Klaipėdos stilingiausiųjų gretose – žymūs veidai

  • Teksto dydis:

Gatvės mados fotografai stilingų žmonių paprastai ieško sostinės gatvėse, nuošaliau palikdami kitus didžiuosius miestus. Jau 5-ąjį gimtadienį minėsiančio didžiausio mados festivalio vakarų Lietuvoje IKRA MADA komanda fotoobjektyvą nukreipė į savo miesto, Klaipėdos, žmones ir liko nustebinti stiliaus pasirinkimų įvairove, atspindinčia tokią pat margą asmenybių santalką.

„Labai mėgstu skrybėles. Tai susiję su nostalgiškais vaikystės prisiminimais. Skrybėlės man asocijuojasi su mama – ji jų turėjo daug. Pamenu, kaip jas matuodavausi prieš veidrodį, buvo per didelės, bet vis tiek jaučiausi labai graži“, – stiliaus gaudytojams pasakojo tiek scenoje, tiek gatvėje impozantiškai atrodanti viena garsiausių uostamiesčio balerinų ir šokio mokytoja Beata Molytė.

Įspūdingos išvaizdos moteris šį sezoną renkasi pilką ir tamsiai mėlynas spalvas, o pirmenybę visada teikia laisviems, patogiems rūbams.

Pilkai nuo galvos iki kojų apsirengusi žymi dizainerė Audronė Benetienė sakė, kad kalbėti apie savo stilių gana sunku: „Mane traukia militaristinis stilius, grubios detalės, kažkiek eklektikos. Mėgstu kokybiškus audinius ir gerą pasiuvimą. Patinka minimalistiniai modeliai su netikėtomis detalėmis“.

Moteris taip pat pripažino, kad ją mados pasaulyje žavi naujos technologijos ir medžiagos, „mėgstu laužyti stereotipus, esu kiek maištautoja, bet tai – visų dizainerių bruožas“.

Vienas iš stilingųjų galerijoje įamžintų vyrų, Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus vadovas bei meno kūrėjų sąjungos MeKuSa pirmininkas Darius Vaičekauskas visur išsiskiria savo stotu ir įvairių subkultūrų įkvepiamu stiliumi.

„Tai kažkas tarp grunge, post-punk, psychobilly, cholo-goth. Kažkas, įkvėpta JAV ir Meksikos pasienio bei subkultūrų mišinio“, – D. Vaičekauskas kaip savo stiliaus akcentus įvardijo jau daugiau nei dešimtmetį nuo veido nesitraukiančią barzdą bei gausiai kūną puošiančias originalias tatuiruotes. „Įdomu tai, kad turiu vienas pirmųjų tuomet tik pradėjusių tatuiruočių meistrų karjerą , o dabar tapusių žymiais meistrais Mindaugo Bumblio ir Shaltmiros tatuiruotes“, – sakė jis.

Apžvelgdama pirmąsias išvykas į Klaipėdos gatves IKRA MADA festivalio meno vadovė, mados analitikė ir kuratorė Asta Labžentytė pastebėjo, kad norint apibūdinti klaipėdiečių stilių nepakanka kelių bendrų sakinių: „Norint pažinti šio miesto stilių reikia žengti truputi giliau į kultūrines, socialines ir net ekonomines plotmes“.

Anot A. Labžentytės, stiliaus įvairovę diktuoja ne tik skirtingas žmonių skonis, bet ir pajamos: „Logiška, kad didelių įmonių, gamyklų, logistikos ar uosto bendrovių savininkai, direktoriai ar akcininkai uždirbantys, nuo kelių iki keliolikos kartų daugiau nei eiliniai darbuotojai, savo mados ar stiliaus poreikiams gali skirti kur kas daugiau lėšų nei jų darbuotojai. Manote, kad tai mieste nesimato? Matosi, tik stebėti reikia kur kas subtiliau: ne tik tuos kurie vaikščioja gatvėmis, bet ir tuos, kurie vairuoja prabangius automobilius, švartuoja jachtas prieplaukose, lankosi išskirtinėse vietose. Paprastai šie žmonės gatvėse ne taip dažnai matomi, bet jie yra, ir jų stilius dvelkia kokybe, prabanga, dažnai net puošnumu. Vidutines ar mažesnes nei vidutines pajamas gaunantys žmonės, sudarantys Klaipėdos miesto daugumą, atrodo kiek kukliau, vienodžiau, nes dažnai bandydami „įtaikyti“ į tam tikro socialinio sluoksnio vidurkį, bijo išsiskirti, eksperimentuoti ir būti kitokie.“

Kalbėdama apie bendras Klaipėdos žmonių tendencijas mados kuratorė akcentavo sezoniškumą.

„Stiliui įtakos turi ir turistinio miesto veidas. Lyginant su sostine, kurioje stiliaus amplitudė aukštumas siekia rudens-pavasario sezonais, kuomet mieste daug studentų, vyksta aktyvus kultūrinis, socialinis gyvenimas, Klaipėdoje ruduo-pavasaris būna gan tuščias ir niūrus. O vasarą priešingai, sostinė aprimsta, o pajūrio miestai „pražysta“. Klaipėda vasaros sezonu stiliaus požiūriu, tikrai, būna ryškesnė, įvairesnė ir seksualesnė“, – apibendrino A. Labžentytė.

Į IKRA MADA inicijuotą stiliaus galeriją pakliuvo ir daugiau žymių klaipėdiečių: baleto šokėjas ir choreografas Aurelijus Liškauskas, dizainerė „LiZa svajos“ mados ženklo kūrėja Lina Zaveckienė, šiuolaikinio šokio teatro „PADI DAPI Fish“ įkūrėja, choreografė Agnija Šeiko, balerina ir Klaipėdos universiteto Menų akademijos dėstytoja Aušra Krasauskaitė, grafikos dizainerė ir rebrandingo specialistė Greta Madline, dailininkas Alfonsas Lekavičius bei kiti. Stiliaus galerija talpinama IKRA MADA feisbuko puslapyje, miesto stilinguosius festivalio komandos nariai fiksuos iki pat festivalio finalinės dienos, lapkričio 12 dieną.


Šiame straipsnyje: IKRA madamadastilius

NAUJAUSI KOMENTARAI

Nestilinga

Nestilinga  portretas
Įdomu kodėl nesimato jokių psichoanalitikų komentarų tatuiruočių tema...Žinoma, tatuiruotės yra geras pajamas duodantis verslas ir "Įvaizdį" padedanti kurti "priemonė". Tik yra vienas toks nutylimas niuansas, jeigu kas giliau pažvelgtų į tai, kokie bruožai sieja visus tatuiruotus žmones, neabejodami pasakytų "nepilnavertiškumo kompleksas". Kaip suprasti? Maždaug taip: "esu toks pilkas ir nepastebimas, niekuo iš kitų neišsiskiriu, o va pasidarysiu tatuiruotę, kurios kiti neturi, tai būsiu iš karto stilingas ir iš kitų išsiskiriantis, netgi geresnis nes ėjau pas "pripažintą" tatuiruočių meistrą". Lietuvoje norint "įgyti" stilingo žmogaus vardą, reikia kad Tave kaip asmenybę pripažintų kažkas, ką jau kiti "pripažinti" pripažino. Kitaip tariant, jei nesi žymus, gali rengtis stilingiausiai, vis tiek nieks Tavęs nematys, nes toks jau mąstymas nepasitikinčių savo skoniu žmonių, kažkas turi sukurti taisykles ir "pripažinti", nebūtinai stilingus, bet būtinai su "garsių" dizainerių prekženkliais
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių