- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Rūta Petkevičiūtė.
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
Kaune vykusioje respublikinėje konferencijoje „Integruok „DIGIT4SEN“: Skaitmeniniai įrankiai įtraukiajam ugdymui“ šalies mokytojams buvo pristatyta interneto svetainė, kurioje galima gauti nemokamus skaitmeninių priemonių naudojimo pamokoms kursus, pamokų turinio pavyzdžių, bei virtualių išteklių biblioteka, kuria naudotis gali visi mokytojai.
Patys gali kurti skaitmeninius įrankius
Pasak projekto koordinatorės, „Erudito“ licėjaus tarptautinių ryšių koordinatorės ir moksleivių mentorės Rūtos Petkevičiūtės, šio projekto tikslas – sukurti tokią platformą, kuri būtų pasiekiama visiems mokytojams, joje vyktų online kursai, kaip parengti interaktyvias pamokas, užduotis, bei virtualiųjų išteklių biblioteka, kurioje mokytojai galėtų dalintis savo užduotimis. Šie įrankiai gali palengvinti ne tik su specialiųjų ugdymo poreikių (SUP) turinčiais moksleiviais dirbančių mokytojų kasdienybę, bet ir praturtinti kitas pamokas.
Partnerio nuotr.
„Interaktyvi pamoka yra įdomi pamoka, o panaudojant šiuolaikines skaitmenines priemones, galima pamokas paversti įdomiomis ir neprarasti mokinių susidomėjimo“, – įsitikinusi konferencijos organizatorė ir projekto DIGIT4SEN koordinatorė R. Petkevičiūtė.
Sukurtas įrankis leidžia mokytojams patiems talpinti ugdymo turinį ir taip prisidėti prie skaitmeninių įrankių bibliotekos plėtros Lietuvos ir Europos mokytojams.
Partnerio nuotr.
„Virtualių išteklių biblioteka patogi tuo, kad ja naudotis gali visi – ne tik gauti pamokų ir užduočių pavyzdžių, bet ir kurti bei talpinti savo sukurtus pamokų planus ar atskiras užduotis“, – teigė R. Petkevičiūtė.
Užtenka užsiregistruoti ir susikurti paskyrą interneto svetainėje https://digit4sen.eu/lt ir galima naudotis ne tik virtualių išteklių biblioteka, bet ir pasinaudoti mokomojo vadovo instrukcijomis, nemokamai išklausyti nuotolinio mokymosi kursus pradinių klasių mokytojams ir SUP personalui.
Partnerio nuotr.
Anot projekto koordinatorės, mokomasis vadovas – labai naudingas įrankis mažai žinančiam arba apie šiuos įrankius negirdėjusiam pedagogui, suteikiantis naudingų žinių.
„Virtualaus mokomojo vadovo užduotis – supažindinti su diferencijuotu ugdymu, patarimais, kaip suplanuoti interaktyvią pamoką, bet ir su nuotoliniais kursais, kuriuos išklausius galima pačiam kurti virtualius skaitmeninius įrankius ir pamoką“, – sakė R. Petkevičiūtė.
Partnerio nuotr.
Praėję kursą, mokytojai gali pasitikrinti savo žinias ir gebėjimus, įsivertinti patirtį modulio viktorinose. Žinias galima taikyti ir tikrinti neribotą skaičių kartų.
„Mūsų tikslas – kad mokytojai pabandytų patys sukurti pamokos medžiagą, pasinaudodami bent vienu iš šių įrankių. Jais tikrai labai paprasta naudotis, tai pavyks kiekvienam mokytojui“, – skatino projekto koordinatorė. Ji džiaugiasi, kad keturi projekto partneriai iš visos Europos, tarp kurių yra ir „Erudito“ licėjus Lietuvoje, suvienijo savo jėgas tam, kad pasiūlytų mokytojams naudingos medžiagos, kurią jie gali pasiekti vienu mygtuko paspaudimu.
Partnerio nuotr.
Didina mokinių įsitraukimą ir pamokos efektyvumą
Virtualių išteklių bibliotekoje šiuo metu galima rasti virš šimto užduočių lietuvių, anglų, turkų, ispanų ir bulgarų kalbomis, jomis naudotis kaip pavyzdžiais arba dalintis savo gerosiomis praktikomis ir įkelti savo sukurtas užduotis.
„Šie skaitmeniniai įrankiai ypač pasiteisina dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymo poreikių“, – pastebėjo R. Petkevičiūtė. Dažniausiai sunkiausiu uždaviniu mokytojams tampa tokių mokinių sudominimas, nes, tarkime, disleksiją turintys vaikai greit praranda susidomėjimą, pradeda nuobodžiauti, pamokos turinys jiems tampa nebesuprantamas.
Partnerio nuotr.
„Projektas „DIGIT4SEN“ gimė per pandemiją, kai ugdymas persikėlė į nuotolį. Tačiau skaitmenizacija tik auga, tad projektas aktualus šiandien, išliks aktualus ir toliau, tikime gražia jo ateitimi“, – teigė projekto įgyvendinimą koordinavusi R. Petkevičiūtė. Anot Rūtos, vaikai ir technologijos sparčiai tobulėja, tad mokytojas turi taikytis prie naujų iš to kylančių poreikių, žinių ir besikeičiančio skaitmeninio pasaulio.
„Kai dirbame su vis labiau į skaitmeninį pasaulį žengiančiu jaunimu, suprasti, kaip veikia skaitmeninės programos, įrankiai ir mokėti jais naudotis, yra būtinybė, o ateityje, žengiant į dirbtinio intelekto erą, ši būtinybė taps nebeišvengiama“, – neabejojo Rūta ir skatino mokytojus nebijoti bandyti prisijaukinti naujų skaitmeninių įrankių.
Partnerio nuotr.
„Pati dėstau lietuvių kalbą tarptautinėms klasėms ir mokau trijų skirtingų lygių vaikus. Lietuvių kalba yra labai sunki tiems, kuriems ji – ne gimtoji, tačiau įdomesnės skaidrės, filmukas, interaktyvi priemonė ir įsitraukimas pamokos efektyvumą gerokai išaugina ir rezultatų pasiekiame daug lengviau“, – patirtimi dalijosi „Erudito“ licėjaus tarptautinių klasių moksleivių mentorė R. Petkevičiūtė.
Visa virtualių įrankių medžiaga yra pritaikyta Lietuvos mokytojui ir turi lietuviškus subtitrus. Išklausę kursus (visus ar tik pasirinktus pagal poreikį), mokytojai gali patys kurti interaktyvias pamokas, pritaikytas mokiniams, jų gebėjimams, esamoms sveikatos problemoms ir pan., ir šiomis pamokomis dalytis su kolegomis virtualių išteklių bibliotekoje.
Partnerio nuotr.
„Norėčiau, kad ši svetainė taptų mokytojų vienijimo ir įkvėpimo platforma, kurioje jie dalytųsi vieni su kitais savo planais, turiniu, įrankiais. Tikiu, kad tik vieni kitus palaikydami ir prasmingai dirbdami dėl vaikų iš tiesų tobulėjame ir galime sukurti vertingą ugdymo turinį“, – projekto uždarymo konferencijoje kalbėjo R. Petkevičiūtė.
Projektas DIGIT4SEN: Mokytojų skaitmeninių įgūdžių tobulinimas siekiant geresnio internetinio įtraukiojo SUP mokinių ugdymo“ (Nr. 2021-1-LT01-KA220-SCH-000031624) yra Europos Sąjungos rėmimo programos „Erasmus+“ dalis. Jis skirtas mokytojams ir suteikia galimybę dirbantiems su specialių ugdymo poreikių (SUP) turinčiais mokiniais klasėje ir apskritai dirbantiems mokytojams paįvairinti savo dalyką, padaryti jį patrauklų ir įdomų. „Erasmus+“ yra Europos Sąjungos rėmimo programa, suteikianti mokymosi ir tobulėjimo galimybių įvairaus amžiaus, statuso, profesijų asmenims bei galimybę įvairioms organizacijoms, įstaigoms, institucijoms įgyvendinti programos kriterijus atitinkančius projektus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prezidentas iš pareigų atleido Kauno apylinkės teismo teisėją V. Jegorovienę1
Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė dekretą, kuriuo iš pareigų atleido Kauno apylinkės teismo Kauno rūmų teisėją Vidą Jegorovienę. ...
-
Restauruojamo namo langus papuošė karikatūrų paroda5
Šv. Gertrūdos ir Birštono gatvių sankirtoje atgyja ilgus metus trūnijęs pastatas. Sutvarkius fasadą ir laukiant naujų darbų, savininkai sugalvojo laikinai papuošti pastato langus karikatūromis, tad fasado akcentais tapo karikatūri...
-
Prekybos centre „Savas“ nelieka „Rimi“ parduotuvės: jau aišku, kas bus vietoj jos24
Kauniečių pamėgtame prekybos centre „Savas“ laukia pokyčiai. Eina paskutinės dienos, kai čia dirba „Rimi“ parduotuvė. Kalbama, kad kitų metų pradžioje čia duris atvers „Maxima“. ...
-
Kur sutiksite Naujuosius metus? Kaune!
Ar esate girdėję posakį, kad kaip sutiksite Naujuosius, tokie ir bus visi metai? Kokių 2025 m. sau ir savo artimiesiems palinkėtumėte? Daugiau laiko sau? Daugiau laiko su artimaisiais? Įdomių, kūrybingų, pilnų atradimų, o gal tiesiog ramių, bet u...
-
Statybos Kaune: kas laukia kitais metais?
Šiemet Kaune netrūko darbo statybininkams, tokia pati tendencija išsilaikys ir kitąmet. „Mokslo sala“ jau atidaryta, pradėtų statyti tiltų darbai tęsis ir kitais metais. ...
-
Laukinių gyvūnų globos centras per metus pagalbą suteikė 2 tūkst. gyvūnų3
Sausį Kauno rajone atidarytas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Laukinių gyvūnų globos centras per metus pagalbą suteikė beveik 2 tūkst. laukinių gyvūnų, ketvirtadalis jų – paleisti atgal į laisvę. ...
-
Vilniuje bus statoma Nacionalinė koncertų salė, Kaune – M. K. Čiurlionio koncertų centras47
Didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – savivaldybių atstovai dalinasi projektais, kurie juose bus pradėti ar baigti per 2025 metus. Daugiausia dėmesio sulauks kultūros, susisiekimo ir sporto...
-
Vasarą – ne tik koncertai: istorinės lengvosios atletikos varžybos kelsis į Kauną4
Lengvosios atletikos elitas sugužės į Kauną. Birželio 18-ąją Dariaus ir Girėno stadione vyks Lietuvoje dar neregėtos pasaulio lengvosios atletikos asociacijos (World Athletics) kontinentinio turo varžybos – „Cosma“ taurė. ...
-
Kaune ukrainiečiams pratęsta galimybė naudotis viešuoju transportu nemokamai88
Kaune dar vieneriems metams pratęsta galimybė nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams nemokamai keliauti viešuoju transportu. ...
-
Iš Kauno išvyko daugiau nei 30 Ukrainai skirtų automobilių konvojus64
Ketvirtadienį į Ukrainą pajudėjo daugiau nei 30 šiai šaliai skirtų automobilių konvojus. ...