Muzika spindinčiam balsui ir orkestrui

  • Teksto dydis:

Vis įsibėgėjant žvarbiam rudeniui Kauno valstybinės filharmonijos klausytojų širdis sušildys nuostabi muzikos programa "Bel canto!", dovanojama iš Rusijos kilusios dainininkės Julijos Novikovos ir Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro.

Kolektyvas su charakteriu

Šis naujomis idėjomis ir didingomis užmačiomis stebinti nepaliaujantis kolektyvas jau skaičiuoja 28-uosius gyvavimo metus. Dirigento Gintaro Rinkevičiaus iniciatyva 1988 m. suburtas jaunų muzikų kolektyvas pirmąjį koncertą klausytojams surengė 1989 m. sausio 30 d.

Su neblėstančia energija, originaliomis programomis ir aukštu meistriškumu į Lietuvos muzikinį gyvenimą įsiveržęs orkestras per daugiau nei ketvirtį amžiaus sukūrė savo tradicijas, kurių esminiai bruožai – ypatingi gimtadienio, sezono pradžios ir pabaigos koncertai, unikalios teminės programos, lietuviškų simfoninių partitūrų premjeros, koncertiniai ir sceniniai operų pastatymai.

Orkestro muzikavimą šiltai sutiko daugelio kraštų publika, puikiai vertino įvairių šalių kritikai, o kauniečiai nuolatos džiaugiasi kiekvienu susitikimu su šiuo nuostabiu kolektyvu ir charizmatiškuoju jo vadovu.

Solo – J.Novikova

Iš Sankt Peterburgo kilusios J.Novikovos operos solistės karjera prasidėjo prieš dešimtį metų, dar tebestudijuojant Nikolajaus Rimskio-Korsakovo vardo konservatorijoje. Baigiamojo kurso studentė debiutavo garsiojo Marijos operos teatro scenoje, Benjamino Britteno operoje "Sraigto posūkis". Tuo pat metu jai buvo pasiūlyta sutartis Dortmundo (Vokietija) operos teatre. Virtuozine Olimpijos partija Jaqueso Offenbacho operoje "Hofmano pasakos" prasidėjęs kūrybinis kelias toliau pasuko per garsiausias operos scenas, kuriose jaunoji solistė atlieka žinomiausius soprano vaidmenis.

Po bendro pasirodymo televiziniame Giuseppe Verdi operos "Rigoletas" pastatyme garsusis tenoras Placido Domingo apie šią solistę sakė: "Julija yra švytinti žvaigždė – puikus sopranas spindinčiu balsu. Dirbti su ja yra tikras malonumas, nes ji dar būdama jauna dainuoja ir vaidina taip, kaip kiti solistai po daugelio metų patirties."

Frankfurto, Bonos, Berlyno, Hamburgo, Vienos, Zalcburgo, Štutgarto ir kituose operos teatruose skamba J.Novikovos atliekamos Rozinos, Nakties karalienės, Džildos, Oskaro, Adinos, Cerbinetos bei kitos partijos, įrašytos į soprano repertuaro aukso fondą. Ne vieno prestižinio vokalistų konkurso laureatė taip pat dažnai pasirodo koncertų scenose, dalyvauja žinomiausiuose muzikos festivaliuose Europoje, Azijos šalyse ir abiejuose Amerikos žemynuose.

Tikiu, kad muzika padeda tai padaryti ir viliuosi, jog žmonės, besiklausydami operos, gali geriau suprasti patys save.

Apie savo požiūrį į muziką ir klausytojus atlikėja kalba taip: "Pasaulyje, kuriame viskas sukasi taip greitai, tam, kad nepasimestume, labai svarbu kartais sustoti, įsiklausyti ir pažvelgti į savo vidų. Aš tikiu, kad muzika padeda tai padaryti ir viliuosi, jog žmonės, besiklausydami operos, per patiriamas emocijas bei grožį gali geriau suprasti patys save."

Skirta muzikos gurmanams

Šio vakaro programa pradžiugins ne vieną operos gurmaną ir leis pasinerti į stebuklingą simfoninės muzikos pasaulį. Koncerte skambės siautulingi Valpurgijos nakties šokiai iš Charles Gounod operos "Faustas", auksinis soprano spindesys skleisis aistringoje Liučijos arijoje iš Gaetano Donizetti operos "Liučija di Lamermur", trapiu virtuoziškumu alsuojančioje Džildos arijoje iš G.Verdi operos "Rigoletas", spindinčiomis viršutinėmis natomis žėrinčiame Džiuljetos valse iš Ch.Gounod operos "Romeo ir Džiuljeta".

Nuostabios lyriškos melodijos ir netikėti balso viražai stebins skambant Manon gavotui iš Jules Massenet operos "Manon", o visas bel canto dainavimo manieros subtilybes klausytojai išgirs tarsi iš širdies gelmių plūstančiame Liu ariozo iš Giacomo Puccini operos "Turandot".

Koncertinį vakarą vainikuosiantis Richardo Strausso kūrinys "Alpių simfonija" – simfoninė poema, muzika iliustruojanti kelionę į Alpių viršūnę ir grįžimą atgal į slėnį. Tai tipinis programinės muzikos pavyzdys, atspindintis kompozitoriaus vaikystės epizodą, kai kopdamas į Bavarijos Alpių prieškalnes jaunuolis pateko į audrą. Visas muzikinis pasakojimas skirstomas į šiuos epizodus: Naktis – Aušra – Kopimas – Įėjimas į mišką – Kelionė upelio pakrante – Prie krioklio – Apreiškimas – Gėlėtose pievose – Aukštikalnių pievoje – Klystkeliai per tankmes ir brūzgynus – Ledyne – Pavojingos akimirkos – Viršūnėje – Vizija – Kyla rūkas – Saulė pamažu apsiblausia – Elegija – Tyla prieš audrą – Audra ir vėtra – Leidimasis – Saulėlydis – Pabaiga – Naktis. Šią kelionę galima tapatinti su žmogaus gyvenimo keliu, o turint omenyje tai, kad R.Straussui buvo artima Friedricho Nietzsche's filosofija, toks kūrinio prasmės aiškinimas tampa išties logiškas.

Beje, pirmuosius "Alpių simfonijos" eskizus kompozitorius užrašė 1900 m. – F.Nietzsche's mirties metais, nors kūrinio premjera įvyko tik 1915 m., diriguojant pačiam autoriui. Nors ir pavadinime įrašytas žodis "simfonija", kūrinys yra neskaidomas į atskiras dalis, o skamba ištisai, tarsi nedaloma visuma. Dėl sudėtingos orkestrinės faktūros ir neįprastai didelio instrumentų skaičiaus reikalaujančios partitūros "Alpių simfonija" nėra dažnai atliekama, o faktas, kad šio kūrinio ėmėsi maestro G.Rinkevičius ir jo vadovaujamas Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, tik dar kartą liudija apie šio kolektyvo profesionalumą ir universalias galimybes.


Kas? Koncertas "Bel canto!".

Kur? Kauno valstybinėje filharmonijoje.

Kada? lapkričio 23 d. 18 val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių