- Radvilė Zinkevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Uostamiesčio savivaldybėje virė karštos diskusijos dėl Klaipėdos dviračių takų plėtros galimybių. Iš pateiktų trijų pasiūlymo variantų nė vienas nesutiktas palankiai. Nuspręsta visas idėjas sujungti į vieną bendrą.
Trasa jungs miestą
Daugiausia klaipėdiečių gyvena pietinėje miesto dalyje, o dirba centre, uosto teritorijoje arba Laisvojoje ekonominėje zonoje, todėl nuspręsta gerinti susisiekimą dviračiais tarp pietinės ir šiaurinės miesto dalies.
Tai būtų pasiekta įrengiant vieną pagrindinę magistralę, į ją nutiesiant mažiau svarbius dviračių takus iš atskirų kvartalų bei priemiesčių.
Numatyta ir galimybė plėtoti rekreacinius takus. Jais gyventojai dažniausiai keliauja laisvalaikiu. Pagrindinės trasos driekiasi jūros, marių, kai kurių gyvenamųjų rajonų link.
Laikantis minėtų principų projektuotojai parengė tris galimus koncepcijos variantus.
Trūks efektyvumo
Pirmuoju siūloma toliau vystyti dabartinį planą, kai per miestą driekiasi pagrindinė magistralė, o ją papildo mažiau svarbūs dviračių takai, kuriais vyksta susisiekimas tarp miesto kvartalų.
Magistralė driektųsi išilgai miesto pietų-šiaurės kryptimi nuo Taikos prospekto ir Kairių gatvės sankirtos iki kelio Karklės link.
Šią schemą dar papildytų rekreacinių takų, kurie vestų prie jūros bei kitų labiausiai klaipėdiečius dominančių objektų, įrengimas. Tokie takai atsirastų Smiltynėje ir Žardės piliakalnio apylinkėse, Danės upės slėnyje bei Girulių miške.
Šis planas pareikalautų mažiausiai išlaidų, nes dalis šiai schemai tinkančių dviračių takų jau įrengta. Apie 23 km reikėtų rekonstruoti bei įrengti apie 170 km naujų.
Koncepcijos rengėjai pastebėjo, jog pirmasis variantas yra ekonomiškas, tačiau pripažino, kad ne pats efektyviausias.
Prireiktų tiltelio
Antroji schema labai primena pirmąją, tik būtų brangesnė. Bendras šio plano dviračių trasų ilgis siektų apie 240 km.
Magistralinis takas driektųsi šiaurės-pietų kryptimi, o rytų-vakarų jungtis būtų realizuota į magistralinį taką įsiliejančiais rajoniniais takais. Atsižvelgiant į prognozuojamą miesto plėtrą rytinėje dalyje, siūloma numatyti rajoninę jungtį, susiesiančią Tauralaukį su Liepų gatve.
Planuojamos ir rekreacinės trasos. Atsirastų jungtys Smiltynėje – trasa nuo perkėlos iki Jūrų muziejaus ir Antrosios perkėlos jungtis su Alksnyne palei marias. Trasą Smiltynės gatvėje siūloma pratęsti iki uosto vartų molo, o Žardės piliakalnio apylinkėse esantį taką siūloma modeliuoti kitaip.
Šiai koncepcijai įgyvendinti prireiktų ir dviratininkams pritaikyto tiltelio per Danės upę. Tiesa, tokių planų savivaldybė turi. Greta Pilies tilto esantis pėsčiųjų tiltas bus perkeltas šalia Jono kalnelio.
Organizuotų žiedines trasas
Trečiąja koncepcija, kuri sulaukė didžiausio miestiečių bei valdininkų palaikymo, atsisakoma linijinės magistralinės trasos ir siūloma ją formuoti žiedu.
Pagrindinis magistralinių trasų žiedas numatomas: Smiltelės gatve, Taikos prospektu, Šiaurės prospektu, Mokyklos gatve, o žiedo viduryje – ties Baltijos prospektu atsirastų magistralinės reikšmės ryšys tarp Taikos prospekto ir Šilutės plento.
Kitas trasų žiedas gaubtų miesto centrą, sujungiant Harkaus Manto gatvę, Šiaurės prospektą ir Liepų gatvę, o žiedus tarpusavyje sietų jungtis ties Biržos tiltu arba jau planuojamu Bastionų gatvės tiltu.
Šią koncepciją taip pat papildytų iš gyvenamųjų rajonų ateinantys dviračių takai. Šis pasiūlymas kainuotų daugiausia.
Nuomonės išsiskyrė
Vis dėlto nė vienas iš pasiūlytų variantų miestiečių bei valdininkų vienbalsiai palaikytas nebuvo. Rasta nemažai trūkumų.
Neretam užkliuvo tai, jog schemose nepažymėta, kad magistralinė trasa, kuria judėtų didžiausi srautai uostamiesčio dviratininkų, driektųsi per Minijos gatvę.
Taip pat pastebėta, jog būtinos trasos ir abiejose Danės upės pusėse bei patogūs takai nuo perkėlų Smiltynės link.
Vis dėlto daugiausia pritarimo sulaukė trečioji pasiūlyta schema. Tik magistralinės trasos ženklai turėtų driektis Minijos gatve bei Taikos prospektu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Baltojo švyturio vieta ir Šiaurinio molo liekanos Klaipėdoje paskelbtos kultūriniu paveldu1
Baltojo švyturio vieta bei Šiaurinio molo liekanos Klaipėdoje įtraukti į kultūrinį paveldą. ...
-
Nidoje skęstančiuosius gelbėjęs Simonas: išgyvenau tai, ko neįmanoma nupasakoti1
Kone prieš metus Nidoje pradėjus skęsti merginai, tarp ją gelbėjusių buvo ir šiaulietis Simonas Valčiukas, kuriam taip pat galų gale prireikė gelbėtojo. Sukritus palankioms aplinkybėms, Simonas ne tik susitiko su savo gelbėtoju, bet ir...
-
Palangoje – dar daugiau geriamojo vandens fontanėlių1
Palangoje gyventojų ir miesto svečių laukia maloni naujiena – mieste įrengti keturi nauji geriamojo vandens fontanėliai. Šia iniciatyva siekiama skatinti sveiką gyvenseną bei tausoti aplinką, ir, be abejo, sukurti daugiau patogumo palangi&...
-
Lietus pajūryje atostogų ir nuotaikos negadina: meldžiausi dėl oro, bet nepadėjo5
Pajūryje pastoviai lyja. Tikėtina, kad ir visą savaitę lis. Prognozės rodo, kad permainų – daug: lietus, vėjas – gūsingas ir galingas. Ar įmanomos atostogos prie jūros lyjant? ...
-
Dėl Paryžiaus Komunos gatvės remonto – perspėjimai4
Pradedami kapitalinio remonto darbai Paryžiaus Komunos gatvėje, todėl vairuotojai perspėjami dėl eismo trikdžių. ...
-
Atmintis vis dar gyva: Gedulo ir vilties diena Klaipėdoje paminėta gausiais renginiais6
Gedulo ir vilties diena Klaipėdoje paminėta gausiais renginiais. Daugelis jų skirti priminti apie Lietuvos žmonių kančias dėl sovietų okupacijos ir pasidžiaugti, kad visa tai – jau istorija. ...
-
Karštų orų dar teks palaukti1
Kita savaitė uostamiestyje bus keliais laipsniais šiltesnė negu praėjusi, tačiau karštų vasariškų orų dar teks palaukti. Numatoma nemažai lietingų ir apniukusių dienų. ...
-
Kapinėms Klaipėdos rajone – dar viena vieta13
Tęsiamos naujųjų Klaipėdos kapinių vietos paieškos. Nors dar prieš dvejus metus buvo atrinktos trys potencialios teritorijos kapinėms Klaipėdos rajone, vertinamas dar vienas variantas – sklypas šalia Kopūstų kaimo. ...
-
Lietuva tėvo lūpose pavirsdavo pasaka14
Klaipėdietė Renė Stonkaitienė teigia esanti netipiška tremtinė, o jos šeimos nariai kiekvienas skirtingai prisimena ir vertina šią prievartinę kelionę į tolimą ir svetimą kraštą. Tremtis privertė juos patirti ne tik Sib...
-
Klaipėdoje hidrauliniai bandymai artėja prie pabaigos: pradedamas penktasis etapas
Birželio 10–11 d. ketvirtojo etapo metu uostamiestyje šilumos trasų bandymai buvo atlikti dalyje Gandrališkių, Nemuno, Dubysos, Baltijos, Pempininkų, Neringos, Poilsio ir Šilutės mikrorajonuose. Didžioji dalis darbų įvyko skl...