Baltijoje – jūrų keltų bumas

Baltijos jūros keltų laivyboje 2022 m. laukiama ryškių pasikeitimų, nes šis verslas jau lengviau atsikvėps po kelerių pandemijos metų.

Nauji keltai Klaipėdoje

Esminis pasikeitimas Klaipėdos uoste jau prasidėjo. Tarp Klaipėdos ir Švedijos Karlshamno uosto plaukioja vienas didesnių Baltijos jūroje 230 m ilgio naujas krovinių ir keleivių jūrų keltas "Aura Seaways". Iki šiol iš Klaipėdos plaukę keltai siekė 200 m ilgį.

Dar vienas to paties tipo jūrų keltas šiais metais turėtų pradėti plaukioti iš Klaipėdos į Vokietijos Kylio uostą. Šiuo metu šis keltas baigiamas statyti Kinijoje.

Gaila, kad nauji DFDS keltai registruojami ne su Lietuvos, o su Danijos vėliava, tačiau linijų iš Klaipėdos kokybei tai įtakos neturės. Keltai pritaikyti ir kroviniams, ir juos gabenantiems vairuotojams, kuriems įrengta atskira zona, ir keleiviams. Naujovė tai, kad šiuose keltuose nebebus sėdimų vietų. Visi keleiviai galės apsistoti dvivietėse arba keturvietėse kajutėse.

Tendencija: galima numanyti, kad didžiausio Baltijoje jūrų kelto "Aura Seaways" atsiradimas išjudino regiono rinką. Redakcijos archyvo nuotr.

Atsigauna Latvijos linijos

Jūrų keltų didėjimo tendencija šiuo metu jaučiama daugelyje Baltijos jūros keltų linijų. Pertvarkyti didesni "Stena Line" keltai plaukios ir iš Latvijos Ventspilio uosto. Jis yra pagrindinis Klaipėdos uosto linijų konkurentas, ypač į Švedijos regioną.

Jūrų keltų didėjimo tendencija šiuo metu jaučiama daugelyje Baltijos jūros keltų linijų.

Taip pat "Stena Line" paskelbė ir apie naujus maršrutus. Nuo šių metų vasario 1 d. atidaryta nauja linija iš Švedijos Nineshamno į Suomijos Hanko uostą. Juo plaukios Ventspilio linijoje buvęs keltas "Urd". Nuo gegužės 1 d. į šią liniją planuojama paleisti ir keltą "Stena Gothica".

Latvijoje laukiama ir dar vienos naujovės, kuri svarbi ir keleiviams iš Lietuvos. Estijos laivybos kompanija "Tallink" nuo balandžio planuoja atnaujinti per pandemiją net nuo 2020 m. pradžios nutrauktos linijos iš Rygos į Stokholmą reisus. Šioje linijoje į pirmąjį reisą balandžio 6 d. išplauks jūrų keltas "Isabele".

Rinka: ryškūs pokyčiai vyksta ir "Stena Line" linijose. Redakcijos archyvo nuotr.

Stebina lenkų investicijos

Jau minėta Švedijos "Stena Line" laivybos kompanija žymiai didina jūrų keltų pajėgumą linijoje iš Lenkijos Gdynės į Švedijos Karlskroną.

Iš Lenkijos Gdynės uosto stiprinama ir laivybos linija į Suomijos Hanko uostą. Linijos operatorius – "Finnlines Polska". Nuo šių metų sausio 24 d. pradėjo kursuoti du "Finnlines" krovininiai keltai "Finnkraft" ir "Finnhavk".

Nepaisant to, kad 2021 m. dar tęsėsi pandemija, jūrų keltais gabenamų krovinių srautai augo daugelyje Baltijos jūros regionų uostų.

Tame pačiame Gdynės uoste 2021 m., palyginti su 2020-aisiais, jūrų keltais gabenamų krovinių srautas išaugo net 33 proc. Tai galėjo lemti ir Gdynės uoste atidarytas naujas jūrų keltų krovinių terminalas.

Investicijas į jūrų keltų laivybos gerinimą Gdynės uoste planuojama ir toliau tęsti. Dalyje senųjų terminalų numatytas maždaug 20 tūkst. kv. metrų terminalų plotų plėtimas, akvatorijos gilinimas, kad galėtų priimti vis didesnius jūrų keltus.

Jūrų keltų terminalų pokyčiai numatyti ir šešias linijas turinčiame Lenkijos Svinouiscio uoste.

Jūrų keltų verslą remia ir Lenkijos vyriausybė. Ji numatė skirti 650 mln. zlotų (apie 142 mln. eurų) pačios Lenkijos laivų statykloms, kad pastatytų tris dujomis varomus jūrų keltus, kurie iš Lenkijos uostų plaukios į Skandinavijos šalis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Petras

Petras portretas
Nieko gero paprastiems keleiviams ,kurie anksciau galejo sedet sedimam salone .Dabar tures pirkt kajute kuri kainuos brangiau ,nei sedima vieta .Ir miegot reikes neaisku su kuo ...klausytis bezdejimo arba knarkimo kazkieno

Geri faktai

Geri faktai portretas
Baltijoje gal ir bumas, bet Lietuva jis aplenks. Latviams ir lenkams tai tik i nauda

Klpd.

Klpd. portretas
Baisu pagalvot kiek Lietuva būtų turėjus pinigų į biudžetą jeigu LJL priklausę keltai nebūtų buvę parduoti kartu su linijomis už vieno kelto kainą. DFDS nuskynus tokį grobį iki dabar varė atsipūtus ir vargo nematė(na gal sudegė ten viena kart kažkas). Ir dabar atnaujina, veža, vartosi, bujoja..Viskas iš to pačio išsunkta kur iš mūsų Valstybės nugvelbta:D) Jie-gi buvo beveik ubagai kai ,,pirko" :D) Nu žodžiu...,,Ačiū" mūsų valdžiai (iki dabar sėdi dauguma seime ir etc.) ,,puikiai" padariusiai šio valstybinio turto privatizavimą ..
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

  • Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
    Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus

    Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...

  • Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
    Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą

    Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...

  • Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
    Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai

    Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...

  • Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
    Lietuvos kariams – padėka ir pagarba

    Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...

  • Terminalo pavadinimas – ne vienas
    Terminalo pavadinimas – ne vienas

    Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...

  • Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!
    Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!

    Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...

    3
  • Lapkričio pabaiga – nežiemiška
    Lapkričio pabaiga – nežiemiška

    Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...

  • Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės
    Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės

    Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...

    1
  • Dėl keistos antenos – spėlionės
    Dėl keistos antenos – spėlionės

    Žmones šią savaitę stebino neįprastas objektas. Jie nepatikliai dairėsi į vieną automobilį, pastatytą Gargžduose prie prekybos centro. Mat iš transporto priemonės stogo netikėtai į orą iškilo stovas su grybo formos įrenginiu...

    3
  • Vakarų Lietuvoje – sniego pusnys: dalis žmonių liko be elektros
    Vakarų Lietuvoje – sniego pusnys: dalis žmonių liko be elektros

    Vakarų Lietuvą penktadienio rytą pasitiko žiema. Socialiniuose tinkluose žmonės dalijosi įvairiuose miestuose užfiksuotais sniego pusnių vaizdais. ...

Daugiau straipsnių