- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus viešasis transportas skelbia, kad jiems labai trūksta tiek troleibusų, tiek autobusų vairuotojų. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su Vilniaus viešojo transporto generaliniu direktoriumi Dariumi Aleknavičiumi.
– Kodėl trūksta vairuotojų?
– Viena priežastis – popandeminė situacija, kadangi per pandemiją buvo sumažėjusios keleivių vežimo apimtys. Vairuotojus tada teko leisti ir į prastovas. Tuo metu vairuotojai galbūt rado darbus kitose srityse. Dabar atsistatant keleivių srautams dalis vairuotojų, deja, nebegrįžo. Kita priežastis, sisteminė, kad vairuotojų vidutinis amžius yra apie 54 metai. Natūralu, kad nemaža dalis vairuotojų yra pensijinio amžiaus, tad jie išeina iš darbo. Augant srautams mums atsiranda didelis poreikis papildomiems vairuotojams.
– Kaip galvojate, kodėl vairuotojo darbas nėra patrauklus jaunimui?
– Darbas yra tikrai atsakingas ir nėra lengvas. Taip pat į šį sektorių neateina nauji vairuotojai ir nėra pakankamo parengimo. Iki pandemijos per metus būdavo paruošiama apie 1 tūkst. vairuotojų. Šiuo metu stebime skaičius, kad tas skaičius sumažėjo daugiau nei du kartus. Naujų vairuotojų dabar ateina tikrai mažiau.
– Nuo kuo reikia pradėti žmogui, norinčiam tapti viešojo transporto vairuotoju?
– Visų pirma, reikia turėti D kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Tam reikia turėti teisę vairuoti automobilį, paskui praeiti papildomus mokymus ir išlaikyti egzaminus. Autobusų vairuotojams atsiranda papildomas reikalavimas – vairuotojas turi turėti 95 kodą – profesinio mokymo pažymėjimą. Tai užtrunka nuo šešių iki aštuonių mėnesių.
Manome, kad vairuotojų amžiaus ribojimo sumažinimas iki devyniolikos metų pagelbėtų, nes jaunuolis po mokyklos renkasi savo kelią. Jeigu nėra galimybės jam tapti vairuotoju, jis greičiausiai pasirinks kitą specialybę. Tada atgręžti jį į šią specialybę yra pakankamai sudėtinga.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Koks viešojo transporto vairuotojų atlyginimas?
– Šiuo metu vidutiniškai mūsų vairuotojai uždirba apie 1,1 tūkst. eurų į rankas. Priklauso nuo to, kokio sudėtingumo darbą atlieka. Žiūrint dabartinę rinkos situaciją matosi, kad atlyginimas nėra pakankamas. Tiesa, prieš metus atlyginimas buvo ženkliai mažesnis. Per pastaruosius metus jau du kartus kėlėme vairuotojų atlyginimus. Kai kuriems vairuotojams atlyginimas pakilo 25 proc.
Vilniaus viešasis transportas taiko priemonę, jog mes apmokame vairuotojų kursus ir tokiu atveju sudarome su vairuotoju susitarimą, kad jis mažiausiai pusę metų turi mums atidirbti. Mūsų pavyzdžiu pasekė ir kitos įmonės. Kai būsimas vairuotojas mokosi, mes jam dar mokame ir stipendiją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tuskulėnų memoriale bus pagerbtos Ruandos tutsių genocido aukos
Diplomatinė bendruomenė ketvirtadienį Tuskulėnų dvaro memoriale Vilniuje organizuoja renginį, skirtą paminėti tutsių genocido Ruandoje 30-metį. ...
-
Pristatomi Mamuto parko projektiniai pasiūlymai: laukiama gyventojų nuomonės
Visuomenei pristatomi Šeškinės šlaitų geomorfologinio draustinio teritorijos su prieigomis tvarkymo projektiniai pasiūlymai. Vadinamasis Mamuto parkas ves paskutinio ledynmečio pėdsakais ir pasiūlys ramų poilsį gamtos apsuptyje. ...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
G. Nausėda įvardijo, iš kur gauti pinigų gynybos reikmėms: mano nuomone, tai – geriausias kelias13
Prezidentas Gitanas Nausėda sako pritariantis, jog pelno mokestis gynybos reikmėms galėtų būti didinamas papildomais 2 procentiniais punktais. ...
-
Skelbiamas Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės direktoriaus konkursas1
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) paskelbė konkursą Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) direktoriaus pareigoms užimti. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas3
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Gaisras Viršuliškių daugiabutyje: ką paaukojo nukentėjusiems?1
Sausio 2 d. Vilniuje, Viršuliškėse, sprogus daugiabučiui, Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK), reaguodamas į situaciją, kad žmonės neteko namų, daiktų, o viena šeima – vaiko, suskubo pakviesti visuomenę prisidėti prie paramo...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
Netrukus gimdysianti A. Zuokė: nesitikėjome, kad pavyks taip greitai25
Augusta Zuokė – smuikininkė, NIKO ansamblio koncertmeisterė ir Artūro Zuoko žmona – jau greitai taps mama. Šeima netrukus susilauks pirmojo bendro kūdikio – namus papildys mergytė. ...
-
Su G. Kirkilu atsisveikina buvę kolegos ir politiniai oponentai: jis buvo valstybės žmogus24
Vilniuje atsisveikinti su mirusiu buvusiu Ministru pirmininku Gediminu Kirkilu renkasi kolegos ir politiniai oponentai. ...