Klaipėdos aikštelės perpildytos: amerikietiškų automobilių likimas kabo ant plauko

Klaipėdoje ir toliau stringa iš JAV atplukdyti automobiliai, kuriuos įsigijo ukrainiečiai ir baltarusiai. Pastarųjų nėra dėl to, kad turi įrodyti, jog nebus apeinamos sankcijos ir automobiliai neatsidurs Rusijoje.

Dmitrijus iš Ukrainos kartą per savaitę ant autovežio krauna mašinas.

„Dabar pigesnes amerikietiškas mašinas labiau perka paprasti žmonės. Pas ką per karą neliko mašinos, nes sudegė daug mašinų, tai surenka iš dviejų vieną automobilį“, – pasakojo Dmitrijus.

Pasak ukrainiečio, amerikietiškų mašinų pirkimo bumas buvo iki Naujųjų. Dabar į Ukrainą jų keliauja vis mažiau. Vyras sako, kad dėl aktyvėjančio karo ukrainiečiams mašinos vis mažiau rūpi.

O lenkas amerikietišką mašiną gabens į Baltarusiją. Ir abejoja, ar iš ten ji gali Rusiją pasiekti.

„Manau, kad rusams tokia mašina nereikalinga. Jie mėgsta dideles mašinas, o ši maža“, – savo nuomone dalijosi vyras.

Manau, kad rusams tokia mašina nereikalinga. Jie mėgsta dideles mašinas, o ši maža.

Be to, esą muitininkams reikia gausybę dokumentų: pateikti garantiją, kad mašina tikrai nebus išvežta į Rusiją ir sandoriu nebus pasinaudota apeinant tarptautines sankcijas. Tad vyras neslepia, jog gabenamų automobilių mažėja.

Ant baltarusio autovežio – dvi amerikietiškos mašinos.

„Išleidžia tas, kurios yra tik iki 1 ir 9 apimties variklio. O jeigu variklis galingesnis, tada neišleidžia“, – sakė vyras.

Lietuvoje įstrigę iš Amerikos parplukdyti automobiliai jau seniai perpildė jų laikymo aikšteles.

„Baltarusių yra apie 20 proc. Daugiausia yra ukrainiečių. Ukrainiečių situacija labai suprastėjo – nebeatsiima jie tų mašinų“, – dabartine situacija dalijosi UAB „Translaiva" direktorius Gytis Tumėnas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

Negalintys išsivežti automobilių iš Klaipėdos kiekvieną parą už jų laikymą stovėjimo aikštelėse moka penkis, o kai kur ir 15 eurų.

„Lietuva, kaip valstybė, tikrai neturi kažkokių atskirų sankcijų. Mes gyvenam ne Lietuvos, o ES ekonominėje erdvėje, ir visos valstybės taiko tas pačias kontrolės priemones“, – aiškino Muitinės departamento generalinis direktorius Darius Žvironas.

Teigiama, kad papildomos kontrolės prireikė gavus informacijos, kad mėginama apeiti sankcijas ir iš Baltarusijos dalis automobilių atsiduria Rusijoje.

Kai kuriuos automobilius esą bandoma krauti atgal į laivus ir plukdyti kitais keliais – per Juodąją jūrą. Bet toks gabenimas sudėtingas ir itin brangus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ir puiku

Ir puiku portretas
Nupirkau gle coupe 2020m is baltarusio uz juokingus pinigus. Tai dabar svarstau-ar sau pasilikt ar perparduot su dvigubu pelnu

to Rūtenis

to Rūtenis portretas
Patikslinkite ar visi moka muitą?

Rūtenis

Rūtenis portretas
Koks Lietuvai svarbalas kokias mašinas perka rusų šovinistai, mes juk tik perkrovimo aikštelė ir mums svarbus turi būti tik uždarbis už tų automobilių nukreipimą į kitur. Mūsų finansų ministerija, kartu su muitine, turėtu tik galvoti apie tai, jog Klaipėdos terminalas yra bene puikiausias mūsų gynybos fondo donoras, taip, kaip padidinus muitus automobiliams iki 30 proc., mūsų šalies biudžetas gautu dideles pajamas, o jau kurias galima būtų skirti kariuomenės stiprinimui. Vokiečiai, juk tai perka rusišką aliuminį savo automobilių variklių gamybai, o mes ką, turime būti šventesni už Romos popiežių.
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

Daugiau straipsnių