- Vilija Žukaitytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
-
Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą
Kelionė Kauno viešuoju transportu, kai lauke spaudžia beveik 20 laipsnių šaltis, ne pati maloniausia – autobuso ar troleibuso viduje termometrų stulpeliai pakyla vos kelias padalas aukščiau nulio. Tačiau skųstis net neverta, nes nenustatyta, kokia temperatūra žiemą turi vyrauti viešajame transporte.
Kelionė Kauno viešuoju transportu, kai lauke spaudžia beveik 20 laipsnių šaltis, ne pati maloniausia – autobuso ar troleibuso viduje termometrų stulpeliai pakyla vos kelias padalas aukščiau nulio. Tačiau skųstis net neverta, nes nenustatyta, kokia temperatūra žiemą turi vyrauti viešajame transporte.
Užšalę langai ir durys
Viešuoju transportu kasdien naudojasi tūkstančiai kauniečių, o užėjus rimtesniems šalčiams keleivių dar padaugėjo, mat daugeliui vairuotojų nebepavyksta užvesti savo automobilių.
„Nuo Partizanų g. iki miesto centro šiandien važiavau apie 25 minutes, ir visą laiką svajojau apie šiltą arbatą, nes autobuse buvo labai šalta. Nesilioviau drebėjusi, nors buvau su šiltomis pirštinėmis, kepure“, – portalui kaunodiena.lt skundėsi Viktorija.
Tokių nusiskundimų pastarosiomis dienomis – ne vienas. Štai apie kelionę troleibusu pasakojęs Mantas pripažino, kad paprastai šalčio nebijo, nes yra drūtas vyras, tačiau dabar jam tik norisi keiktis – taip nemalonu važiuoti viešuoju transportu.
„Jau ne pirmą rytą tenka į darbą važiuoti šaltame troleibuse. Toks jausmas, kad šildymas net neįjungtas – jautiesi kaip lauke. Langai apšarmoję, per juos nieko neįmanoma įžiūrėti“, – sakė jaunas vyras.
Kaunietė Dangira teigė, kad nors troleibusuose nešilta, situacija nėra tragiška. „Bėda, kad dėl šalčio durys užšąla. Šiandien visą kelią vairuotojas šūkaliojo ir perspėdavo, kad galinės troleibuso durys užšalo ir neatsidaro, todėl teks lipti per vidurines“, – pasakojo ji.
Reikalavimas – tik vienas
Paaiškėjo, kad reikalavimų, nurodančių, kokia temperatūra privalo būti viešajame transporte žiemą, nėra.
„Nėra reglamentuota, kad žiemos metu viešajame transporte privalo būti tam tikra temperatūra. Jeigu lauke termometrai rodo 15 laipsnių šalčio, o autobusas kas kelias minutes stoja ir atidaro visas duris, ar įmanoma išlaikyti pastovią šilumą?“ – atšovė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
„Mūsų specialistai nekontroliuoja viešojo transporto. Miesto savivaldybė arba vežėjai gali patys nustatyti reikalavimus“, – savo ruožtu tvirtino Kauno visuomenės sveikatos centro atstovė spaudai Kristina Motiejūnaitė.
Tačiau P. Keras užsiminė, kad vienas reikalavimas vis dėlto yra – temperatūrai nukritus žemiau nulio, visuose autobusuose ir troleibusuose privalo veikti šildymo įrenginiai.
Senas transportas sunkiai sušyla
P. Keras teigė, kad, priešingai nei pernai ar užpernai, kol kas jokių nusiskundimų dėl šalčio iš keleivių nesulaukė.
„Jeigu šildymas neįjungtas, tai jau pažeidimas“, – sakė valdininkas. Tačiau piniginių baudų už tai nenumatyta.
Kasdien į miesto gatves išvažiuoja 150 autobusų bei 100 troleibusų. Deja, tik mažiau nei pusė jų yra nauji, o senuose atsiranda bėdų dėl šildymo.
„Dyzelinu varomi autobusai sušyla greičiau, nauji „Solaris“ troleibusai taip pat turi pakankamai kokybišką šildymo sistemą. Tačiau senuosiuose autobusuose ir troleibusuose yra problemų: nesandariai užsidaro durys, pasenę šildymo įrenginiai, pro langus švilpia vėjas“, – aiškino P. Keras.
Skundų nenori klausytis
Bendrovės „Kauno autobusai“ transporto eksploatacijos direktoriui Rimui Stankaičiui net pikta klausytis nepatenkintų kauniečių skundų apie šaltus autobusus.
„Viešajame transporte neįmanoma sukurti tokių sąlygų, kaip namuose. Nė vienas autobusas, net ir naujas, nepajėgus įvykdyti šios užduoties, – pabrėžė R. Stankaitis, tvirtinęs, kad visuose autobusuose šildymas veikia. – Neišleidžiame nė vieno autobuso, jeigu jame neveikia šildymas, nes vairuotojas iškart sušaltų, o jis dirba 8 val., kai keleivis važiuoja gal tik pusvalandį".
Jis įsitikinęs, kad viešąjį transportą galima šildyti, kiek tik nori, bet vis tiek neįmanoma pasiekti, kad jame būtų bent 10 laipsnių šilumos – dažniausiai laikosi vos keli laipsniai.
Kad autobusas nors šiek tiek sušiltų, prireikia bent valandos, todėl tie, kurie į gatves išrieda 5 val. ryto, būna visiškai įšalę. „Reikia įveikti vieną ratą, kad autobuse būtų ne neigiama, o teigiama temperatūra“, – aiškino R. Stankaitis.
Bijo dar didesnio šalčio
Bendrovė „Autrolis“ susiduria su tomis pačiomis bėdomis, tačiau šią žiemą gavo dar tik vieną skundą. Vairuotojas nepastebėjo ir neuždarė lango, todėl troleibuse buvo labai šalta.
„Autrolio“ keleivių vežimo tarnybos vadovas Algirdas Širvinskas ypač nerimauja dėl užšąlančių sistemų, nes tuomet neatsidaro troleibusų durys.
„Vienas kitas atvejis šįmet jau buvo. Jeigu termometrų stulpeliai nukris iki 24 laipsnių šalčio, tuomet užšals durų cilindrai ir jos nebeatsivers“, – nuogąstavo A. Širvinskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertai vertina architektų idėjas Kauno senamiesčio prieigoms: išrinks geriausiųjų trejetuką
Ketvirtadienį Architektų namuose viešai aptartos architektūrinės idėjos Kauno senamiesčio prieigų konversijai. Oficialus dešimties darbų pristatymas finišo sulauks jau vasarį – kompetentinga komisija skelbs geriausiųjų tre...
-
Kauno senamiestyje iškilo naujas pastatas: kitais mokslo metais – naujos galimybės sportuoti
Kauno senamiestyje baigiama statyti naujoji Maironio universitetinės gimnazijos sporto salė. Naujasis pastatas jau ryškiai matomas iš Steigiamojo Seimo aikštės. ...
-
Kauniečiai praneša: dalis Dainavos – be elektros
Kauniečiai pradėjo dalytis informacija, kad dalis Dainavos mikrorajono neturi elektros. Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) puslapyje matyti, kad pranešimai apie dingusią elektrą tik auga. ...
-
Norite nemokamai išmokti valdytą droną? Turime gerų žinių!
Gegužės–spalio mėnesiais Kauno miesto savivaldybė kartu su Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos Bepiločių orlaivių kompetencijų centru organizuos nemokamus dronų valdymo kursus. Mokomoji programa skirta pradedantiesiems, neturintiem...
-
Kovo 11-osios parke verda darbai: kada ši vieta bus atvira miestiečiams?
Kauno miesto savivaldybė skelbia, kad Kovo 11-osios parke vyksta intensyvūs tvarkybos darbai. Nauja poilsio oaze kauniečiai galės mėgautis po keletos mėnesių. ...
-
Naujausi duomenys apie oro užterštumą: ar pataria nekelti kojos iš namų?
Aplinkos apsaugos agentūra ketvirtadienį pateikė naujausius duomenis apie oro užterštumą. ...
-
Poderskis įvertino kalbas jungti Vilnių su Kaunu Nerimi
Vidaus vandens kelių direkcijai užsiminus apie galimybę Vilnių su Kaunu sujungti Neries upe, aplinkos ministras Povilas Poderskis teigia, kad šis direkcijos siūlymas yra „stipriai nepamatuotas“. ...
-
Įsibėgėjo „Ką pasėsi... 2025“ dalyvių registracija
Kovo 27–29 d. Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje (VDU ŽŪA) vyksiančioje žemės ūkio parodoje „Ką pasėsi... 2025“ susijungia naujausios technologijos, tradicijos ir šiuolaikiškas požiūris į žemės...
-
Gatvėse – nauji šviestuvai: padeda sutaupyti
Kauno gatvėse toliau atnaujinamas apšvietimas. Senas kaitrines lempas keičia LED šviestuvai, kurie ne tik ryškiau šviečia, bet ir leidžia sutaupyti. ...
-
Įvardijo, kur labiausiai padidėjo oro užterštumas: neturi džiuginančių žinių
Aplinkos apsaugos agentūra praneša, kad trečiadienį fiksuojamos padidėjusios valandinės kietųjų dalelių koncentracijos Vidurio Lietuvoje. ...