- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
-
Visureigių teste labiausiai stebino elektromobilis
Iš 33 rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2019“ dalyvių net 17 yra didesnio pravažumo modeliai (SUV). Pirmą kartą per 22 kartą vykstančių kasmetinių rinkimų istoriją tokio tipo automobilių yra daugiau nei visų kitų, tad jų bandymams skiriamas ypatingas dėmesys.
Pirmasis iššūkis teko pačiame konkurso starte – Kauno rotušės aikštėje vyko šių keturiais ratais varomų modelių bandymai „Peak Point“ platformoje.
Prastu keliu – be problemų
Visureigio sąvoka pamažu keičiasi. Šiandien visureigiu gali būti pavadintas ir priekiniais ratais varomas automobilis, kurio prošvaisa neleistų jam neliečiant dugno net miško keliu važiuoti. Tačiau „Peak Point“ kriterijai griežtesni – ant platformos keliavo tik keturių varančių ratų pavarą turintys modeliai. Jų konkurse 16, tačiau trys iš jų ant platformos nekeliavo – „Audi A6“ bei A7 nėra visureigiai, o BMW X5 yra visiškai naujas modelis ir tiesiog nespėjo atvykti į konkurso startą.
Tačiau 13 modelių – pakankamas kiekis, kad būtų galima objektyviai juos palyginti ir rungtyse gauti įvairius rezultatus. „Peak Point“ testuojami automobilio užvažiavimo bei nuvažiavimo kampai, diferencialų veikimas, kėbulo standumas ir kitos bekelėje ar labai prastuose keliuose reikalingos savybės.
„Nenuostabu, jog geriausiai pasirodė tie modeliai, kurie gamintojo buvo sugalvoti kaip visureigiai – jie skirti tam tikslui. Tai „Suzuki Jimny“ ir „SsangYong Rexton“, o prie geriausiųjų dar norėčiau priskirti ir „Volkswagen Touareg“. Tie modeliai labai skiriasi vienas nuo kito, bet kiekvienas per tam tikrą prizmę yra toks, kuriuo galima drąsiai nuvažiuoti nuo kelio“, – pasakojo vienas iš dešimties rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2019“ komisijos narių Vitoldas Milius, visus visureigius bandęs „Peak Point“ platformoje.
Jis pridūrė, kad kai kuriose vietose labai neblogai jautėsi „Dacia Duster“ bei „Subaru XV“ automobiliai. Jų diferencialai veikia puikiai, o variklio galia – pakankama norint užkopti į 29 laipsnių statumo įkalnę.
Testuotų automobilių degalų bakai buvo pripildyti tuo pačiu „Neste“ benzinu arba dyzelinu, o ratai „apauti“ vienodomis žieminėmis „Continental“ padangomis – šių dalykų suvienodinimas leido labai objektyviai palyginti visus visureigius.
Bekelė reikalinga ne visiems
V. Milius pabrėžė, kad vadinamųjų tikrųjų visureigių yra tik du: „Suzuki Jimny“ ir „SsangYong Rexton“ turi rėminės konstrukcijos kėbulą bei nuolatinę keturių varančių ratų pavarą. Visi kiti pritaikyti labiau važiavimui ant asfalto, o ne bekelei, tačiau tam tikros detalės gerokai padidina jų pravažumą. Tai – elektroninės sistemos.
„Elektronika reikalinga todėl, kad žmonėms į gilias bekeles lįsti nebereikia. Tos sistemos veikia – jos gali padaryti, kad tuo pačiu automobiliu gali labai sklandžiai ir dideliu greičiu važiuoti asfaltu, o pakoregavęs kai kuriuos nustatymus – nuvažiuoti nuo kelio ir ten visai neblogai atrodyti. Prie tokių sistemų galima priskirti ir reguliuojamo aukščio pakabas, ir elektronines diferencialų blokiruotes, ir nusileidimo nuokalne bei kitas sistemas“, – pasakoja žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius bei Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas V. Milius.
Žmonėms, kurie nesupranta, ką koks diferencialas daro ir kokia to įtaka, automobilių gamintojai padeda įtaisydami specialius važiavimo režimus: „Snow“, „Sand“ ir panašius. Pasirinkus vieną jų, automobilio aukštis, diferencialų, akceleratoriaus ir kiti nustatymai automatiškai pritaikomi važiavimui ant tos kelio dangos.
Todėl tokie automobiliai kaip „Volkswagen Touareg“, kurių elektroninės sistemos puikiai atlieka funkcijas bekelėje, o pats modelis pasižymi puikiomis valdymo savybėmis ant asfalto, populiarėja. Jie yra universalesni už tikruosius visureigius.
„Faktas, kad elektronika visko neišsprendžia – yra mechaniniai dalykai, kaip kad ratų eiga. Jeigu ji nedidelė, automobilis gali turėti pačias pažangiausias sistemas, bet toli vis tiek nenuvažiuos. Žinoma, to prireikia itin retai – daugeliu konkurse dalyvaujančių visureigių galima nuvažiuoti į sodybą apledijusiu žvyrkeliu ar sunkiau pravažiuojamu pažliugusiu keliu. Tačiau važiuoti remontuoti elektros laidų viduryje pelkės nereikėtų“, – priduria „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimų komisijos narys.
Nustebino elektromobilis
„Jaguar I-Pace“ yra vienintelis rinkimuose dalyvaujantis SUV modelis – elektromobilis. V. Milius teigė, kad jis sugebėjo nustebinti dėl vieno netikėtumo.
„Mes įpratę bekelėje daug dalykų spręsti klausydami variklio garso – kiek reikia pridėti akceleratoriaus, kaip žaisti su sankaba. Net su automatine pavarų dėže, siekdami išsilaisvinti įklimpę, mes kiek pažaidžiame su varikliu. O čia visiškai kitaip – automobilis kažką daro, tačiau nieko nesigirdi. Kai galios nebeužtenka, aš nežinau, kiek spausti akceleratorių – gal per daug spustelėjęs aš nuo platformos nukrisiu? Bet kokiu atveju, „Jaguar“ viską darė harmoningai – tai nebuvo pats geriausias modelis platformoje, tačiau nemažai dalykų jis moka atlikti tinkamai“, – teigia vairuotojas.
Akceleratorių „Jaguar I-Pace“ dozuoti reikia itin švelniai, mat tai – greičiausiai iki 100 km/val. įsibėgėjantis rinkimų automobilis. Tokiam spurtui elektromobiliui užtenka vos 4,8 sek.
V. Milius pažymėjo, jog kitas jį nustebinęs dalykas – „Subaru XV“. Išoriškai šis modelis neatrodo kaip bekelės galiūnas, tačiau, pasak „Auto Bild Lietuva“ redaktoriaus, jokia užduotis problemų jam nesukėlė.
„Subaru“ turbūt geriausiai moka padaryti keturių varančių ratų sistemą. Atrodo, kas čia sudėtingo, bet taip gerai, kaip „Subaru“, iki šiol turbūt niekas jos nepadarė. XV kai kuriose „Peak Point“ kliūtyse tarsi bėgiais važiavo, net nesukeldamas abejonių, jog kažkur gali įstrigti“, – stebėjosi žurnalistas.
Kiekvienas visureigis visose „Pikes Peak“ užduotyse buvo vertinamas balais, tačiau visa jų lentelė bus parodyta jau pasibaigus rinkimams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno meras kreipėsi į pareigūnus: „Žalgirio“ pergalės turi teikti džiaugsmą, o ne susiskaldymą151
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis kreipėsi į teisėsaugininkus dėl praėjusio penktadienio incidento. ...
-
Kalėdiniai Kauno siurprizai: ir šventinis miestelis, ir susitikimai bei pramogos
Šventinė nuotaika Kaune jau skleidžiasi, Vienybės aikštėje papuošta kalėdinė miesto eglė kviečia susitikti, pabendrauti. Šalia įsikūrė ir smaližius viliojantys kupolai. Čia bus galima susitikti ir su Seneliu Kalėda. Se...
-
Norintiems renovuoti daugiabučius – kvietimas: mažiau biurokratijos, parama papildomoms priemonėms1
Neretai senų daugiabučių gyventojams šaltasis metų sezonas pirmiausia asocijuojasi su išaugusiomis sąskaitomis už šildymą. Atrenovavus pastatą šilumos tiekimo išlaidos gali net kelis kartus sumažėti. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Ypatinga istorija: tėtis savo trimečiui sūnui padovanojo inkstą5
Kauno klinikose neeilinė sėkmės istorija – trimetis pacientas Matas sulaukė donorinio inksto, organo donoru tapo jo tėtis Edgaras. „Matukas tapo pirmuoju pacientu tiek Kauno klinikose, tiek Lietuvoje, kuriam esant tokio amžiaus inkstas buvo p...
-
Viena Kauno viešojo transporto stotelė pakeitė pavadinimą: kviečia pasinerti į Kalėdas15
Vienybės aikštėje įžiebus pagrindinę Kauno eglę, kauniečiai ir miesto svečiai kviečiami prisijaukinti šventinę nuotaiką. Kalėdinė eglė, mieste iškabintos dekoracijos eglučių alėjos – tik dalis šventinių staig...
-
Kas teršia Botanikos sodą?5
Kauniečiai susirūpino Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo tvenkinyje esančia gorilos skulptūra, nuo kurios esą byra putplasčio gabalai, kurių gali priėsti ir gyvūnai. ...
-
LSMU Kauno ligoninė pradeda statyti Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrių48
LSMU Kauno ligoninė gyvena atidarymo ir statybų nuotaikomis. Artimiausiu metu pradės veikti naujas Ortopedijos traumatologijos skyrius. Už jo prasideda naujojo korpuso statybos. Čia įsikurs modernus Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrius. ...
-
J. Šmidtienė kviečia užsukti eglišakių: mielai pasidalintume su miestiečiais9
Kas nesulaukiate miškininkų akcijos, kai šie į miestą prieš Kalėdas atveža daugybę eglišakių, suskubkite jau šiandien į Senamiestį. ...
-
Kodėl stringa atliekų perdirbimas?5
Europos Komisija (EK) prieš Lietuvą pradėjo pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, nes mūsų valstybė nepasiekė Atliekų pagrindų direktyvoje 2020 m. numatyto įsipareigojimo parengti pakartotinai naudoti ir perdirbti 50 proc. popieriaus, metalo, pl...