- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praeityje dėl Klaipėdos uosto planavimo yra padaryta milžiniškų klaidų, kurių taisymas papildomai kainuos ir dar gali tęstis ne vienus metus.
Neišpildyti pažadai
Bene didžiausia klaida yra tai, kad laiku nebuvo įrengtas Klaipėdos uosto pietinis išvažiavimas.
Vietoje to buvo pastatytas šiaurinis uosto išvažiavimas, kuris, kaip paaiškėjo, jokios strateginės reikšmės kaip ir neturėjo. Nebuvo įvykdytas pažadas, kad Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos vartai iš Naujosios Uosto gatvės bus perkelti į Burių gatvę.
To nepadarius šiaurinis išvažiavimas iš esmės tapo ne tiek uosto, kiek pajūryje įsikūrusių turtingiausių klaipėdiečių geru sugrįžimo į namus nauju keliu.
Tuo tarpu laiku neįrengus pietinio išvažiavimo į centrinę Klaipėdos miesto dalį buvo iškelta jūrų perkėla. Ji miestui atnešė daugybę transporto problemų, kurios vien įrengus Baltijos prospekto viaduką susikirtime su Šilutės plentu jų neišsprendė.
Iš esmės visas Baltijos prospektas triukšmo slopinimo tvoromis turėtų būti atitvertas nuo daugiabučių namų. Juo labiau, kad sunkiojo transporto eismas Baltijos prospektu vyksta ir dieną, ir naktį.
Naujų terminalų perspektyva
Nepaisant to, kad dešimtys milijonų eurų dedami į Baltijos prospektą iš esmės dėl vieno uosto terminalo – jūrų perkėlos veiklos, net ir iškėlus jūrų perkėlą iš pietinės dalies, šios dalies transporto privažiavimo problemos taip ir liko neišspręstos.
Dabar sunkusis transportas iš pietinės uosto dalies juda Jūrininkų prospektu ir Šilutės plentu. Dalis šio kelio jau iš dalies yra sugadinta. Jis bus dar labiau gadinamas, nes konteinerių srautai didėja. Auga pats konteinerizacijos lygis – ne tiek Klaipėdos uoste, kiek visame pasaulyje.
Sparčiai augant konteinerizacijos lygiui ir atsirandant vis naujiems konteinerių terminalų plėtros planams, būtina rimtai svarstyti ir apie uosto pietinio aplinkkelio plėtrą.
Nieko nuostabaus, kad Klaipėdos uoste jau prabilta apie naujo konteinerių terminalo statybą. Jis bus ne kur nors kitur, o pietinėje uosto dalyje. Numatyta, kad buvusi Tarptautinė jūrų perkėla, kuri dabar pritaikoma kaip vėjo jėgainių parko statybų jūroje terminalas, tolesnėje perspektyvoje virs konteinerių terminalu.
Konteinerių terminalo reikmėms greičiausiai bus pritaikoma ir planuojama užpilti Klaipėdos uosto akvatorijos dalis prie Smeltės pusiasalio tolyn nuo Kiaulės Nugaros. Kai kuriuose projektuose ir pati Kiaulės Nugara taptų terminalo dalimi.
Taip sparčiai augant konteinerizacijos lygiui ir atsirandant vis naujiems konteinerių terminalų plėtros planams, būtina rimtai svarstyti ir apie uosto pietinio aplinkkelio plėtrą.
Keturios alternatyvos
Kaip tik šiomis dienomis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė, kad užsakys uosto pietinės dalies sausumos susisiekimo mazgo plėtros studiją vertinant įvairias alternatyvas, sąnaudas ir naudą.
Bus bandoma atsakyti į klausimus, ar būtina įrengti pietinį aplinkkelį, naujas geležinkelio atšakas ir kiek tai kainuos?
Šiuo metu analizei yra pateiktos 4 alternatyvos. Siekiama sužinoti, kas būtų, jei vienu atveju statytų tik Klaipėdos pietinį aplinkkelį, kitu – tik didintų geležinkelio pajėgumą pietinėje uosto dalyje. Siekiama išsiaiškinti, o gal daryti ir viena, ir kita. Arba galbūt visai nieko nedaryti – palikti taip, kaip yra dabar. Tikimasi, kad gal kas nors pateiktų ir dar kokius nors naujus variantus.
Priminsime, kad uosto pietinės dalies susisiekimo sausuma klausimas buvo iškeltas daugiau nei prieš metus, tiksliau 2022 m. rugpjūčio 26 d. vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje. Keista tai, kad klausimas daugiau nei metus laiko buvo marinuojamas, o prie jo vėl nuspręsta grįžti tik dabar.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pratybų „Perkūno griausmas“ metu Kaune ir Klaipėdoje įsteigtos karinių operacijų teritorijos
Gegužės 2–3 d. pratybų „Perkūno griausmas 2024“ metu aktyvuotos Lietuvos kariuomenės greitojo reagavimo pajėgos, kurios veikia Lietuvos Respublikos Prezidento dekretu įsteigtose Kauno miesto ir rajono bei Klaipėdos miesto ir teritorin...
-
Skelbiamas konkursas Žemės ūkio skyriaus vyriausiojo specialisto pareigoms
Klaipėdos rajono savivaldybės administracija paskelbė konkursą Žemės ūkio skyriaus vyriausiojo (-iosios) specialisto (-ės) pareigoms. ...
-
Atšilus orams jau maudosi Baltijos jūroje: ne šiaip sau tiek kelio iš Kauno atvažiavom4
Pajūryje – sujudimas. Palangoje tūkstančiai muzikantų iš įvairių pasaulio šalių ir pasilikusių tautiečių po laisvadienio ar net savaitgalio. Žmonės neslepia, šilta saulė vilioja kurorte dar pabūti. ...
-
Galimybės į Neringą atvykti dviračiais – laikinai nėra1
Vykstant Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako ruožo rekonstrukcijai, Neringos savivaldybė prašo keliautojų susilaikyti nuo kelionių dviračiais į Neringą. Šiuo metu nėra galimybės dviračiais pasiekti ne tik Nidos, Preil...
-
Po daugiabučių langais – nemalonūs vaizdeliai: benamėms katėms palieka žuvų atliekas5
Debreceno gatvės mikrorajono gyventojai neslėpė pykčio išvydę, kaip vienas kaimynas po daugiabučio balkonu palieka žuvų žaliąsias atliekas, taip esą maitindamas benamius keturkojus. Uostamiestyje gyventojų pyktis tokiems šiukšl...
-
Sezono pabaiga – kupina džiaugsmingų patirčių
Ketvirtadienio vakarą Klaipėdos dramos teatro kavinėje vyko paskutinis šį sezoną žiūrovų su aktoriais susitikimas „Teatras be uždangos“. ...
-
Artėja išankstiniai rinkimai: balsuoti bus galima Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate1
Gegužės 7–9 d. Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate Liepų gatvėje jau bus galima balsuoti išankstiniuose rinkimuose. Pirmąkart balsavimo biuleteniai bus pritaikyti akliesiems, be to, balsuoti galės ir tie piliečiai, kurių asmen...
-
EIMIN: nuo naujų darbo vietų iki maisto nešvaistymo iniciatyvos
Ekonomikos ir inovacijų viceministrė Neringa Morozaitė-Rasmussen lankėsi Klaipėdoje, kur susitiko su Klaipėdos mokslo ir technologijų parke (KMTP) įsikūrusių inovatyvių įmonių „Omega 365 Lithuania“, „Industrinės sistemos ir in...
-
Klaipėdiečiai piktinasi dėl parkavimo vietų stygiaus: palieka automobilius ir ant šaligatvių10
Klaipėdiečiai vėl piktinasi dėl parkavimo vietų stygiaus, šį kartą Debreceno gatvės kvartale. Neturėdami kur pasistatyti automobilių, gyventojai juos stato ant pėstiesiems skirto tako, nepaisydami tai daryti draudžiančio ženklo. Išk...
-
Uostamiestyje Užimtumo tarnybos pastato remontas pabrango milijonu13
Po daugiau nei dvejų metų remonto atnaujintas Klaipėdos užimtumo tarnybos pastatas kol kas neatiduotas naudoti, nes statybininkai įrengė ne tokias duris. Joms pakeisti prireiks mėnesio. Be to, renovacijos darbai, lyginant su pradine jų kaina, pabrango ...