Buriuotojus egzaminavo nerami jūra

  • Teksto dydis:

Pilies uosto regatoje jėgas panorę išbandyti buriuotojai tik dar kartą patyrė, kokia aikštinga gali būti Baltijos jūra. Tad nors dėl nepalankių oro sąlygų organizatoriams ir teko atsisakyti ambicingo sumanymo, nei varžytuvių azarto, nei smagaus adrenalino dalyviai nepristigo.

Siekė atgaivinti tradiciją

Kone iki paskutinės akimirkos buvo neaišku, ar šįsyk pavyks sugrįžti prie Pilies uosto regatos ištakų, kuomet jos dalyviai sujungdavo Lietuvos ir Latvijos krantus.

„Labai norėjome pakartoti seną tradiciją nuplaukti iki Liepojos uosto, ten pernakvoti, o kitą dieną sugrįžti į Klaipėdą. Tačiau orų prognozės buvo nedžiuginančios, nuolat keitėsi, o ir regatos metu patyrėme tikrai nemažai išbandymų – nuo visiško štilio iki lietaus ir škvalų“, – pasakojo jau penktus metus renginį organizuojančio sporto klubo „Ostmarina“ komandoras, jachtos „Lietuva“ kapitonas Osvaldas Kudzevičius.

Todėl varžybų dalyviams teko rungtis jūroje netoli Klaipėdos pažymėtose skirtingų nuotolių distancijose – nuo 27 iki 36 jūrmylių šeštadienį bei nuo 14 iki 17 jūrmylių sekmadienį.

Šįsyk tradiciniame renginyje dėl geriausiųjų vardo rungėsi dešimt burinių laivų įgulų. Kaip pažymėjo O. Kudzevičius, pirmą kartą Lietuvoje jūrinės regatos metu galėjo pasireikšti ir specifinio formato atstovai – į ORC2 grupę pavyko suburti tokias jachtas, kurių įgulą sudaro tik du nariai (angl. double-handed sailing).

Reikalauja daugiau patirties

„Pilies uosto regatoje vidutiniškai dalyvauja apie dešimt jachtų, tačiau būta metų, kai renginys sulaukdavo ir gerokai daugiau dalyvių“, – teigė sporto klubo „Ostmarina“ vadovas.

Organizatoriai patyrė, jog laivų skaičius šioje regatoje įprastai priklauso nuo prognozuojamų oro sąlygų.

„Be to, jūrinės regatos apskritai pritraukia mažiau dalyvių, nes buriuoti tenka sunkesnėmis sąlygomis, o tai reikalauja daugiau profesionalumo“, – pripažino patyręs buriuotojas.

Susumavus Pilies uosto regatos abiejų dienų rezultatus, ORC1 grupėje pirmąją vietą laimėjo jachta „TeKyla“, antrąją – „Next“, o trečiąją – „Vela“.

ORC2 grupėje pirmąją vietą pelnė jachta „Njord“, antrąją – „Samsara“, trečiąją – „Tojana“. LKRT-H grupėje pirmosios vietos laimėtoja pripažinta legendinė jachta „Lietuva“, o antrosios – „La Calma“.

Vienas laukiamiausių renginių

Kupinas iššūkių varžytuves sekmadienio popietę vainikavo nugalėtojų pagerbimas: greičiausių jachtų įgulos įvertintos diplomais ir apdovanotos bendrovės „Klaipėdos pilies uostas“ įsteigtais autoriniais prizais, o galiausiai visus dalyvius prie bendro stalo subūrė kvapni žuvienė – tai dar viena neatsiejama šios jūrinės regatos tradicija.

Kaip prisiminė O. Kudzevičius, vasaros pradžią ženklinančios Lietuvos jūrinių jachtų čempionato įskaitinės regatos istorija prasidėjo 2010-aisiais nuo siekio populiarinti besikuriantį Pilies uostelį.

„Kaip matome, šiandien jis pilnas, o regata vyksta iki šiol, – šyptelėjo pašnekovas. – Džiugu, kad renginys ne tik tapo tradicinis, organizuojamas kiekvienais metais, bet ir yra išties labai laukiamas buriuotojų bendruomenės.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių