Susisiekimo ministras apie Kauno oro uosto plėtrą: tai svarbu ir dėl karinio mobilumo

  • Teksto dydis:

Pandemijai sustabdžius darbus, antrą kartą bandoma pradėti tvarkyti Kauno oro uostą – didinti keleivių terminalą ir priimti daugiau orlaivių, pranešama LNK reportaže.

Skaičiuojama, kad daugiau kaip 1 mln. keleivių per metus aptarnaujantis Kauno oro uostas viršijo savo galimybes, tad jam numatyta plėtra. 5 tūkst. kvadratinių metrų didės keleivių terminalas.

„Plėtra turėtų būti į vieną ir į kitą terminalo pusę, tad esama infrastruktūra išliktų, mes ją tik atnaujintume. Atnaujintume visas komunikacijas, bagažų sistemas, taip pat padidintume viso terminalo plotą“, – pasakojo Lietuvos oro uostų vadovas Aurimas Stikliūnas.

Po rekonstrukcijos oro uostas galės aptarnauti du kartus daugiau keleivių, virš 2 mln. Keleiviai sako, kad pabrangus energijos ištekliams bilietai nepinga, tad svarstys sumažinti kelionių skaičių.

„Dabar nekeliauju, nes gaila pinigų, labai riboti finansai“, – sakė moteris.

„Reikia viską susiplanuoti, atsižvelgti į finansus, kainos didėja“, – teigė kita keliautoja.

Dabar iš Kauno oro uosto galima skirsti 31 kryptimi. Po atnaujinimų vienu metu į skirtingus lėktuvus bus laipinama daugiau keleivių. Teigiama, kad nereikės laukti.

„Mes vienu metu galime aptarnauti keturis orlaivius: du skrydžius Šengene, ir du skrydžius ne Šengene. Įvykdžius plėtrą, vienu metu aptarnaujamų orlaivių skaičius išaugtų iki šešių“, – tęsė A. Stikliūnas.

Pusantro karto didės orlaivių stovėjimo vietų, iki 35.

„Perono išplėtimas suteiktų galimybę priparkuoti penkiolika papildomų orlaivių. Būtų net dedikuota vieta orlaivių bandymams“, – sakė A. Stikliūnas.

Prasidėjus karui Ukrainoje tai yra ypač svarbu.

„Perono plėtra mums yra svarbi iš karinio mobilumo pusės, jog galėtume oro uoste priimti ir karinius orlaivius“, – teigė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak M. Skuodžio, Seimo bus prašoma šį oro uostą pripažinti valstybinės svarbos objektu.

Visas LNK reportažas – vazido įraše:

„Kauno oro uostą su kaimyninėmis teritorijomis reikėtų pripažinti ypatingos valstybinės svarbos projektu. Tokį sprendimą turėtų priimti Seimas ir mes esame pasiruošę tai siūlyti. Ministerija atitinkamai perimtų viso susisiekimo mazgo koordinavimą“, – tęsė M. Skuodis.

Kauno oro uostas svarbus ir dėl „Rail Balticos“ projekto, kurį pabaigus susijungs du didžiausi šalies oro uostai.

„Ilgesnėje perspektyvoje oro uosto terminalas turėtų keltis į pietinę pusę, jog geležinkeliu galima būtų privažiuoti prie pat oro uosto ir tokiu būdu mūsų pagrindiniai Vilniaus ir Kauno oro uostai būtų tarpusavyje sujungti“, – sakė M. Skuodis.

Kauno oro uosto atnaujinimą planuojama pradėti kitų metų pabaigoje, o pabaigti 2025 metais. 2019 metais rekonstrukcijai jau buvo gautas statybos leidimas, tačiau darbai, kurių sąmata buvo 20 mln. eurų, dėl pandemijos neprasidėjo. Kiek dabar kainuos statybos nesiryžtama prognozuoti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Soslan

Soslan portretas
oro vartai Sostinė Kauną

Soslan

Soslan portretas
oro vartai Sostinė Kauną

Soslan

Soslan portretas
oro vartai
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių