Jūros vežėjus apima didelis nerimas

Pagal šių metų sausio mėnesio veiklos rezultatus daugelis Europos vandens ir kelių transporto kompanijų prognozuoja, kad šie metai bus itin sunkūs.

Daugėja pustuščių keltų

Šių metų sausis itin sudėtingas buvo kai kurioms Klaipėdos uosto kompanijoms. Bent jau vizualiai matyti, kad uoste yra sumažėję laivų, vadinasi, ir krovinių.

Iš Klaipėdos Švedijos ir Vokietijos linijomis besinaudojantys vairuotojai pastebėjo ir gerokai sumažėjusį krovininio transporto kiekį jūrų keltuose. Tai liudija ir dažnai prieš keltų atplaukimą ar jiems atplaukus ne iki galo užpildyti sunkvežimių puspriekabių sukaupimo plotai Centriniame Klaipėdos terminale.

Jau ir pernai ro ro krova Klaipėdos uoste buvo mažesnė apie 17 proc. Uostas neteko apie 1,2 mln. tonų jūrų keltais gabenamų krovinių.

Keltų laivybos kompanijų pelnus „suvalgė“ Rusijos vykdomas karas Ukrainoje. Klaipėdos uostas nemažai jūrų keltų krovinių neteko nutraukus ekonominius ryšius su Baltarusija.

Šių metų sausis itin sudėtingas buvo kai kurioms Klaipėdos uosto kompanijoms.

Mažina įkainius

Dėl karo nukentėjo ne tik Klaipėdos uoste keltų laivybos linijos. Apie žymias netektis pranešė „Finnlines“. Prasidėjus Rusijos įsiveržimui į Ukrainą, „Finnlines“ panaikino net 4 su Rusija susietas laivybos linijas.

„Finnlines“ kompanijos savininkė Graikijos „Grimaldi Group“ skelbia, kad laivais, kurie plaukiojo į Rusiją, dabar gabena paramą Ukrainai per Europos uostus. Taip pat jos keleiviniai laivai priima ir pabėgėlių šeimas su vaikais iš Ukrainos.

Apie blogesnius 2023 m. prabilo ir Danijos logistikos milžinė DSV kompanija, kuri turi verslo interesų ir Lietuvoje.

Klaipėdoje Vingės logistikos centre galima pamatyti DSV puspriekabių. Lietuvoje veikia ir atskiri DSV logistikos centrai. DSV sunkvežimiai ar puspriekabės naudojasi ir Klaipėdos uosto jūrų keltų laivybos linijomis.

DSV paskelbė, kad 2023 m. smarkiai sumažino krovinių gabenimo įkainius. Taip pat sumažinta ir krovinių gabenimo grąžos norma nuo 25 iki 19 proc.

Tendencija: nauji sunkvežimiai laukia geresnių laikų. V. Matučio nuotr.

Prisipirko naujos technikos

Abejonių kyla ir dėl to, ar Klaipėdos uosto konteinerių krovos kompanijoms pavyks pakartoti 2022 m. rezultatus, kai buvo pasiektas per 1 mln. TEU perlipęs visų laikų krovos rekordas.

Tendencija tokia, kad pasaulinėse rinkose šiemet sausį daugiau nei 13 proc. krito konteinerių gabenimo įkainiai. Jie per pastaruosius kelerius metus buvo išaugę iki „nesveiko lygio“. Konteinerių gabenimo laivybos kompanijos susižėrė didžiulius pelnus, užsakė statyti daug naujų laivų. Ir lyg tyčia konteinerių gabenimo įkainiai ėmė kristi ir panašu, kad tokia tendencija išsilaikys ilgai. Pagrindinė kritimo priežastis – mažėja konteinerių.

Į panašią situaciją yra patekusios tiek Lietuvos, tiek Europos vežėjų sunkvežimiais kompanijos. Tuo metu, kai daugėjo pervežamų krovinių, 2020-aisiais, jos užsakė daug naujų sunkvežimių. Jie į kompanijas pradėjo keliauti nuo 2022 m. pabaigos ir stovi retai naudojami, nes krovinių jau nuo pernai, o ypač nuo šių metų sausio smarkiai sumažėjo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ramus

Ramus portretas
As galiu plaukti su seima savaitgaliais keltu su savo auto mini kelionei. Bet neiperku bilieto, nes per brangu. Tai ir neplaukiu.

G

G portretas
Keltai matyt tušti dėl tarifų, nes kad krovinių pamažėtų, tai nesimato. Keliuose furgonų tai tikrai nepamažėjo, gal net padaugėjo. Ir nuolatinis vairuotojų trūkumas irgi sako, kad juda kroviniai, tik ne per keltus.

nemeluokite

nemeluokite  portretas
Furistu vis dar ieško, gali kad ir rytoj dirbti, reiskia įmones dirba, gabena kroviniųs, uzdirba, moka algas ir t.t. taigi čia skiedalai kad kas mažėja, pinigų yra
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių