Pajūrio dviračių takams – grandioziniai planai

Uostamiesčio savivaldybėje virė karštos diskusijos dėl Klaipėdos dviračių takų plėtros galimybių. Iš pateiktų trijų pasiūlymo variantų nė vienas nesutiktas palankiai. Nuspręsta visas idėjas sujungti į vieną bendrą.

Trasa jungs miestą

Daugiausia klaipėdiečių gyvena pietinėje miesto dalyje, o dirba centre, uosto teritorijoje arba Laisvojoje ekonominėje zonoje, todėl nuspręsta gerinti susisiekimą dviračiais tarp pietinės ir šiaurinės miesto dalies.

Tai būtų pasiekta įrengiant vieną pagrindinę magistralę, į ją nutiesiant mažiau svarbius dviračių takus iš atskirų kvartalų bei priemiesčių.

Numatyta ir galimybė plėtoti rekreacinius takus. Jais gyventojai dažniausiai keliauja laisvalaikiu. Pagrindinės trasos driekiasi jūros, marių, kai kurių gyvenamųjų rajonų link.

Laikantis minėtų principų projektuotojai parengė tris galimus koncepcijos variantus.

Trūks efektyvumo

Pirmuoju siūloma toliau vystyti dabartinį planą, kai per miestą driekiasi pagrindinė magistralė, o ją papildo mažiau svarbūs dviračių takai, kuriais vyksta susisiekimas tarp miesto kvartalų.

Magistralė driektųsi išilgai miesto pietų-šiaurės kryptimi nuo Taikos prospekto ir Kairių gatvės sankirtos iki kelio Karklės link.

Šią schemą dar papildytų rekreacinių takų, kurie vestų prie jūros bei kitų labiausiai klaipėdiečius dominančių objektų, įrengimas. Tokie takai atsirastų Smiltynėje ir Žardės piliakalnio apylinkėse, Danės upės slėnyje bei Girulių miške.

Šis planas pareikalautų mažiausiai išlaidų, nes dalis šiai schemai tinkančių dviračių takų jau įrengta. Apie 23 km reikėtų rekonstruoti bei įrengti apie 170 km naujų.
Koncepcijos rengėjai pastebėjo, jog pirmasis variantas yra ekonomiškas, tačiau pripažino, kad ne pats efektyviausias.

Prireiktų tiltelio

Antroji schema labai primena pirmąją, tik būtų brangesnė. Bendras šio plano dviračių trasų ilgis siektų apie 240 km.

Magistralinis takas driektųsi šiaurės-pietų kryptimi, o rytų-vakarų jungtis būtų realizuota į magistralinį taką įsiliejančiais rajoniniais takais. Atsižvelgiant į prognozuojamą miesto plėtrą rytinėje dalyje, siūloma numatyti rajoninę jungtį, susiesiančią Tauralaukį su Liepų gatve.

Planuojamos ir rekreacinės trasos. Atsirastų jungtys Smiltynėje – trasa nuo perkėlos iki Jūrų muziejaus ir Antrosios perkėlos jungtis su Alksnyne palei marias. Trasą Smiltynės gatvėje siūloma pratęsti iki uosto vartų molo, o Žardės piliakalnio apylinkėse esantį taką siūloma modeliuoti kitaip.

Šiai koncepcijai įgyvendinti prireiktų ir dviratininkams pritaikyto tiltelio per Danės upę. Tiesa, tokių planų savivaldybė turi. Greta Pilies tilto esantis pėsčiųjų tiltas bus perkeltas šalia Jono kalnelio.

Organizuotų žiedines trasas

Trečiąja koncepcija, kuri sulaukė didžiausio miestiečių bei valdininkų palaikymo, atsisakoma linijinės magistralinės trasos ir siūloma ją formuoti žiedu.

Pagrindinis magistralinių trasų žiedas numatomas: Smiltelės gatve, Taikos prospektu, Šiaurės prospektu, Mokyklos gatve, o žiedo viduryje – ties Baltijos prospektu atsirastų magistralinės reikšmės ryšys tarp Taikos prospekto ir Šilutės plento.

Kitas trasų žiedas gaubtų miesto centrą, sujungiant Harkaus Manto gatvę, Šiaurės prospektą ir Liepų gatvę, o žiedus tarpusavyje sietų jungtis ties Biržos tiltu arba jau planuojamu Bastionų gatvės tiltu.

Šią koncepciją taip pat papildytų iš gyvenamųjų rajonų ateinantys dviračių takai. Šis pasiūlymas kainuotų daugiausia.

Nuomonės išsiskyrė

Vis dėlto nė vienas iš pasiūlytų variantų miestiečių bei valdininkų  vienbalsiai palaikytas nebuvo. Rasta nemažai trūkumų.

Neretam užkliuvo tai, jog schemose nepažymėta, kad magistralinė trasa, kuria judėtų didžiausi srautai uostamiesčio dviratininkų, driektųsi per Minijos gatvę.

Taip pat pastebėta, jog būtinos trasos ir abiejose Danės upės pusėse bei patogūs takai nuo perkėlų Smiltynės link.

Vis dėlto daugiausia pritarimo sulaukė trečioji pasiūlyta schema. Tik magistralinės trasos ženklai turėtų driektis Minijos gatve bei Taikos prospektu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ponas

ponas portretas
europos pinigai dega,todel visi miestai puola dviraciu takus irenginet bet kur ir bet kokius.metu galas arteja ir reikes grazint nepanaudotus pinigus.

ist

ist portretas
DANGĖS upė

EJ

EJ portretas
Eriopa-duokit pinigu...As su "nakvynes namu" brigadom ir takus nutiesiu ir "valstybines reiksmes gariunu tipo ekonomikos" kopecias i menuli is zilvycio lazdu sukalsiu.Laipios ministrai,seimunai ir prezidente,visus matys,viska suskaiciuos,vargo nematys,o pasaulio dydziunai nuolatos atvaziuos patirties semtis.....O vietoj otkatu dar ir A.Snieckaus vardo Atomine Elektrine uzdarysim.Taigi nauda dviguba ir biudzetui irbeganciai ir nuolat pilietybes netenkanciai tautai....
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

  • Klaipėdoje paminklo A. Brazauskui nereikėtų?
    Klaipėdoje paminklo A. Brazauskui nereikėtų?

    Šiandien, minint jau keturioliktąsias buvusio šalies prezidento Algirdo Brazausko mirties metines, aštrėja priešprieša tarp paminklu jį įamžinti siekiančių šalininkų ir tų, kurie Desovietizacijos komisijos pra...

    2
  • Raganų eglę žudo kenkėjai
    Raganų eglę žudo kenkėjai

    Turistų dažnai lankoma Raganų eglė, auganti Rambyno regioniniame parke, neatsigina kenkėjų. Specialistai ėmėsi gydymo, kad būtų prailgintas eglės gyvavimas. ...

    2
  • Plungės teismą nutarta prijungti prie Klaipėdos apylinkės teismo
    Plungės teismą nutarta prijungti prie Klaipėdos apylinkės teismo

    Seimas antradienį pritarė Plungės apylinkės teismo reorganizavimui prijungimo būdu, šio teismo teises ir pareigas perduodant Klaipėdos apylinkės teismui. ...

  • Uostamiesčio požeminei perėjai – remontas
    Uostamiesčio požeminei perėjai – remontas

    Baltijos ir Taikos pr. žiedinėje sankryžoje esančios požeminės perėjos nuovažos – pavojingos dviratininkams, neįgaliesiems ir šeimoms, vežančioms savo atžalas vežimėliuose. Esą jomis neįmanoma važiuoti. Dėl to klaipėdiečiai arb...

    1
  • Klaipėdos savivaldybės administracijoje specialistų trūksta nuolat
    Klaipėdos savivaldybės administracijoje specialistų trūksta nuolat

    Šiuo metu Klaipėdos savivaldybės administracijoje yra per 30 laisvų etatų. Dalis jų yra naujų, valstybei delegavus miestui naujas funkcijas, dalis jų atsilaisvina darbuotojams gavus kitą darbo pasiūlymą arba sulaukus pensinio amžiaus. ...

    12
  • Dėl gyvūnų kapinių Klaipėdoje – svarstymai
    Dėl gyvūnų kapinių Klaipėdoje – svarstymai

    Klaipėdoje svarstoma įrengti nedideles augintinių kapines. Apie tai imta galvoti dėl to, kad daugelis savo keturkojus laidoja neleistinose vietose. Kur galėtų būti tokių kapinių vieta, dar nenuspręsta. Viliamasi, kad tikslesnė informacija paai&scaro...

    5
  • Kada ir kaip atgims Atgimimo aikštė?
    Kada ir kaip atgims Atgimimo aikštė?

    Jau šį rudenį Atgimimo aikštėje turėtų prasidėti pirmojo rekonstrukcijos etapo darbai – archeologiniai kasinėjimai. Jeigu jų metu neatsiras kokių nors trukdžių, pamažu startuos ir šios aikštės, ir požeminės auto...

    14
  • Krūtų chirurgams nerimą kelia miglota ateitis
    Krūtų chirurgams nerimą kelia miglota ateitis

    Kas sunkiau: transplantuoti organus ar operuoti krūtis? Panašu, kad Sveikatos apsaugos ministerijos manymu, operuoti krūtis yra gerokai sunkiau. Jauniems gydytojams, norintiems tapti šios siauros specializacijos atstovais, būtina baigti brangi...

    2
  • Ruošiamasi Klaipėdos centrinio pašto rekonstrukcijai: vyks keturiais etapais
    Ruošiamasi Klaipėdos centrinio pašto rekonstrukcijai: vyks keturiais etapais

    Ruošiantis sutvarkyti ir atnaujinti 19-ojo amžiaus pabaigoje statytą Klaipėdos centrinio pašto statinių kompleksą, jo savininkas – Kultūros infrastruktūros centras (KIC) ieško, kas parengs rekonstrukcijos projektą. ...

    7
  • Lietus nesugadino Joninių Klaipėdoje
    Lietus nesugadino Joninių Klaipėdoje

    Klaipėdiečiai šiemet Jonines švenčia šeštadienį, birželio 22-ąją. Saulė savo piką pasiekė prieš dvi dienas, todėl ir ši naktis bus trumpiausia metuose. Jonai, Janinos, Janytės, Janiai ir Džonai šį ...

    6
Daugiau straipsnių