- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kreipėsi: Europos vartotojų centras sulaukė 17 vartotojų skundų dėl tickets.lt veiklos, daugiausia – dėl negrąžintų pinigų už atšauktus skrydžius.
-
Įtarimai: klientų žiniomis, aviakompanijos bilietų platintojui pervedė pinigus už neįvykusius skrydžius, tačiau tickets.lt neskuba atsiskaityti.
-
Pozicija: tickets.lt norinčiuosius su jais susisiekti ir dabar dar tikina, kad komunikacija stringa tik dėl labai daug užklausų.
Dėl karantino atšaukti skrydžiai ir nepatenkintų žmonių antplūdis – tikroji priežastis, kodėl stringa bendravimas ir pinigų už bilietus grąžinimas, ar tai tik pretekstas mulkinti klientus?
Ne vienas tickets.lt klientų tvirtina, niekaip nesulaukiantys pinigų už neįvykusias keliones, nors oro linijos šiam tarpininkui, anot klientų, jau seniai yra grąžinusios reikiamas sumas.
Dėl koronaviruso su didžiulėmis bėdomis susidūrė valstybės, bendrovės, gyventojai. Viena grupė nukentėjusiųjų – iki šiol neatgavę pinigų už atšauktus skrydžius keliautojai.
Nesunku suprasti, kad taip nutiko dėl dingusių pajamų, o išlaidos personalo atlyginimui, įvairiems mokesčiams liko. Tačiau nukentėjusieji piktinasi bandymu slėptis ir jų laiškų, skambučių ignoravimu.
"Ilgai laukėme ir tylėjome, bet nebeliko kantrybės. Esame visiškoje neviltyje ir nežinioje. Mūsų pinigai už bilietus kabo kažkur ore arba pas kažką sąskaitoje. Neturime galimybės ne tik susigrąžinti pinigų, bet ir bent jau pabandyti pakeisti datą, gauti kuponus ar dar kažką. Ką mums daryti, kur kreiptis? Norime atsakymų iš šių aferistų. Tikiu, kad tokie esame ne vieni", – "Kauno dienai" emocingai situaciją išdėstė Brigita, viena skrydžių bilietų platintojo tickets.lt klienčių.
Kelionės į JAV bilietus ji įsigijo dar pavasarį. Tam ji pasirinko jau minėtą tickets.lt, kurį aptiko per paieškos sistemas. "Iš pirmo žvilgsnio svetainė atrodo patikima, viskas lietuvių kalba, skrydžio kaina adekvati ir panaši į kitų, datos tinka, atsiliepimų lyg ir yra, viskas gerai – perkame. Tačiau vėliau prasidėjo linksmybės" , – teigė moteris.
Klientų žiniomis, aviakompanijos bilietų platintojui pervedė pinigus už neįvykusius skrydžius, tačiau tickets.lt neskuba atsiskaityti. (Interneto nuotr.)
Ji nurodė, kad skrydžio iš Vilniaus į Bostoną su persėdimu Frankfurte bilietus pirko kovo 11 d., dar iki karantino ir masinio skrydžių atšaukimo. Kelionei pasirinko antrą rugpjūčio pusę. Prasidėjus karantinui, tikėjosi, kad iki vasaros viskas nurims. Liepą nusprendė susisiekti su tickets.lt, tačiau kaip teigė, "tai buvo ir iki pat šiol liko absoliučiai neįmanoma".
Ilgai laukėme ir tylėjome, bet nebeliko kantrybės. Esame visiškoje neviltyje ir nežinioje. Mūsų pinigai už bilietus kabo kažkur ore arba pas kažką sąskaitoje.
Nepavyksta susisiekti
"Paskambinus į klientų aptarnavimo centrą Lietuvoje, angliškai atsiliepia autoatsakiklis ir liepia rinktis rusų kalbą. Ima pyktis, nes jau matyti, kad kažkas čia ne taip, bet gerai, bandau toliau, nes tiesiog reikia su kažkuo susisiekti. Tačiau telefonu niekas neatsiliepia. Skambinome kone į vis esančias atstovybes – jokio rezultato. Niekas nekalba ir niekas neatsiliepia. Rašėme laiškus visais įmanomais e.pašto adresais, pateikėme užklausas per jų svetainę dėl bilietų / pinigų grąžinimo. Tačiau tuščia", – stebėjosi pašnekovė.
Tiesa, kartą per mėnesį ji gauna laiškus, kuriuose yra bendra informacija, kad "dėl didelio srauto nespėjama atsakyti į visus laiškus". Taip pat teigiama, kad šiuo metu esą bendraujama su oro bendrovėmis ir netrukus bus atsakyta į keleivių laiškus. Ji yra gavusi ir automatinį laišką, kad užklausa dėl pinigų grąžinimo yra apdorojama. Tuomet kiek lengviau atsikvėpė – dar liko vilties, kad kažkas pajudės, bet neilgam. Iki šiol – jokio dialogo ir informacijos.
"Skrydžio vykdytojas "Lufthansa" pranešė, kad mūsų skrydis yra atšauktas ir nebus vykdomas, o tickets.lt linki mums malonaus skrydžio ir net neinformuoja, kad skrydis yra atšauktas! Gavau kelis automatizuotus, kelis lyg ir personalizuotus laiškus, bet realiai nieko konkretaus. Nesulaukiau net laiško, kuriame būtų bent jau minima, kad taip, jūsų skrydis buvo atšauktas ar dar kas. Skrydžio dieną gaunu SMS žinutę su palinkėjimu malonaus skrydžio, reiso numeriai, laikai ir visa kita", – piktinosi moteris.
Ji už bilietus pirmyn ir atgal su bagažo ir kitais mokesčiais sumokėjo 1 118 eurų. Į institucijas pagalbos susigrąžinant pinigus ji dar nesikreipė. "Kažkaip vylėmės, kad viskas bus gerai", – teigė skaitytoja.
Kainavo 3 tūkst. eurų
It musę kandusi kol kas liko ir Dovilė. Ji kartu su keturių asmenų šeima turėjo skristi maršrutu Port Vila–Singapūras–Port Vila. "Mes dar nieko neatgavome, nors oro linijos atsiuntė dokumentus, pagrindžiančius pinigų pervedimą tickets.lt už mūsų skrydžius dar rugpjūčio pradžioje. Abejoju, ar taikiuoju būdu kažkas įvyks, nes su jais neįmanoma susisiekti", – "Kauno dienai" teigė Dovilė.
Ji per tickets.lt įsigijo bilietų už 3 tūkst. eurų. Norėdama atgauti pinigus moteris, kaip pasakojo, kreipėsi į Europos vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Jos skundas dar neišnagrinėtas. "Terminai ten labai ilgi, bet viskas jau perduota", – sakė Dovilė ir pridūrė, kad Singapūro oro linijos, kurios turėjo skraidinti, iš savo pusės viską sutvarkė ir jai padeda, kiek gali.
Tickets.lt norinčiuosius su jais susisiekti ir dabar dar tikina, kad komunikacija stringa tik dėl labai daug užklausų. (Asmeninio archyvo nuotr.)
Bandė grįžti namo
Kornelija su vyru laukia, kol tickets.lt jiems grąžins daugiau kaip 600 eurų. "Niekas nieko negrąžino, net į pokalbius nesileidžia. Ir skambinau, ir rašiau laiškus. Vis tempia gumą: palaukite, palaukite. Atėjo atsakymas, kad pinigų negrąžins, bet galiu pasirinkti skrydį iki gruodžio paskutinės dienos. Šis pasiūlymas mūsų netenkina", – dienraščiui sakė moteris.
Norvegijoje dirbusi pora per tickets.lt užsisakė skrydžius namo į Lietuvą. Pirmasis skrydis, turėjęs įvykti balandžio 6 d., buvo atšauktas. Tai ji sužinojo, kaip pasakojo, iš "Airbaltic". Tickets.lt tylėjo, o po dviejų dienų po atšaukto skrydžio atsiuntė laišką, kad skrydžio nebus.
"Vos sužinojusi pateikiau prašymą grąžinti lėšas už bilietus. Nesulaukusi atsakymo pakeičiau datą. Per šimtą kartų tik prisiskambinau. Pakeitė į balandžio 15 d. Ir ką. Vėl žiūriu feisbuko naujienas, o ten – "Airbaltic" atšaukė skrydžius iki gegužės 12 d. Iš tickets.lt – jokių naujienų", – pasakojo Kornelija.
Anot jos, už pirmuosius bilietus sumokėjo virš 300 eurų. Dar tiek pat teko primokėti keičiant bilietus į skrydžio, kuris taip pat ir neįvyko. Į Lietuvą grįžo autobusu ir keltu.
"Liūdi dėl naujienų"
Kovo 17 d., kai Lietuvoje įsigaliojo karantinas, tickets.lt feisbuke paskelbė pranešimą, kad jų "komunikacijos kanalai yra perkrauti", nes oro bendrovėms masiškai atšaukiant skrydžius padaugėjo kreipimųsi.
Asmeninio archyvo nuotr.
Po dviejų dienų jau rašė, kad "ypač liūdi dėl naujienų apie sienų uždarymą ir skrydžių atšaukimą", bet visus ragino likti namie. "Tickets.lt, kaip ir visas TTN holdingas, palaiko pasaulinę iniciatyvą ir liks namuose tiek laiko, kiek prireiks, siekiant sustabdyti COVID-2019 plitimą. Iki šios dienos beveik visi mūsų darbuotojai dirba iš namų. Tai neturės jokios įtakos mūsų įsipareigojimų klientams vykdymui ir padės greičiau įveikti situaciją", – tikino tickets.lt.
Į "Kauno dienos" raštu pateiktus klausimus tickets.lt neatsakė.
Kreipėsi 17 žmonių
Tickets.lt klientai į policiją nesikreipė, tačiau pagalbos ieškojo Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (VVTAT).
"Tarnybos struktūrinis padalinys Europos vartotojų centras sulaukė 17 vartotojų skundų dėl minimo tarpininko veiklos, iš jų 7 skundai buvo išspręsti vartotojų naudai, 2 skundai išspręsti ne vartotojų naudai ir dar 8 skundai šiuo metu yra nagrinėjami. Dažniausiai vartotojai kreipiasi dėl negrąžinamų pinigų už atšauktus skrydžius. Atsižvelgiant į tai, kad minimas tarpininkas yra registruotas Austrijoje, vartotojų skundai yra nagrinėjami tarpininkaujant Europos vartotojų centrui Austrijoje", – "Kauno dienai" komentavo centro atstovai.
VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresniosios patarėjos Natalijos Jarmulkovič atsiųstame Europos vartotojų centro komentare teigiama, kad už pinigų grąžinimą atšaukus skrydžius yra atsakingas oro vežėjas.
"Šiuo atveju tickets.lt veikia kaip tarpininkas, todėl jeigu vartotojai kreipiasi į tarpininką, prašydami grąžinti pinigus už atšauktus skrydžius, tarpininkas turi grąžinti vartotojų sumokėtus pinigus iš karto po to, kai oro vežėjas atlieka grąžinimą tarpininkui. Jei oro vežėjas neatlieka grąžinimo tarpininkui arba vartotojui nepavyksta susisiekti su tarpininku, dėl pinigų už atšauktą skrydį grąžinimo vartotojai taip pat gali kreiptis tiesiogiai į oro vežėją", – patarė centro atstovai.
Tarnybos struktūrinis padalinys Europos vartotojų centras sulaukė 17 vartotojų skundų dėl minimo tarpininko veiklos.
Tuo atveju, jei vartotojai nesulaukia pinigų grąžinimo iš tarpininko, o oro vežėjas patvirtina, kad pinigų grąžinimas tarpininkui buvo atliktas, vartotojai turi teisę kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt, tel. +370 5 265 0368, e.p. ECCNET-LT@ec.europa.eu), kuris tarpininkauja sprendžiant skundus su kitose ES šalyse, Islandijoje, Norvegijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusiu pardavėju / paslaugų teikėju.
"Atkreipiame dėmesį, kad kreipiantis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje svarbu pateikti tikslią informaciją ir visus būtinus dokumentus", – pridūrė centro atstovai.
Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis "Kauno dienai" teigė, kad skundų dėl tickets.lt negauta, bet jeigu žmonės kreipsis, bus tiriama.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Trijų Karalių šventėje Kaune – iškilminga eisena, dainos ir šokiai iki nakties3
Aušrinės žvaigždės vedami, egzotiškomis dovanomis nešini, gausios svitos lydimi Kauno pasveikinti atkeliauja Kasparas, Merkelis ir Baltazaras. ...
-
Degalinių viražai: iš karto po vidurnakčio – kainų šuolis54
Gruodžio 31-osios vakare Raudondvario plente esančioje „Neste“ degalinėje 95 benzinas ir dyzelinas kainavo 1,359 Eur. Bet iš karto po vidurnakčio kaina švieslentėje pasikeitė – apie pusę pirmos nakties švieslentė ...
-
Į Naujuosius – su muzika ir laimės palinkėjimais!10
Svarbiausia 2025-ųjų sutikimo vieta Kaune šiais metais buvo Vienybės aikštė. Čia padabinta 37 metų eglė vidurnaktį tapo pagrindinė šventės karaliene. ...
-
Kaunas žengė į 2025-uosius metus!3
Naujieji metai Kaune kaip visuomet – smagūs ir nepamirštami! Sveikiname visus kauniečius ir miesto svečius su 2025-aisiais metais! ...
-
Kauno meras: statome ne tik tiltus (interviu)153
„Tegul Naujieji bus kupini kūrybiškumo ir naujų galimybių, kad ryžtingai žengtume į priekį, drąsiai pasitikdami naujus iššūkius“, – kauniečiams linki Kauno meras Visvaldas Matijošaitis. ...
-
M. K. Čiurlionio DNR11
Čiurlionio gentis – taip save vadina šios šeimos palikuonys. Tačiau meno genijus Mikalojus Konstantinas Čiurlionis, nuo kurio gimimo 2025-aisiais sueis 150 metų, – ir visos Lietuvos tapatybės kodas. ...
-
Naujųjų metų sutiktuvės Kaune: prašymas dėl fejerverkų ir viešojo transporto eismo pokyčiai3
„Naujieji metai Kaune kaip visuomet bus smagūs ir nepamirštami! Vienybės aikštėje laukia vakarėlis“, – kviečia Kauno miesto savivaldybė ir primena, kad miestas pasirūpins šventiniais fejerverkais. ...
-
Vairuotojams Kaune – svarbi žinia3
Kauno savivaldybė pranešė, kad nuo gruodžio 31 d. Kaune nutraukiamas parkavimo rinkliavos surinkimas per „m.Parking“ programėlę. ...
-
2024-ieji pakaunėje: šviesiausi žmonės, reikšmingiausi įvykiai, svariausi darbai21
Besibaigiantys metai pakaunėje vėl buvo kupini atliktų darbų, kurie įvertinti nacionaliniu ir tarptautiniu mastu, įsimintinų įvykių. Vis dėlto visų svarbiausi yra žmonės, gražinę ir garsinę šį kraštą. ...
-
Makūnas: esame tarp lyderių, bet nestinga ir iššūkių (interviu)23
Kauno rajonas per 2024-uosius vėl gerokai paaugo: naujais stadionais, vaikų darželiais, investicijomis ir gyventojų skaičiumi. Jei 2023 m gruodžio 3 d., Registrų centro duomenimis, Kauno rajone gyvenamąją vietą buvo deklaravę 114 860 gyventojų, tai...