Kauno gatvėse – pirmosios šių metų eismo saugumo korekcijos

Eismo saugumo komisija pradeda šių metų darbus. Pirmajame posėdyje ženklių eismo saugumo korekcijų nenumatyta, tačiau bus paliestos kiek atokesnės gatvės. Kai kur keisis ir greitis.

Skundas dėl triukšmo

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) gavo gyventojo skundą, jog Tvirtovės al. 64-ajame name viršijamos triukšmo normos. Triukšmas sklinda nuo vienos pagrindinių Kauno gatvių, tačiau šį kartą eismo saugumo specialistai gyventojui padėti negalėjo. Šioje vietoje nėra galimybių įrengti akustinių garso slopinimo sienelių.

NVSC atliko tyrimą ir nustatė, jog Tvirtovės al. 64-ajame name viršijamos triukšmo normos. Nustatyta, jog pravažiuojantys automobiliai sukelia per didelį triukšmą, o kadangi triukšmo šaltinis priklauso miestui, klausimas perduotas spręsti Eismo saugumo komisijai. Tačiau eismo specialistai gyventojui padėti nelabai galėjo, mat Tvirtovės alėja – viena pagrindinių miesto arterijų, kuriomis organizuojamas eismas. Šioje vietoje nėra galimybės įrengti garsą slopinančių sienelių, taip pat triukšmo nesumažintų ir palei gatvę susodinti želdiniai. Vienintelis būdas sumažinti pravažiuojančių automobilių keliamą triukšmą – pačių gyventojų investicijos į namo renovaciją.

„Per artimiausius tris metus planuojama Tvirtovės alėjos tvarkymo darbai. Bus pakeista danga, tad triukšmas šiek tiek sumažės, nes neliks duobių ir dunksėjimo važiuojant pro jas. Tačiau gatvės tvarkymo darbai iš esmės triukšmo nesumažins. Tai viena pagrindinių gatvių, kurioje negalime riboti automobilių srauto ar mažinti greitį. Todėl rekomenduotumėme gyventojams patiems imtis priemonių ir namuose įrengti garso izoliaciją. Tokia praktika taikoma ir daugiabučiuose namuose, juos apšildant bei keičiant langus“, – kalbėjo Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis.

Eismo ribojimai

Komisiją pasiekė ir keli gyventojų prašymai dėl eismo. Kauniečiai Šilainiuose prašė sumažinti leidžiamą automobilių greitį, o Kleboniškyje – padidinti. Komisija ne visiems greičio pakitimams pritarė.

Josvainių gatvės gyventojai prašė minėtos gatvės atkarpoje tarp Vėjo ir Naujakurių gatvių riboti greitį nuo 50km/ val. iki 40 km/val. Taip pat ties posūkiu drausti automobiliams lenkti. Komisija pritarė tokiems siūlymams, nes tai padės užtikrinti eismo saugumą.

Kitas svarstytas greičio klausimas palietė Kleboniškio gyvenvietę. Kleboniškio seniūnaitis prašė, jog Kleboniškio gatvėje nuo miško pabaigos iki Ledonešio gatvės greitis būtų padidintas iki 60 km/val. Tačiau šį kartą eismo saugumo specialistai tokį prašymą laikė nepagrįstu, nes visai neseniai minėtoje vietoje kaip tik buvo įdiegtos greitį ribojančios priemonės, įrengti vadinamieji zebrai. Tai padaryta dėl to, jog išasfaltavus gatvę vairuotojai ėmė lakstyti šioje atkarpoje ir įvyko skaudžių avarijų.

„Specialiai taikėme įvairias priemones tam, kad vairuotojai čia rinktųsi saugų greitį. Jei jį padidintumėme, vėl visi lakstytų, kentėtų ir žmonės, ir medžiai. Tai būtų žingsnis atgal“, – pasisakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras. Kiti komisijos nariai taip pat pritarė, jog didinti greitį Kleboniškio gatvėje būtų neprotinga, todėl prašymą atmetė.

Kiti pakitimai

Eismo saugumo komisija atkreipė dėmesį ir į kitų Kauno mikrorajonų gyventojų išsakytas problemas. Minimalūs eismo pokyčiai palies ne vieną Kauno vietą.

Štai prie Kauno J.ir P. Vileišių mokyklos atsiras kelios vietos, leidžiančios tik sustoti, tad nebebus galima automobilių ties perėja palikti visai dienai, o tėveliai, atvežę vaikus į mokyklą, galės juos saugiai išlaipinti iš automobilio. Vietos gyventojai turėtų stebėti kelio ženklus ir nestatyti automobilių iš įpročių.

Narsiečiuose taip pat vyksta pokyčiai. Dalis šio rajono gatvių yra tvarkomos, planuojama dalį darbų užbaigti iki rugsėjo pirmosios, kitus – iki metų pabaigos. Tad Šeštokų, Alyvų, J. Čapliko g., K.Sprangausko., Vyčio Kryžiaus, Vilties, J.Pabrėžos gatvėse bus įgyvendintos ir įvairios eismo saugumo priemonės.

Komisija leido panaikinti pėsčiųjų perėjas ties Eitkūnų g. 11-uoju pastatu. Ši perėja kerta įvažiavimą į automobilių stovėjimo aikštelę. Taip pat bus naikinamos dvi perėjas ties Tolminkiemio g. 8-uoju pastatu. Specialistai motyvavo tokį sprendimą tuo, jog minėtos pėsčiųjų perėjos neatitinka reikalavimų. Be to, šiame kvartale nėra didelis automobilių ir pėsčiųjų srautas, todėl žmonės gatvę gali kirsti ir nesant perėjoms.

Eismo saugumo komisija gavo prašymą įrengti šviesoforą Veiverių ir Technikumo gatvių sankryžoje, nes čia viešajam transportui ir lengviesiems automobiliams atlikti kairįjį posūkį yra sudėtinga. Tačiau minėta vieta nepriklauso Kaunui, todėl nuspręsta, kad komisija kreipsis į Lietuvos kelių direkciją, kuri atsakinga valstybinės reikšmės kelią, bei paprašys, jog būtų įrengtas šviesoforas, leisiantis užtikrinti eismo saugumą. Komisija ketina artimiausiu metu dėl susidariusios problemos į direkciją rašyti kreipimąsi.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Žilvinas Ručys

Žilvinas Ručys portretas
Paklauskite pas žmones : ar padėjo įrengtos sienelės . Nieko jos neslopina . Garsą slopina tujos , eglės ir pušys .

Anonimas

Anonimas portretas
Tujas sodinkit

Vairuotojas

Vairuotojas  portretas
Įvažiavus iš Pramonės gatve į Elektrėnų gatve dešinėje kelio pusėje pastoviai stovi sunkvežimiai laukia iškrovimo prie Senukų sandėlių. Kelio plotis ženkliai sumažėja, pvivalai įvažiuoti į priešpriešini eismą, o tai nesaugu. Be to pavakario spūsčių metu neužtenka pločio ir to padaryti su sunkvežimių. Imkitės priemonių sutvarkyti šią situaciją. 2.Nuo Kalniečiu/Tvirtovės sankryžos link Nuokalnes gatvės pakeiskite ženklą vietos stovėti draudžiama į sustoti draudžiama. Toi vietoi pastoviai susidaro avarinės situacijos, dėl kelių kavinės lankytojų paliktų automobilių, kai atvažiavęs nuo aklųjų sankryžos privalai spūsčių metu persirikiuoti, ar jei išsuki link Nuokalnes gatvės iš Kalniečiu gatvės.
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių