsinių signalų.
"Judėti pro šiuos automobilius vairuotojams reikėtų tokiu greičiu, kuris nesukeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams, jei reikėtų staiga sustoti. Svarbu, kad visose situacijose būtų priimami ramūs ir neimpulsyvūs sprendimai. Staigus vairo pasukimas ar persirikiavimas į kitą eismo juostą gali sukelti problemų kitiems eismo dalyviams, netgi tapti incidentų priežastimi. Blogiausia, kad į juos patekę savo darbo atlikti negali ir žmonių gyvybes gelbėjantys darbuotojai", – komentavo R.Pocius.
Negalima ignoruoti
Visiškai kitokia situacija, jei kelyje susiduriama su oranžinės spalvos švyturėlius naudojančiomis transporto priemonėmis.
Juos vairuotojai gali įjungti tik tada, kai trukdoma eismui, pavyzdžiui, transporto priemonei esant didesnei, nei leidžiama, gabenant nestandartinius, pavojingus krovinius.
Taip pat – stovint, važiuojant lėtai, lydint organizuotas dviratininkų grupes, tvarkant kelius.
R.Pocius primena: šių spalvų švyturėliai nesuteikia pirmenybės, tačiau jų ignoruoti negalima.
"Bet kokios spalvos švyturėliai pirmiausia skirti atkreipti dėmesį, signalizuoti, kad kelyje yra kliūtis ar kitaip besielgiantis eismo dalyvis. Į tai privaloma reaguoti. Vis dėlto dar girdime istorijų, kaip vairuotojams nepavyksta apsisaugoti nuo tokių nemalonumų – įvairių eismo dalyvių sukeltuose incidentuose vis dar dalyvauja ir specialusis transportas. Deja, bet intensyvėjant eismui ir blogėjant orui bei vairavimo sąlygoms šių incidentų gali būti ir daugiau, ypač jei keliuose nebūsime atidūs", – pabrėžė ERGO atstovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...