- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Nedalysime pažadų, kurių negalėsime įgyvendinti, bet tai, ką suplanavome, stengsimės atlikti greičiau“, – tvirtino susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas. Kartu su akcinės bendrovės „Via Lietuva“ generaliniu direktoriumi Mariumi Švaikausku, lydimas Kauno rajono mero Valerijaus Makūno ir jo komandos, viceministras balandžio 26 d. apžiūrėjo pakaunėje vykstančius darbus ir tarėsi, kaip paspartinti suplanuotus projektus.
Sutarė dalytis našta
„Via Lietuva“ valdo daugiau kaip 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių, o beveik 600 km driekiasi per Kauno rajono savivaldybės teritoriją. Nors finansavimas yra nepakankamas, M. Švaikauskas tvirtino sieksiantis valstybinių kelių plėtros ir priežiūros sistemą kilstelėti į aukštesnį kokybinį lygį. Valstybė prioritetais laiko automagistralę „Via Baltica“, Utenos plentą, karinio mobilumo projektus ir tiltų būklės gerinimą, todėl mažiau finansiškai imlias kelių atkarpas sieks perduoti savivaldybėms arba jas tvarkys solidariai pasidalijant našta. Tokiam modeliui jau pritarė centrinė šalies valdžia.
Kauno rajono savivaldybė dar 2018 m. pateikė tuometei Lietuvos automobilių kelių direkcijai (dabar „Via Lietuva“) sąrašą gatvių, kurias norėtų perimti ir sutvarkyti. Tačiau gatvių perdavimo procedūros užsitęsė. „Valstybiniai keliai kerta beveik kiekvieną miestelį. Reikia parengti techninius projektus ir kartu ieškoti finansavimo galimybių“, – kalbėjo meras.
Kelius tvarko kompleksiškai
Šiandien galima įsitikinti, kad kai kurie ankstesni Kauno rajono savivaldybės susitarimai su Susisiekimo ministerija jau duoda vaisių. Svečiai apžiūrėjo Zapyškį kertančią Vytauto gatvę, kurioje vyksta rekonstrukcijos darbai. Savivaldybė įsipareigojo nutiesti požeminius elektros tinklus, įrengti naują apšvietimą, autobusų stotelę su keleivių laukimo paviljonu. „Via Lietuva“ yra atsakinga už važiuojamosios kelio dalies atnaujinimą, pėsčiųjų takų ir lietaus surinkimo tinklų įrengimą.
Kai kurie ankstesni Kauno rajono savivaldybės susitarimai su Susisiekimo ministerija jau duoda vaisių.
Dėkodamas už bendradarbiavimą, V. Makūnas paprašė M. Švaikausko paspartinti keleivių paviljono perdavimą, nes visus darbus norima padaryti iš karto.
Kapitališkai atnaujinama Vilkijos Čekiškės gatvė: čia taip pat bus remontuojama važiuojamoji dalis, tvarkomos vandens ir nuotekų sistemos, numatyta įrengti pėsčiųjų takus, šiuolaikinį apšvietimą, keleivių laukimo stotelę.
Netenkina darbų kokybė
Transporto spūstys slegia labiausiai augančias Domeikavos, Karmėlavos, Akademijos ir Ringaudų seniūnijas, tačiau problemų yra ir mažesnėse gyvenvietėse. Pavyzdžiui, Kačerginėje: savivaldybė rekonstravo Šaltinio aikštę ir daug investavo į gatvių infrastruktūrą, tačiau kurortinės teritorijos statusą turinčiame miestelyje stinga automobilių stovėjimo vietų. Nesaugu ir įvažiuojamajame kelyje ties Šaltinių taku, todėl jo dalyje M. Švaikauskas pasiūlė įrengti atitvarus.
Susisiekimo ministerijos atstovai apžiūrėjo tarp Ringaudų ir Kačerginės tiesiamą dviračių taką, kurio nepavyksta užbaigti dėl ESO vykdomų darbų. Svečių netenkino ir neseniai rekonstruoto plento dangos kokybė. „Tokie lopai nedaro garbės rangovams“, – pastebėjo M. Švaikauskas ir patikino, kad kelininkų brokas bus ištaisytas.
Šakių plentu kasdien važiuoja dešimtys tūkstančių automobilių, o įrengti nauji transporto mazgai ties Akademija tik iš dalies pagerino situaciją, todėl ši teritorija ir toliau bus Susisiekimo ministerijos akiratyje. Jau pradėta ir šiemet bus pristatyta kelių inžinerijos studija, kuri ne tik leis įvertinti transporto srautus Akademijos–Ringaudų aglomeracijoje, bet ir siūlys optimalių sprendinių jiems suvaldyti. Aleksotą ir Noreikiškes jungiančioje Šiltnamių gatvėje jau dabar reikia pokyčių. Šią jungtį pasiryžusi perimti Kauno rajono savivaldybė.
Aptarė trylika projektų
Ypač sudėtinga situacija susiklostė 12 tūkst. gyventojų turinčioje Domeikavos seniūnijoje. Sargėnuose pradėta Vandžiogalos plento rekonstrukcija dar labiau padidino spūstis. Siekdama sumažinti Vandžiogalos plento apkrovas, Kauno rajono savivaldybė nusprendė iš privačių asmenų nupirkti Ozo gatvės dalį su inžinerinėmis komunikacijomis ir žemės sklypais. Ozo gatvės jungtis su kitomis Domeikavos seniūnijos gatvėmis leis pagerinti Kumpių, Žemaitkiemio, Ražių ir kitų gyvenviečių susisiekimą su Kauno miestu.
Tarp svarbiausių savivaldybės prioritetų yra Domeikavą su Lapėmis jungianti Bažnyčios gatvė. Šioje zonoje yra Domeikavos gimnazija, vaikų darželis „Upė“, savivaldybė planuoja statyti pradinę mokyklą, todėl labai svarbu užtikrinti saugumą.
Susitikime su Susisiekimo ministerijos atstovais buvo aptarta trylika projektų. Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčioje svečiams pristatytas parengtas naujos prieplaukos projektas, vyko diskusija apie galimybes plėtoti laivybą Nemune ir Neryje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Muziejų nakties maršrutu – paskui kaizerio kareivius
Tarptautinės muziejų tarybos inicijuojamas renginys Muziejų naktis pakvietė į keliones ir Kaune. Intriguojančių maršrutų pasiūlė IX fortas. Vienas jų – „IX fortas kaizerio kareivio akimis“. ...
-
Skambanti diena: Kauno senamiestį tvindo muzika1
Šeštadienį, gegužės 18 dieną aštuonioliktą kartą prasidėjo Gatvės muzikos diena. Ji, kaip ir kasmet, pasižymi marga žanrų įvairove – nuo etnografinės, klasikinės iki eksperimentinės muzikos. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Dvi disertacijos vienu metu, viena iš jų – Japonijoje9
Kauno technologijos universiteto Mechanikos inžinerijos ir dizaino (KTU MIDF) fakulteto docentė Inga Skiedraitė savo pavyzdžiu įrodė, kad parašyti dvi disertacijas vienu metu įmanoma, net jei viena jų rašoma studijuojant Japonijoje. Nors ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Kauno verslams nestinga iššūkių, bet jau matosi šviesa8
Pastarieji metai verslams nestokojo iššūkių: gyvenimus izoliavo pandemija, vėliau prasidėjo karas Ukrainoje, o dabar ir karinis konfliktas Artimuosiuose Rytuose. Apie tai, kaip dabar gyvena Kauno verslas ir ko laukti ateityje, kalbamės su Ka...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas63
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Hipiai – laisvės proveržio išraiška8
Gėlių vaikai ir laisvės šaukliai iš Kauno savo istorijomis iliustravo mokslininkės Egidijos Ramanauskaitės knygą „Kauno hipiai. Tapatybės paieškos 1966–1972“. ...
-
Darbo inspekcija paaiškino, už ką Kauno klinikoms skirta bauda2
Valstybinė darbo inspekcija (VDI) nustatė psichologinio smurto apraiškas ir darbo laiko pažeidimus Kauno klinikų Anesteziologijos klinikoje, ketvirtadienį pranešė nacionalinio transliuotojo LRT naujienų portalas. Dėl šių nusiženg...
-
Kauniečiai fiksuoja itin žemai skrendančius karinius sraigtasparnius: gali ir stogą nurauti57
Panemunėje užfiksuotas karinio sraigtasparnio skrydis visiškai virš gyvenamųjų namų. Kauniečiai tikino, kad net langai ir stogas drebėjo. ...