Automobiliai Rusijai – per Klaipėdos uostą

Klaipėda jau tarptautiniu mastu vadinama tranzito tiltu, kuriuo rusų turtuoliai aprūpinami prabangiais automobiliais. Patys mašinų prekeiviai neslepia – Maskvoje automobilių aikštelės užpildytos milijonus eurų kainuojančiais turtingų vyrų žaisliukais, į Rusiją atgabentais per vienintelį Lietuvos uostą.

Pažeidinėjo ES sankcijas

Lietuvos muitinė ir kitos tarnybos dar praėjusių metų gruodį skelbė, kad sugriežtino tvarkas, paaiškėjus, kad į trečiąsias šalis per Lietuvą vežami prabangūs automobiliai galiausiai nukeliaudavo į Rusiją.

Muitinė skelbė, kad griežtino automobilių dokumentų patikras. Buvo įvestas reikalavimas pateikti gamintojo deklaraciją.

Iš ES gabenant naudotą prabangų automobilį muitinė reikalavo raštiško vežėjo įsipareigojimo neparduoti, neperduoti ir nenaudoti įsigyto automobilio, jei tai prieštarautų tarptautinėms sankcijoms.

Pasiūla: nors amerikietiškiems automobiliams JAV taiko sankcijas ir į Rusiją draudžia juos eksportuoti, tačiau Maskvos autosalonai pilni prabangių automobilių iš Jungtinių Valstijų. Vaizdo įrašo stop kadras.

Skelbta, kad muitinė kartu su bendrove „LTG Cargo“ atliko tyrimą dėl pernai iš ES šalių į trečiąsias šalis – Baltarusiją, Vidurio Aziją, Kaukazo regioną – eksportuotų 50 tūkst. eurų ir didesnės vertės automobilių.

Tyrimo metu nustatyta, kad didžioji dalis jų vėliau atsidūrė Rusijoje, taip pažeidžiant ES sankcijas.

„LTG Cargo“ dar pernai nuo gruodžio 1-osios per Lietuvą į trečiąsias šalis nebegabena reeksportuojamų prabangių automobilių.

Muitinės departamentas skelbė, kad bendra per Lietuvą į trečiąsias šalis per tris praėjusių metų vasaros mėnesius išvežtų, tačiau vėliau Rusijoje atsidūrusių prabangių automobilių vertė siekė 43 mln. eurų.

Į Maskvą – per Lietuvą

Tačiau panašu, kad Klaipėdos uostas vis dar išliko tranzitiniu tiltu prabangių automobilių iš JAV gabentojams į Rusijos Federaciją.

„Youtube“ kanalu žinomas rusų tinklaraštininkas paskelbė vaizdo siužetą apie pasiūlą vienoje Maskvos prabangių automobilių pardavimo aikštelių.

Įrašas pavadintas skambiai – „Atsikask milijardo vertą slėptuvę. 100 rečiausių automobilių sniego pusnyse“.

Šią žiemą darytame įraše buvo kalbinamas maskvietis, kuris prisistatė Sašos vardu. Šio verslininko valdose – iš tiesų milijonų eurų verta išskirtinių lengvųjų automobilių kolekcija.

Rusas pasakojo, kad jo automobilių saugojimo ir pardavimo aikštelės yra „išmėtytos“ po visą Maskvą.

Skelbimu apie parduodamus retus ir brangius automobilius iš Amerikos susidomėjęs laidų apie transportą kūrėjas Michailas, išvydęs aikštelėje limituotos komplektacijos mašinas, pripažino, kad jam tiesiog atvipo žandikaulis.

Pardavėjas siužete rodė „Dodge Ram TRX“, kurio rida – 1 tūkst. kilometrų.

Aikštelėje matyti ir daugiau apsnigtų išskirtinių mašinų – pavyzdžiui, naujutėlis sportinis automobilis „Toyota Supra“.

Raktelius vagia uostamiestyje?

Kai kurie vaizdai automobilių mylėtojams gali kelti šiurpą – naujutėlaitis visureigis „Jeep“ ruso kieme žiemą praleido apdėliotas faneros lakštais.

Taip prabangų automobilį maskvietis saugojo nuo ledo luitų, krentančių nuo stogo.

Vaizdo įrašo stop kadras.

Paklaustas, kodėl šio visureigio nepergabena į kitą vietą, verslininkas atsakė, kad iš Klaipėdos į Maskvą mašina atgabenta be užvedimo raktelių.

Aukcionai: JAV automobiliai arba motociklai parduodami tarpininkams į Lietuvą, o iš čia mašinos veikiausiai iškeliauja į Baltarusiją. Tolimesnis jų kelias nėra aiškus, bet itin prabangūs automobiliai atsiduria ne Kazachstane, o Maskvoje. Vaizdo įrašo stop kadras.

„Iš aukciono JAV mašina išvyksta su rakteliais, tai užfiksuota nuotraukose. Paprastai rakteliai dingsta Klaipėdoje. Aš nežinau, kodėl jie juos vagia. Parodysiu dar kelis „kietus“ automobilius, kurie yra be raktelių. Gauti tokios mašinos raktelius kainuoja 10 tūkst. eurų“, – tvirtino mašinų savininkas Saša (tai rusiškas vardo „Aleksandras“ trumpinys).

Sankcijų – lyg nebūtų

Pakvietęs filmavimo komandą į tolėliau esančią kitą aikštelę, Aleksandras parodė sniego pusnyse paskendusias dešimtis išskirtinių „Harley-Davidson“ motociklų.

„Čia – vien nauji „Harley-Davidson“, – aiškino aikštelės savininkas.

Sumos: Rusijos rinkoje „Harley-Davidson“ motociklai kainuoja kur kas brangiau nei Europoje. Vaizdo įrašo stop kadras.

„Bet čia visko už šimtą milijonų!“ – nustebęs konstatavo tinklaraštininkas Michailas, veikiausiai techniką įvertinęs rubliais.

Netvarka matyti ir kitoje aikštelėje – šalia šiukšlių krūvos ne tik sustatyti sniege paskendę motociklai, bet ir penkių litrų variklį turintis išskirtinės komplektacijos „Ford Mustang“.

Atvėrus jo kapotą, pasigirdo įjungiamo variklio riaumojimas. Automobilio vertė, lyginant su kitais tos pačios markės automobiliais, yra didesnė du kartus, nes žinoma JAV kompanija „Roush Performance“ jame atliko patobulinimų.

Kolekcijoje – tik prabanga

Pravėrus angaro duris, technikos pardavėjas parodė, kur apdaužyti „Harley-Davidson“ virsta saldainiukais, paruoštais pardavimui.

Maskvietis pasakojo, kaip prisipirko tokių motociklų aukcionuose.

Naujai technikai patyrus bent menkiausią eismo įvykį, amerikiečių draudimo kompanijos savininkui išmoka visą draudimo išmoką, o šis lengva ranka parduoda motociklą ar automobilį aukcione.

Esą per metus taip iš JAV išgabenama 12 mln. technikos vienetų.

Taip pas maskvietį atsidūrė ir „Tesla S Plaid“, turinti daugiau nei 1 tūkst. arklio galių ir iki 100 km/val. įsibėgėjanti per dvi sekundes.

Rodydamas išskirtinį „Cadillac CT5“, pagamintą 2021 metais, aikštelės savininkas patikino, kad kažin ar kas nors Maskvoje tokiu automobiliu važinėja, jo kaina – septyni milijonai rublių.

Dėl apeitų sankcijų Rusijoje šio automobilio kaina yra dvigubai didesnė, nei Europoje.

Iš sniego kasdamas kitą automobilį, vyras pabrėžė, kad Rusijoje registruotos tik trys tokios mašinos.

Išskirtinio „Porsche 911“ komplektacija skirta JAV rinkai, tačiau su mechanine pavarų dėže. Šis sportinis automobilis sėkmingai buvo nupirktas JAV ir atsidūrė Maskvoje.

Kaina – dviguba

Maskvietis svečiams jau rodė pernai pagamintą „Mercedes AMG E63 S“, kurio kaina Europoje prasideda nuo 113 tūkst. eurų.

Kitose automobilių savininko patalpose apžiūrėtas ir „Jaguar F type R“, galintis išvystyti greitį iki 300 km/val., „Audi R8“, „Chevrolet Corvette C8“.

Tinklaraštininkas savajam automobilių pardavimo centrui nusprendė įsigyti „Mustang Shelby GT500“, turintį 750 arklio jėgų.

Pardavėjas patvirtino, kad Rusijoje tai vienintelis tuo metu buvęs toks automobilis rinkoje. Jo kaina viduržiemį siekė 10 mln. rublių. Įsibėgėjus pavasariui, kaina šoktelės iki 12 mln. rublių.

Maskviečio angare būta ir gerokai brangesnių mašinų. Už 32 mln. rublių parduodamas 700 kilometrų ridos „Lexus“ kabrioletas.

Sankcijos: Maskvos pardavimų aikštelėje – „Lexus“, pagamintas 2023 m. Nors JAV taiko griežtas sankcijas Rusijos rinkai, automobilio duomenų lentelėje – užrašai rusų kalba. Vaizdo įrašo stop kadras.

Nors automobilis skirtas tik JAV rinkai, tačiau ant saugiklių dėžutės skydelio rusiškai perspėjama, jog saugiklius reikia naudoti tik laikantis instrukcijų.

Prabangių automobilių kainos Rusijoje yra kone dvigubai didesnės nei Europoje. Tai ir paaiškina, kodėl taip siekiama apeiti sankcijas ir įvairiausiais keliais gabenti automobilius į Rusiją.

Kyla klausimas, kaip maskvietis parsigabeno tokį kiekį prabangių amerikietiškų automobilių, kurių vertė vien tik šioje pardavimo aikštelėje gali viršyti milijardą rublių?

Aikštelių savininkas mašinas aiškino įgijęs per Klaipėdos uostą.

Lenkai įvedė suvaržymų

Baltarusių opozicionierių ir ukrainiečių informaciniai portalai trimituoja apie pokyčius Lenkijos ir Baltarusijos pasienyje.

Teigiama, kad praėjusį penktadienį, kovo 22 d., staiga lenkai netikėtai ėmė neišleisti į Baltarusiją prabangių automobilių, įsigytų Europos šalyse.

Sankcijos dėl 50 tūkst. eurų vertės ir didesnio nei 1,9 litro tūrio variklius turinčių automobilių pardavimui taikomos tik Rusijos Federacijai.

Baltarusija dėl to buvo tapusi vieninteliu laisvo tranzito keliu prabangių automobilių perpardavinėtojams į Rusiją.

Portalas „Хартии '97“ ir ukrainiečių informacijos agentūra „Unian“ paskelbė, kad pasienio kontrolės punkte Terespolis–Brestas susiformavo neregėto ilgio eilės. Vakar sklido informacija, kad jos jau tapo net 40 km ilgio.

Kertantieji sieną lenkų pasienio poste buvo įspėti, kad nuo šiol eksportuojant didesnio nei 1,9 l variklius turinčius automobilius teks pateikti pažymą, kad automobilio gamintojas informuotas apie tai, jog mašina tranzitu gabenama per Baltarusiją ir Rusiją.

Pažymoje gamintojas turi nurodyti, kad žino, kam parduodama mašina, kas ją parduoda ir kur ji yra gabenama.

Įstrigo pasienyje

Užsienio portaluose neslepiama – į Baltarusiją pardavimui gabenamų automobilių srautai vis dar plūsta per Lietuvą ir Latviją.

Vienas naktį iš sekmadienio į pirmadienį mašiną per Lietuvos pasienį išgabenęs perpadavėjas portalui „Хартии '97“ gyrėsi, kad pervežė prieš ketverius metus pagamintą „BMW“, dviejų litrų varikliu, ir naujutėlį „Mercedes Benz“, kuriame sumontuotas 2,2 litro variklis.

„Jokių papildomų klausimų iš Lietuvos muitininkų nesulaukiau“, – tikino vežėjas, aiškindamas, kad Lietuva senokai seka, ar automobiliai gabenami į Rusiją.

Vyras aiškino, kad Lietuvos pareigūnai prašo dokumentų paketo, įrodančio, kad automobilio pirkėjas yra iš Baltarusijos. Reikia pateikti ir banko pavedimo kopiją.

O štai apie latvių pasienį vyras pasakojo įdomių faktų – esą šią kryptį rinkosi tie, kurie prabangias mašinas gabeno su „kreivais“ dokumentais.

Esą jaunuoliai už šimtą eurų nuvairuodavo tokius automobilius kaip „Maybach“, „Audi“, „Lamborghini“. Atstumas, kurį jiems tereikėdavo įveikti, iš Terespolio driekėsi iki Bresto.

O štai ukrainiečių portalas „Unian“, po savaitgalį užstrigusio Lenkijos sienos kirtimo, užsiminė apie tai, kad įstrigo trys brangūs automobiliai. Jie vėlgi iš JAV atplukdyti į Klaipėdos uostą.

Portalui muitinės brokeris pasakojo, jog lenkams ėmus reikalauti gamintojo sutikimo, kad automobilis būtų išvežtas iš ES, „skausmingai“ įstrigo trys JAV nupirkti automobiliai.

Ir visi jie buvo vežami per Baltarusijos sieną.

Pabrango per savaitę

Po netikėtų lenkų draudimų sureagavo sankcijas apeinanti Rusijos rinka. Vakarietiškų automobilių kainos vos per savaitę pakilo penkiais procentais.

Užsienio portalai skelbia, kad už galvų griebėsi naudotų automobilių vežėjai.

Esą lenkai į Baltarusiją praėjusią savaitę išleisdavo tik tuos automobilius, kuriuos vairavo pats pirkėjas, baltarusis.

Pasienio punkte baltarusiams lenkai paaiškino tik tiek, kad apribojimai yra laikini, jie esą tęsis iki balandžio pradžios.

Tačiau jei tvarka liks tokia pat, jau prognozuojama, kad automobiliai Rusijoje gali brangti net 20–30 proc.

Vienos valstybinės struktūros pareigūnas „Klaipėdai“ pasakojo, kad dažniausiai automobilių pergabenimu iš ES užsiima pačių lenkų ar lietuvių vežėjai.

„Vokiečiai nerizikuoja. Jie parduoda mašiną, suprasdami, kad ši gali keliauti ne tik į Baltarusiją, bet ir Rusiją, kuriai taikomos sankcijos, bet pervežimu patys nenori rizikuoti“, – pasakojo nenorėjęs viešintis pareigūnas.

Lenkų vežėjai jau įvardijo, kad yra prisipirkę mašinų už milijonus eurų, jos turėjo atsidurti Baltarusijoje.

Reikalaujama, kad automobilis per mėnesį kirstų sieną, kitaip jam bus taikomas pridėtinės vertės mokestis (PVM).

Vieno autosalono savininkas baltarusių portalui skundėsi, kad prie sienos Lenkijoje įstrigo 15 brangių automobilių. Jei iki balandžio 1-osios jos nekirs sienos, verslininkas Vokietijos biudžetui turės sumokėti pusę milijono eurų PVM, skelbė portalas „Хартии '97“.

Dėl to daugybei firmų ėmė grėsti bankrotas.

Draudimus apeina

Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus specialistė Irmina Frolova-Milašienė teigė, kad apie pasikeitusią tvarką Lenkijos teritorijoje lietuvių muitininkai nieko nežino.

Irmina Frolova-Milašienė. Asmeninio archyvo nuotr.

Sankcijos yra taikomos automobiliams, gabenamiems į Rusiją, Baltarusijai sankcijos netaikomos.

„Sankcijos yra taikomos automobiliams, gabenamiems į Rusiją, Baltarusijai sankcijos netaikomos. Lietuvos muitinė pritaria nuostatai, kad sankcijos Rusijai ir Baltarusijai turėtų būti suvienodintos. Manoma, kad dėl skirtingai Europos Komisijos taikomų sankcijų šalims agresorėms didžioji eksportuotų į Baltarusiją automobilių dalis nukeliauja į Rusiją, taip netiesiogiai tiekiant draudžiamus automobilius ir kitas sankcionuojamas prekes“, – teigė departamento atstovė.

Tačiau ji akcentavo, kad JAV taiko sankcijas dėl prabangos prekių vienodai tiek Rusijai, tiek ir Baltarusijai.

„Faktiškai neatsižvelgiant į eksportuojamų prekių vertės išraišką, viską nusako prekės kodas (HTS). Todėl ten nėra skirtingo tų pačių prekių vertinimo Rusijai ar Baltarusijai“, – situaciją komentavo Muitinės departamento atstovė.

Muitinės pareigūnai puikiai supranta, kad Klaipėdos uostas galėjo būti ir veikiausiai dabar yra tiltas prabangių automobilių gabentojams į sankcijomis varžomą Rusiją.

Aiškinama, kad situacija pasikeis tik tada, kai tos pačios sankcijos palies ir Baltarusiją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klausimėlis

Klausimėlis portretas
Galima Rusijai įvesti vieną sankciją, bet veikiančią? Ką galvojate?

Finansininks

Finansininks portretas
Panašu, kad Rusijoje pinigai niekada nesibaigs, ypač JAV doleriai. Pardavinėk visokios prabangos jiems kiek nori ir už kiek nori, o jie pirks ir pirks. Įdomus tas pasaulis.

taigi

taigi portretas
Jei veža tai tegul ir veža .Ukrainiečiai nelegaliai su rusais prekiauja taip, kad protu nesuvokiama, kas su kuo kariauja. Jie ten pasitaškys, kaip visada per istorija, po to susitaikys, o mes durneliai visi nuskurde apie vertybes tauškėsime. Ukraina ir Ukrainiečiai pirmiausia turi susitvarkyti su savo korupciniu mentalitetu ir į šią peklą neįtraukti mūsų!!! O jei rusas perka brangią mašiną, vadinasi pinigai į karą neina, o mes uždirbame.
VISI KOMENTARAI 71

Galerijos

Daugiau straipsnių