Klaipėdos uosto laivų rinkliavų keitimo nauda – per milijoną eurų

Pirmą kartą po ilgesnės pertraukos bus keičiamos Klaipėdos uosto laivų rinkliavos, bus įvedama ir naujų.

Rinkliavos kels kainą

Klaipėdos jūrų uosto rinkliavų pakeitimai įsigaliotų nuo 2022 m. sausio 1 d.

Pritaikius naujas rinkliavas būtų gautas maždaug vienas milijonas eurų papildomų pajamų. Tačiau didžioji dalis tų pajamų – per 970 tūkst. eurų – būtų gauta kaip tonažo rinkliava už ratinio transporto kėlimą iš Klaipėdos į Smiltynę.

Didžioji dalis tų pajamų – per 970 tūkst. eurų – būtų gauta kaip tonažo rinkliava už ratinio transporto kėlimą iš Klaipėdos į Smiltynę.

Už keliamą automobilį, priekabą ar puspriekabę, krovininį automobilį iki 3,5 tonos būtų imama 2,52 euro, už autobusą iki 5 tonų ir gyvenamąjį automobilį (kemperį) – 5 eurai, už krovininį automobilį nuo 3,5 iki 12 tonų, krovininę priekabą – 5,7 euro, už daugiau nei 5 tonų autobusą, priekabą daugiau nei 10 tonų ir krovininį automobilį daugiau nei 12 tonų – 8,1 euro.

"Smiltynės perkėla" per metus perkelia apie 700 tūkst. įvairių transporto priemonių. Jos vadovas Mindaugas Čiakas teigė, kad nauja rinkliava pablogins padėtį. Skaičiuojama, kad dėl atsiradusios papildomos rinkliavos Smiltynės keltų kainos augs 23 proc. Pati "Smiltynės perkėla" dėl didėjančių jos pačios išlaidų jas planavo kelti 2 proc. Prognozuojama, kad kainoms pakilus 25 proc. dalis klientų nubyrės. Kad būtų išlygintas praradimas, teoriškai kainas apskritai teks didinti maždaug 35 proc. Dėl tonažo rinkliavos "Smiltynės perkėloje" maždaug 500 tūkst. eurų turės didėti ir iš Kelių priežiūros ir plėtros fondo skiriamos lėšos nemokamam Kuršių nerijos gyventojų automobilių kėlimui kompensuoti.

Principas: uosto veikla sudėliota taip, kad iš kiekvieno jame plaukiančio laivo turi būti gaunama nauda. (Vidmanto Matučio nuotr.)

Lemia kapitalo grąža

Naujos rinkliavos "Smiltynės perkėlos" klientams įvedamos todėl, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, investuodama į atskirų uosto kompanijų naudojamas krantines, privalo laikytis Vyriausybės nustatytos ne mažesnės nei 6 proc. kapitalo grąžos.

Šiuo metu Uosto direkcija rekonstruoja "Smiltynės perkėlos" 76, 79, 153, 156 krantines ir įrengia reguliuojamas rampas. Tam numatyta 1,9 mln. eurų. Dar per 623 tūkst. eurų numatyta kapitaliniam 77–78 pirso, kuri naudoja "Smiltynės perkėla", remontui, kitoms priemonėms.

Pokytis: nuo kitų metų kiekvienas automobilis "Smiltynės kelte" Uosto direkcijai neš pajamas. (Vidmanto Matučio nuotr.)

2021–2025 m. Uosto direkcija į "Smiltynės perkėlos" nuomojamą infrastruktūrą, kurios vertė 3,3 mln. eurų, papildomai numato investuoti 4,3 mln. eurų. Nors "Smiltynės perkėla" yra valstybės valdoma bendrovė, keleivių susisiekimas su Kuršių nerija pripažįstamas komercine veikla, todėl iš jos gaunamos pajamos privalo atitikti uosto komercinės veiklos naudą. Tam, kad uostas gautų atitinkamą kapitalo grąžą, pasiūlytos naujos rinkliavos.

"Smiltynės perkėlos" vadovybė norėtų, kad Uosto direkcijos iš keleivių kėlimo veiklos kasmet gautas beveik milijonas eurų ateityje būtų skiriamas išimtinai tik susisiekimui su Kuršių nerija gerinti. Ar tai bus įmanoma, parodys laikas.

Sprendimas: Klaipėdos uoste stokojama konteinerinių laivų, bet papildomos rinkliavų nuolaidos už didesnį skaičių tos pačios linijos laivų atplaukimą neplanuojama skirti. (Vidmanto Matučio nuotr.)

Ne į viską atsižvelgta

Pertvarkant uosto rinkliavas, bus mažinama sanitarinė rinkliava, tačiau dalis jos pridedama prie krantinės rinkliavos. Naikinamos navigacinės rinkliavos suma pridedama prie laivo rinkliavos. Tai vėlgi neduos jokių pokyčių. Prie laivo rinkliavos bus pridėta ir dalis akvatorijos rinkliavos.

Visi šie pakeitimai per metus uostui atneš nežymią papildomą apie 35 tūkst. eurų pajamų dalį, skaičiuojant pagal 2020 m. buvusių laivų skaičių uoste. Tačiau pakeitimai palengvins rinkliavų surinkimą. Anksčiau per metus buvusi 19,3 mln. eurų laivo rinkliavos dalis išaugs iki 28,3 mln. eurų vertinant pagal 2020 m. laivų skaičių.

Koreguojant Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkliavas buvo gauta nemažai pasiūlymų taikyti lengvatas į uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams, priklausomai nuo atplaukimų skaičiaus, Klaipėdos uoste esančiai suskystintų gamtinių dujų saugyklai ("Independence"), linijiniams laivams, tik uoste ir vidaus vandenyse plaukiojantiems laivams. Nė į vieną iš pastabų nebuvo atsižvelgta, nes tai mažintų bendras uosto pajamas.

Nebuvo atsižvelgta ir į prašymą, kad laivo rinkliava nebūtų taikoma naujai statomiems laivams, kurie į jūrą išplaukia eigos bandymams. Be lengvatų liks ir laivai, kurie priversti išplaukti į jūrą audrų metu, kad nebūtų daroma žala uosto infrastruktūrai. Laikomasi nuostatos, kad šie laivai taip pat naudojasi uosto infrastruktūra ir paslaugomis, todėl privalo mokėti rinkliavas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

TV PAGALBA

TV PAGALBA portretas
Jei nebebus Baltarusiu ir rusu kroviniu, jusu mokesciu reforma remsis tik ant dviratininku peciu, kurie kelsis i Smiltyne...

Jaigu

Jaigu portretas
Jai uosto kompanijos bus paveiktos sankciju jus gausit ne euru o landzbegio birka.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių