Per „Midsummer Vilnius“ koncertus – „Immersive sound“ garso technologija

  • Teksto dydis:

Trys iš liepos 11–22 d. vyksiančio festivalio „Midsummer Vilnius“ vakarų bus palydėti maestro Modesto Pitrėno diriguojamo Lietuvos kamerinio orkestro. Koncertų metu pirmą kartą Lietuvoje publika patirs unikalią „Immersive sound“ garso technologiją.

Dirigentas Modestas Pitrėnas – vienas iš stabilių festivalio „Midsummer Vilnius“ programos atmosferos kūrėjų: „Šiemetinis festivalis man yra rekordiškas muzikinių patirčių kiekiais ir formatais: į transą keliantis „Dady Was A Milkman“, hipnotinis nebylaus kino projektas „Tarsi Vilnius“ ir mano seni scenos draugai – pasauliniai talentai V. Urmana su sutuoktiniu A. Nigro – tarsi skirtingos planetos, besisukančios apie vieną, Midsummerio, saulę, vis kitaip ją atspindėdamos ir papildydamos“. Šie trys koncertai bus apipinti orkestro garsais ir suteiks muzikai papildomos galios pasiekti žmones.

Paklaustas apie ilgametę patirtį su festivaliu, dirigentas atsako, kad kiekvienas koncertas yra visiškai nauja patirtis, net jei scenoje stovi su dešimtmečiais patikrintais partneriais, seniai pamilta pažįstama muzika ar šeimos nariais. „Susitikus scenoje atsiranda stebuklo verti cheminiai procesai. Kol kas labai laukiame tų susitikimų ruošdamiesi (kaip profesionalai moka), individualiai: studijuodami partitūras, įsivaizduodami, fantazuodami, o kaip bus iš tiesų, paaiškėja tik koncerto dieną, pusvalandis prieš koncertą, ar net koncerto metu. Viena aišku, bus stipru!“

Emocijų stiprumo pažadą patvirtina ir festivalio garsu besirūpinantis Kęstutis Dulinskas (NO NOISE LT), kuris pasakoja, kad festivalio publika bus pirmoji Lietuvoje, patirsianti „Immersive sound“ garso technologiją. Tai technologija, leidžianti ištransliuoti garsą nuo scenos kartu su garso šaltinio lokalizacija, t. y. klausytojas jausis sėdintis priešais orkestrą, kuris groja tik jam, gyvai ir be įgarsinimo. Technologija leidžia girdėti garsą pagal orkestro išsodinimo planą, tai panašu į kino teatruose naudojamą „Dolby“ sistemą, kai žiūrovai girdi garsus iš įvairių salės kampų.

Pasakojimą apie festivalio scenos galias papildo ir technikos vadovas Ištvan Tomaš, pabrėždamas kiekvieno koncerto vizualinį unikalumą kaip staigmeną. Koncertų atlikėjų techninė komanda sceną transformuos savaip – pradedant šviesų išdėstymu, baigiant video režisierių (vidžejų) sprendimais. Šiais metais scena pasipildys dar didesniu ekranu, tad atidarymo video menininkas Pijus Vėberis užduos aukštos kokybės vaizdo toną, kurį kituose koncertuose palaikys žymiausia vidžėjė Vesta drauge su atvykstančiais atlikėjų komandų nariais.

Organizatorių nuotr.

Vidurvasario vakarų ir naktų šviesa taip pat prisidės prie festivalio magijos, ir kadangi koncertai prasidės dar nesutemus – žiūrovai pirmiausia galės mėgautis natūralia šviesa, kuri apšviečia atlikėjų veidus ir garso sistemą scenoje, o sutemus pasirodys visas apšvietimo grožis palydimas dangaus skliauto spalvyno.

Garsas ir šviesa yra praktinės esminės festivalio dalys, kurias festivalio komanda itin apgalvoja. O štai apie trečią – atlikėjų sąveikos –  dalį finalizuoja maestro M. Pitrėnas: „Kadangi stoviu nugara į žiūrovą, koncentruojuosi į vyksmą scenoje, į tą sekundę vykstantį sąmokslą tarp muzikantų. Jei (kaip) tai įvyksta, publika iškart pajunta ir reaguoja. Ta reakcija neįkainojama, kaip ir bendrystė su Valdovų rūmų aplinka ir fantastiškiausia vidurvasario Vilniaus tradicija festivalio pavidalu. 

Su laiku mano nugara tapo daug jautresnė, „klausanti“. Jaučiu publikos įtampą ir vib‘ą, kuris priklauso nuo begalės detalių: oro sąlygų, praskrendančių paukščių balsų, pertraukoje išgertų putojančio burbulų... Galiausiai tereikia pasileisti pasroviui su muzika ir apsigyventi garsuose, kuriuos dovanos jau nuolatiniu festivalio rezidentu tapęs daugiaveidis Lietuvos kamerinis orkestras su fantastiškais svečiais. Iki pasimatymo po Valdovų rūmų dangumi!“



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių