- Daiva Janauskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dangėje pasvirusio laivo savininkas ėmėsi aiškintis, kodėl laivas ėmė grimzti. Kitų laivų savininkai mažai abejoja, kad išaiškės kita nei jiems žinoma nelaimės priežastis – netinkamai įrengta upės krantinė.
Sekmadienio naktį pavojingai pasviro ir ėmė skęsti šalia Pilies uostelio prie upės krantinės prišvartuotas norvegų "Ole Willassen". Šis prieš kelerius metus Klaipėdoje suremontuotas istorinis žvejų laivas iš uosto po remonto niekur taip ir neišplaukė. Visą laiką jis stovėjo Dangės upėje.
Kai sekmadienį, apie 4 val., laivas staiga pasviro, jį prižiūrintis vyras iššoko į krantą ir nuskubėjo pas greta esančio Pilies uostelio budėtoją.
Mano laivui, kuris dabar prišvartuotas kitoje upės pusėje, buvo atsitikę lygiai taip pat.
Upėje laivas apjuostas naftos produktus turinčiais sulaikyti užtvarais. Krantinė taip pat atitverta juosta, kad smalsuoliai nesiartintų prie laivo ir netrukdytų darbų.
Pirmadienį prieš pietus naras ruošėsi apžiūrėti panirusią laivo dalį.
Keli pagyvenę klaipėdiečiai stebėjo veiksmą ir aptarinėjo situaciją.
"Kažkada kažkas nevykusiai suprojektavo krantines, per vidurį visos krantinės įrengti metaliniai kabliai, prie kurių tikėtasi švartuoti. Kai vanduo Dangėje pakyla ir pučia stiprus vėjas, laivas bortu trankosi į tuos kablius, kol jie pramuša kiaurai. Vanduo į laivą ima tekėti kaip iš kanalizacijos, tada laivas pasvyra. Kitos priežasties nėra. Mano laivui, kuris dabar prišvartuotas kitoje upės pusėje, buvo atsitikę lygiai taip pat. Jokių padangų rišti negalima, nes jos užlenda po krantinės sija ir būna nurautos. Todėl apsaugos nuo tokio laivo sugadinimo nėra. Krantinė turi būti lygi, laivai švartuojami prie knechtų ant krantinės, o ne prie atsikišusių tvirtinimo žiedų. Dėl tokio netikusio krantinės suprojektavimo jau nukentėjo daug laivų", – pasakojo Igoris.
Vyras aiškino, kad nuo visiško nuskendimo laivą išgelbėjo tai, kad jis buvo be jokio krovinio, lengvas.
Igoris pasakojo, kad per naktį kilusį štormą nutrūko švartavimosi virvės. Savininkas jas pagavo, pririšo, bet audringą naktį apžiūrėti laivo neturėjo galimybės. O ryte atėjęs pamatė virš vandens kyšančią tik laivo nosį.
Igoris / Vytauto Liaudanskio nuotr.
"Senovėje viską darė remdamiesi patirtimi ir išmintimi, o dabar daugiau paiso grožio. Laivams čia nesaugu, o dar turime mokėti pinigus už tai, kad jie čia stovi. Savininkas dabar turi daug rūpesčių ir nuostolių. Kuo galime, turime jam padėti", – mano Igoris.
Vyrai krantinėje kalbėjo, kad pasvirusio laivo savininkas turėjo planų Norvegijoje plukdyti turistus į jūrą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį2
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...
-
Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės1
Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...