Pažaislio muzikos festivalyje – intriguojantys koncertai

  • Teksto dydis:

Šią savaitę Pažaislio muzikos festivalis kviečia apsilankyti dviejuose koncertuose. Vienuolyne skambės programa „Mistinės sužadėtuvės: pasakojimas apie pašaukimą vienuolystei“, kurią rengia tarptautinė atlikėjų komanda, o Kauno valstybinėje filharmonijoje sulauksime ypatingų svečių – vokalinio ansamblio iš Jungtinės Karalystės „The Gesualdo Six“.

Baroko dvelksmas

Liepos 21 d. Pažaislio vienuolyno bažnyčioje skambės unikali programa „Mistinės sužadėtuvės: pasakojimas apie pašaukimą vienuolystei“, kurią Pažaislio muzikos festivalio klausytojams rengia tarptautinė atlikėjų komanda: mecosopranas Renata Dubinskaitė, sopranas Saulė Šerytė, liutnininkė iš Italijos Elisa La Marca, barokine violone grojanti viešnia iš Prancūzijos Chloe Lucas ir meistriškai vargonėlius ir klavesiną gebanti prakalbinti latvė Ieva Salietė.

Tikrų baroko muzikos specialisčių ir entuziasčių sumanytą programą inspiravo mokslininkės Auksės Kaladžinskaitės tyrimai apie benediktinių vienuolynus Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje ir baroko laikotarpio ritualus, skirtus vienuolių įvilktuvėms ir įžadams. Koncerte skambės vien baroko epochos moterų kompozitorių, konkrečiau – XVII a. italų kompozitorių, kurių dauguma buvo vienuolės, muzika. Daugiausia – sakraliniai kūriniai, perteikiantys meilės Dievui temas. Nors šių kūrėjų pavardės daugeliui negirdėtos – Francesca Caccini, Caterina Assandra, Lucrezia Vizzana, Barbara Strozzi, Antonia Bembo ir kt., jų muzika išties puiki, tad ją tikrai verta pažinti.

Programoje „Mistinės sužadėtuvės“ tyrinėjama moterų vienuolystės, kaip susižadėjimo su Kristumi, tema. Tiek religiniuose baroko tekstuose, tiek tos epochos muzikoje meilės Kristui tema išreiškiama jautria retorika, labai artima poezijai apie pasaulietinę meilę. Pasirinkdama vienuolės kelią moteris dovanoja Kristui savo skaistybę, pasižada ištikimybę ir paskiria savo gyvenimą šiam Mylimajam.

Idomu: pirmą kartą į Lietuvą atvykstantis ansamblis „The Gesualdo Six“ – vienas stipriausių britų vokalinių kolektyvų, tęsiantis dainavimo a cappella tradiciją. / Organizatorių nuotr.

Plyšta jausmais

Programos sumanytoja ir meno vadovė R. Dubinskaitė – profesionali dailėtyrininkė ir dainininkė, baigusi visas dailės studijų pakopas nuo bakalauro iki doktorantūros. Negana to, ji baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dainavimo bakalaurą ir Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijos magistrą pas prof. Vladimirą Prudnikovą. Dainininkė nuolatos koncertuoja dueto „Duo Barocco“ programose ir su Lietuvos nacionalinės filharmonijos ansambliu „Musica Humana“, dainavo su Šv. Kristoforo orkestru, Baltarusijos valstybiniu kameriniu orkestru, koncertavo Prancūzijoje ir Šveicarijoje, yra ansamblio „Canto Fiorito“ narė ir vadybininkė. Senąją muziką studijavo Sablė senosios muzikos ir šokio akademijoje Prancūzijoje ir Čekijoje, baroko operos meistriškumo kursuose Kopenhagoje, taip pat dalyvavo dainavimo meistriškumo kursuose Berlyne ir Gotenburge. Dainininkė yra Vincės Jonuškaitės-Zaunienės dainininkių konkurso ir Tarptautinio Tiito Kuusiko kamerinės muzikos konkurso laureatė, aktyvi senosios muzikos renginių organizatorė, Lietuvoje surengusi daugybę senosios muzikos koncertų ir edukacinių renginių. Barokas ir toliau lieka jos aistra: „Tai buvo radikalių jausmų epocha. Barokas tiesiog praplyšta jausmais. Regis, vienoje arijoje telpa rojaus, palaimos jausmas ir kritimas į pragarą, pyktis, kerštas, skausmas, pagieža – taip stipriai išreikštų emocijų neturi jokia kita muzika“, – sako dainininkė.

S. Šerytė studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir Graco (Austrija) meno universitete. Atlikėja savo meistriškumą tobulino garsiausių pedagogų vedamuose meistriškumo kursuose, pelnė prizų tarptautiniuose festivaliuose, dalyvavo prestižiniuose muzikos festivaliuose. Dar studijų metu dainininkę sudomino senosios muzikos kryptis, kuriai ji paskyrė savąjį atlikėjos kelią, o jos apginta meno daktaro disertacija „Italų ir prancūzų baroko vokalinės muzikos ornamentika. Traktatai ir jų lyginamoji analizė“ dar labiau įprasmino baroko muzikos subtilybių paieškas.

Ypatingi svečiai

Liepos 23 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje Pažaislio muzikos festivalis sulauks ypatingų svečių – vokalinio ansamblio iš Jungtinės Karalystės „The Gesualdo Six“. Jų parengta programa „Kerintis garsų gobelenas“ pristatys klausytojams retai mūsų krašte girdimus Anglijoje kūrusius Renesanso epochos kompozitorius. Kaip teigia patys atlikėjai, Renesanso laikais suklestėjo muzikos kūryba, tačiau tai buvo didelių permainų, kurias skatino religiniai nesutarimai, metas. Šioje programoje klausytojai susipažins su 200 metų laikotarpiu parašyta Renesanso meistrų muzika, kurioje skamba nuostabiausiais garsų žiedais pražystantys viduramžiški Johno Foresto ir Sherynghamo kūriniai, sudėtingai supinti polifoniniai Thomaso Talliso ir Williamo Byrdo opusai, kerinčiai paprasti Orlando Gibbonso ir Thomaso Tomkinso motetai. Ypatingas dėmesys čia skiriamas W. Byrdo, vieno žymiausių Renesanso epochos kompozitorių Europoje, muzikai, nes šiemet minimos 400-osios šio kūrėjo mirties metinės.

Pirmą kartą į Lietuvą atvykstantis ansamblis „The Gesualdo Six“ – vienas stipriausių britų vokalinių kolektyvų, tęsiantis dainavimo a cappella tradiciją. Šiuo metu jame dainuoja kontratenorai Owainas Parkas ir Guy Jamesas, tenorai Josephas Wicksas ir Joshas Cooteris, baritonas Michaelas Craddockas ir bosas Samas Mitchellas. Kritikai kolektyvą dažnai giria už išradingai sukomponuotas koncertų programas ir nepriekaištingą atlikimą: „Atrodo, garsas sklando ore, kol pasiekia susižavėjusios publikos ausis… Kiekviena linija, kiekviena nuostabi faktūra buvo akinamai skaidri“ („The Times“). „The Gesualdo Six“ kuria turtingus ir sodrius garsinius gobelenus“ („BBC Music Magazine“).

Gausybę apdovanojimų ir daugelio šalių klausytojų pripažinimą pelnęs ansamblis gimė prieš dešimt metų, dabartiniam kolektyvo vadovui O. Parkui subūrus geriausius jaunuosius dainininkus pasirodymui Kembridžo Trejybės koledžo koplyčioje: „Kai pirmą kartą susirinkome kartu repetuoti, pajutau, kad kažkas tarsi spragtelėjo ir nemanau, kad nuo to laiko atsigręžėme atgal! Ypatingas bendro įsijautimo į muziką jausmas, susipynęs su didžiuliu bendravimo malonumu, lėmė, kad šis ansamblis kartu leidosi į įdomią kelionę.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

Festivalis

Festivalis portretas
Šitas festivalis jau senuai išsikvėpęs. Reikėtų šį verslą perduoti į kitos šeimos rankas
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių