- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos valdžia įsikibusi laikosi idėjos, jog tarp uostamiesčio iki Palangos ir Šventosios turi kursuoti tramvajus. Jos atsisakyti tokios minties neįtikino net tai, jog įrengti tramvajaus infrastruktūrą kainuotų 1,5 mlrd. litų ir tokios investicijos atsipirktų per 80 metų.
Klaipėdos valdžia įsikibusi laikosi idėjos, jog tarp uostamiesčio iki Palangos ir Šventosios turi kursuoti tramvajus. Jos atsisakyti tokios minties neįtikino net tai, jog įrengti tramvajaus infrastruktūrą kainuotų 1,5 mlrd. litų ir tokios investicijos atsipirktų per 80 metų.
Tokie skaičiai pateikti regioninės galimybių studijos „Vakarų krantas“ preliminariuose sprendiniuose, kurie antradienį pristatyti Klaipėdos politikams ir valdininkams.
Šios studijos tikslas buvo pateikti analizę, kaip regione pagerinti susisiekimą ir vietos keleiviams, ir kirstams, kaip skatinti ekologišką transportą.
Galimybių studiją imta rengti todėl, jog Klaipėdos valdžia norėjo išgirsti atsakymą, ar įmanoma tarp uostamiesčio ir Palangos įrengti nutiesti bėgius, kad susisiekimas tarp šių miestų žmonėms taptų patogesnis.
Rengėjai esą analizavo tris variantus – įrengti tramvajaus liniją, nutiesti geležinkelių bėgius ir paleisti kursuoti elektroautubusus. Pastarasis variantas esą optimaliausiais – ir pigiausias ir realiausiai įgyvendinamas.
„Neslėpiau ir neslėpsiu, kad esu tramvajaus šalininkė, todėl mane tikrai stebina atsakymas, kad jį įrengti per brangu. Rėmėtės Vilniaus skaičiais, o reikia skaičiuoti, kad linijos būtų tiesiamos per mišką“, - teigė Klaipėdos miesto tarybos Teritorijų planavimo komiteto pirmininkė Ramunė Staševičiūtė.
Plano rengėjai tikino, kad įrengti vieną kilometrą tramvajaus infrastruktūros vidutiniškai kainuoja apie 50 mln. litų, vadinasi, linija tarp Klaipėdos ir Palangos (Šventosios) kainuotų 1,5 mlrd. litų. Rengėjai skaičiavo ir tai, kokie žmonių srautai galėtų važiuoti tramvajumi. Juos įvertinus, suskaičiuota, jog investicijos atsipirktų per 79 metus.
„Jei mes prašome išanalizuoti galimybę kursuoti tramvajui, norime, kad mūsų prašymas būtų išgirstas. Taip bus lengviau bendrauti ir mokėti pinigus už atliktą darbą“, - pabrėžė Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.
Rengėjai pažadėjo, kad į šią pastabą tikrai bus atsižvelgta.
Galimybių studijoje „Vakarų krantas“, kurioje analizuota, kaip gerinti susisiekimą visoje Klaipėdos apskrityje, pateikti sprendiniai, jog vakarų Lietuvos regioną reikėtų paversti tokiu regionu, kuriame naudojamas tik ekologiškas transportas.
Todėl esą žmonės, įvažiuojantis į pajūrio ir pamario regioną, savo automobilius turėtų palikti specialiose aikštelėse, įsigyti specialią kortelę, kuria bus galima atsiskaityti už visas transporto rūšis ir taip tęsti kelionę. Todėl esą reikia įrengti dviračių, elektromobilių nuomos punktų, pagerinti susisiekimą vandens keliais.
„Kojos irgi yra transporto priemonė, o jūs nenumatėte jokių maršrutų pėstiesiems“, - papriekaištavo R.Staševičiūtė.
„Visa tai, ką jūs dėstote, kainuoja mažiausiai 2 mlrd. litų. Ar tai realu? Per kiek laiko visa tai galima pasiekti?“ – klausimų studijos rengėjams turėjo uostamiesčio valdžios atstovai, tačiau konkrečių atsakymų neišgirdo.
Rengėjai tik pažadėjo, kad galimybių studijos pasiūlymus tobulins ir juos pristatys dar ne kartą.
Už regioninę galimybių studiją „Vakarų krantas“ bus sumokėta ES pinigais. Numatoma, kad ji kainuos daugiau nei 500 tūkst. litų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ruonių šventė Palangoje: į bangas ners šimtai sveikuolių iš visos Lietuvos
Vasario 8 dieną šimtai ledinių maudynių aistruolių iš visos Lietuvos bursis į tradicinę bendruomenės šventę pajūryje – „Palangos ruoniai 2025“. Lietuvos sveikuolių sąjungos (LSS) prezidentas Simonas Dailid...
-
Darbai Karininkų ramovėje tęsiasi
Šalia piliavietės esantis šimtametis namas, kurį miestas prieš dvejus metus perleido Lietuvos kariuomenei, dar šiemet gali sulaukti statybininkų. Šiuo metu pastatas jau aptvertas statybine tvora, o fasadas uždengtas tentu...
-
Prekybininkai jau ruošiasi Valentino dienai: gyventojų didėjančios gėlių kainos neatbaido
Klaipėdos verslininkai jau ruošiasi gėlių prekybai vasario 14-ąją, Valentino dieną. Klaipėdos savivaldybė suteikė aštuoniolika leidimų lauko prekybai. Iki vadinamosios Meilės dienos šis skaičius dar keisis. Jau didėja ir gėli...
-
Dėl brolio Benedikto – peticija
Lietuvos pranciškonų vienuolynuose – pokyčiai. Paskelbus, kad brolis Benediktas Jurčys perkeliamas į kitą parapiją, klaipėdiečiai užregistravo peticiją ir renka parašus, kad būtų atšauktas šis sprendimas. ...
-
„Vilkyčių paukštyne“ baigiamas likviduoti paukščių gripo židinys
Šilutės rajone esančiame „Vilkyčių paukštyne“ antradienį baigiamas likviduoti paukščių gripo viruso židinys, pranešė Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT). ...
-
Siūlymas statyti tiltą į Kuršių neriją kelia susirūpinimą: sureagavo ir UNESCO
Lietuvos nacionalinė UNESCO komisija reiškia susirūpinimą dėl pastaruoju metu Neringos mero Dariaus Jasaičio pasisakymų, susijusių su idėja statyti tiltą per Kuršių neriją. ...
-
Pasižvalgykite: kaip atrodys naujieji Palangos J. Basanavičiaus gatvės šviestuvai
Iki birželio vidurio Palangos Jono Basanavičiaus gatvėje, aprėpiant Jūratės ir Kastyčio skverą bei Palangos tiltą, planuojama atnaujinti apšvietimą, įrengimo darbus už vieną eurą atliks konkursą laimėjusi žaliosios energetikos bendrov...
-
Žiemos išdaigos: Ventėje sužaliavo meškinis česnakas
Neįprastai šiltas sausis pažadino ne tik bites aviliuose. Ventės rage ėmė dygti girinės tulpės, sužaliavo meškinis česnakas. ...
-
Klaipėdos rajone bus pastatytos trys naujos ugdymo įstaigos
Netolimoje perspektyvoje Klaipėdos rajone planuojama statyti tris naujas ugdymo įstaigas. Skaičiuojama, kad jose atsiras papildomos 330 vietų rajono vaikams. ...
-
Senelis tapo legenda: papasakojo ir apie neįtikėtiną rankos istoriją
Keli tūkstančiai tapytojo Eugenijaus Kulviečio paveikslų yra pasklidę po visą pasaulį. Šį įstabų kūrėją likimas nubloškė į tolimąją Kolumbiją, tačiau jis visada norėjo grįžti į gimtinę. Dailininko svajonę įgyvendino jo a...