- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lydosi asfaltas, miestiečiai ir miesto svečiai. Vilniuje – apie 28 °C karščio. Tad vilniečiams dovanojama dulksna – puikus būdas atsigaivinti. Vilniaus savivaldybė ir „Vilniaus vandenys“ dovanoja džiaugsmą ir pramogą vilniečiams ir miesto svečiams. Žmonės Rotušės aikštėje gali ateiti ir atsigaivinti. Tokia dulksna vilniečius džiugins visomis karščiausiomis dienomis 9–22 val. Vieną vakarą trumpam kelsis į Vingio parką, tad ir ten žmonės galės atgaivinti. Savaitgalį sinoptikai žada gaivesnius orus su trupučiu lietumi, tad galbūt karščiai nevargins.
Per karščius Vilniuje net lydosi asfaltas, tam Vilniaus savivaldybė ėmėsi priemonių – didelių gabaritų transporto priemonėms uždrausta važiuoti ir gadinti asfaltą, kad nebūtų provėžų. Nutarta, kad tokioms mašinoms negalima važiuoti Vilniaus gatvėmis, jei temperatūra pakils daugiau nei 25 °C. Tokia praktika taikoma ne tik Lietuvoje. Kituose miestuose savivaldybės nusprendė miesto gatves lieti šaltu vandeniu.
Vežėjai sako, kad neaišku, kokios transporto priemonės negalės važiuoti Vilniaus gatvėmis, kai temperatūra aukštesnė nei 25 °C. Vilniaus savivaldybė teigia, kad važiuoti miesto gatvėmis negalės tos transporto priemonės, kurios didelio gabarito, gabena betoną į statybvietę, metalų konstrukcijas. Vežėjų atstovai sako, kad, jeigu jos negali važiuoti, kodėl miesto gatvėmis gali riedėti viešasis transportas, kurio svoris labai panašus. Apie tai pokalbis su „Linavos“ generaliniu sekretoriumi Zenonu Buivydu.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Ar teko girdėti apie naujoves?
– Teko girdėti ir, greičiausiai, jūsų dėka. Mūsų verslas užsiima tarptautiniais pervežimais. Kitose šalyse, kai yra tokie nutarimai, prie miestų yra aikštelės, kur galima sustoti ir laukti.
– Ar pasigendate iš savivaldybės pusės aiškesnio situacijos išdėstymo?
– Tikrai taip.
– Minėjote, kad yra ir kitų transporto priemonių, kurių svoris gali visiškai nesiskirti nuo betoną gabenančių mašinų.
– Net maršrutiniai autobusai ir kai kurios kitos viešojo transporto priemonės išlaiko labai panašų svorį, kuris gadina asfaltą. Mano klausimas, ar viešasis transportas važiuos, kai bus 25 °C šilumos?
– Ar priemonės, kurioms bus draudžiama važiuoti Vilniaus gatvėmis karštesnėmis dienomis, daro realios žalos asfaltui?
– Manau, pagrįsta, todėl ir priimami sprendimai.
– Jūsų asociacija bendrauja su užsienio partneriais, kokia situacija ten? Ar yra analogiškų sprendimų?
– Praktiškai visose šalyse yra.
– Ką tokie sprendimai reiškia – galbūt maistas nepasieks prekybos centrų, sustos statybos?
– Manau, yra palikta galimybių įmonėms kreiptis ir prašyti papildomų leidimų ir turbūt juos gaus. O betonas ir sunkios konstrukcijos bus pristatomos anksti ryte arba kai nukris temperatūra.
– Turbūt tos transporto priemonės be reikalo po miestą nevažiuoja?
– Kiekvienas kilometras kainuoja.
– Su kokiomis dar problemomis susiduria jūsų asociacijos nariai kalbant apie keliones per Vilnių?
– Dabar yra aplinkkelis ir daug patogiau. Didelių problemų nejaučiame. Yra normalūs darbiniai reikalavimai.
– Ar nebijote, kad bus nepasitenkinimo iš narių po tokio savivaldybės sprendimo?
– Būtų gerai, kad paaiškintų, kokie keliai leidžiami arba ne, ir apibrėžtų plačiau, kokioms transporto priemonėms negalima.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą4
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...