Koks šviesos vaidmuo kūryboje?

Jeigu kada teko vaikštinėti aukštai iškėlus galvą ir žvelgti, kaip šviesa žaidžia stiklinių dangoraižių sienomis, turbūt pagalvojote, kaip puikiai ji gali pakeisti pirminę statinio išvaizdą. Šviesos vaidmenį itin stipriai savo kūryboje ėmėsi nagrinėti menininkas Dainius Trumpis.

 

Parodoje "Šviesa. Įtampa. Objektas", kurią buvo galima pamatyti projektų erdvėje "Kabinetas" menininkas savo eksponuojamuose objektuose sugebėjo sujungti ne tik šviesos, bet ir ja kuriamos įtampos aspektus. Paskutinę dieną menininkas surengė ekskursiją po savo parodą. Tokią ekskursiją nusprendžiau pratęsti ir šio pokalbio metu.

– Kaip susidomėjote šviesos poveikiu meno kūriniui? Kiek jūsų kūriniuose yra svarbi šviesa?

– Visada skyriau daug dėmesio šviesai ar kūrinių apšvietimui, bet šią kolekciją inspiravo kelios minutės laukiant traukinio požeminiame metro Delyje. Tamsokoje stotyje netikėtai pastebėjau kažkokią didelio formato kalnų nuotrauką. Tai turėjo būti metro stoties sienos dekoracija, tačiau tos nuotraukos pailga apšvietimo lempa buvo ištrūkusi iš lubų ir pakibusi beveik ties nuotraukos centrine dalimi. Mane šis vaizdas savo estetiniu ir filosofiniu daugiasluoksniškumu tiesiog suaktyvino, mintys šokinėjo viena greičiau už kitą. Pamaniau, jei man tai yra įdomu, tai gal ir dar kažkam bus įdomu. Jau tada mintyse kolekcija pradėjo formuotis.

– Parodoje "Šviesa. Įtampa. Objektas" nagrinėjate šviesą kaip reikšmių kūrėją, arba kaip dekonstruotoją. Kaip jums pačiam, rengiantis šiai parodai, pavyko šviesa sukurti naujas prasmes? Kokias būtent prasmes šviesa sugebėjo perteikti?

– Šviesa gali būti kaip atskiras reiškinys. Kaip tarpininkas tarp stebimo objekto ir stebėtojo. Labai įdomu gilintis ir į vieną, ir į kitą. Šviesa kaip tarpininkas gali padėti matyti, gali iškreipti norimą pamatyti vaizdą bei gali jį visiškai užgožti ir padiktuoti savas prasmes. Įdomiausia, kad kiekvienas visiškai individualiai, savo unikaliu mąstymu supranta, iššifruoja prasmes šviesai santykiaujant su vaizdu ar objektu. Man asmeniškai pagrindinė viso to prasmė yra ta, kad kiekvienu atveju iškyla klausimai, į kuriuos kartais randu sau atsakymus, o kartais – ne. Parodai buvo paruoštas dar vienas kūrinys, kuris estetiškai nebeįsikomponavo į šią erdvę. Tai kūrinys, kuriame žaidžiama su pačia šviesa kaip atskiru reiškiniu.

– Parodą "Šviesa. Įtampa. Objektas" pristatote pirmą kartą. Pasirinkote šiuolaikinio meno projektų erdvę "Kabinetas". Kodėl nutarėte parodą eksponuoti būtent Kaune ir būtent šioje erdvėje?

– Man patinka veikla, kurią plėtoja ši galerija. Tai labiau projektų pristatymo ir edukacine veikla užsiimanti galerija, o ne tiesmuka komercija ar veikla dėl veiklos po meno vėliava. Žinoma, labai svarbi buvo ir pačios erdvės estetika – pilkos grindys, baltos sienos ir lubos. Vientisai kolekcijai pristatyti labai svarbi švari erdvė. Kurdamas kolekciją po truputį įsitraukiau į eksperimentus, nežinią, neužtikrintumą ir kartu į mažus atradimus. Manau, į galeriją "Kabinetas" susirenka žmonės, kuriems visa tai ir yra įdomu.


Šiame straipsnyje: kūrybašviesamenas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių