Vokietija ir ES susitarė, kad naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais bus leidžiama registruoti ir po 2035 m., jei jos naudos tik klimatui nekenksmingus degalus.
KN (bendrovės „Klaipėdos nafta“) valdomame Klaipėdos naftos terminale šiemet krauta rekordiškai daug biodegalų – etanolio, riebiųjų rūgščių metilo esterio (RRME) bei hidrinto auglinio aliejaus (HVO). Lyginant su 2019 m., šių biodegalų krova išaugo aštuonis kartus. Šių krovinių poreikis rinkoje didėja dėl aplinkosaugos reikalavimų jau šių metų žiemą į arktinį dyzeliną privalomai įmaišyti biopriedų.
Lietuvoje planuojant skatinti pažangių biodegalų vartojimą, dalis verslininkų ir žemdirbių baiminamasi, kad į šalį plūstels pigus biokuras iš trečiųjų šalių, o tai esą nenaudinga šalies žemės ūkiui – vietinio biokuro žaliavų – rapsų ir kviečių – augintojams ir tokio kuro gamintojams.
Jau apribojusi palmių aliejaus naudojimą degalams, Prancūzija ruošiasi žengti kitą žingsnį gelbėjant atogrąžų miškus. Agentūros „Platts“ šaltinių duomenimis, iš biodegalams naudojamų žaliavų sąrašo Prancūzijos Vyriausybė nuo 2021 m. ketina išbraukti sojų aliejų.
Lietuvos Vyriausybė pritarė Energetikos ir Susisiekimo ministerijų parengtam Alternatyvių degalų įstatymo (ADĮ) projektui. Šis įstatymas sukurs galimybes pasiekti 15 proc. atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) dalį transporto sektoriuje.
Vyriausybė trečiadienio posėdyje svarstys Energetikos ministerijos siūlymą įgalioti Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą prižiūrėti ir tikrinti, kad į degalus būtų maišomi Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme (AIEĮ) nustatytus tvarumo kriterijus atitinkantys biodegalai ir skystieji bioproduktai.
Pietinėje pusėje gyvenantys klaipėdiečiai dėl šleikščiai saldaus kvapo kaltina LEZ teritorijoje biodegalus gaminančią įmonę "Mestilla". Po susitikimo su Klaipėdos meru bendrovės direktorius teigė, kad tai – netiesa.