Prognozė: „Limarko" laivininkystės kompanija trauksis iš biržos

  • Teksto dydis:

Vertės akcininkams nesukūrusi ir nuo bankų malonės šiuo metu priklausanti „Limarko" laivininkystės kompanija (LLK) greičiausiai trauksis iš biržos, prognozuoja Investuotojų asociacija.

Vertės akcininkams nesukūrusi ir nuo bankų malonės šiuo metu priklausanti „Limarko" laivininkystės kompanija (LLK) greičiausiai trauksis iš biržos, prognozuoja Investuotojų asociacija.

Pagrindinė LLK akcininkė „Limarko“, valdanti 94,2 proc. penktadienį pranešė, kad skelbs savanorišką oficialų pasiūlymą LLK akcijoms supirkti po 0,12 euro už akciją. Šia kaina visa bendrovė vertinama vos 1,032 mln. eurų (3,563 mln. litų).

Laukiama, kad pavykus padidinti akcijų paketą iki 95 proc., “Limarko” sieks privalomojo akcijų išpirkimo („squeeze out“) ir LLK delistingavimo.

„LLK slegia 47 mln. JAV dolerių paskolų našta, todėl įmonės išgyvenimas priklauso nuo to, ar „Unicredit“, „Swedbank“ bei SEB bankai pratęs paskolas. Galima konstatuoti, kad „Limarko“, 2003 metais privatizavusi tuometinį Klaipėdos transporto laivyną, smulkiesiems akcininkams vertės nesukūrė“, - sakė Investuotojų asociacijos valdybos narys Vaidotas Rūkas.

Prieš dešimtmetį Klaipėdos transporto laivyno, vėliau pakeitusio pavadinimą į LLK, vertė buvo daug didesnė – privatizavimo konkursą laimėjęs pirkėjas už 93,5 proc. akcijų valstybei ir smulkiesiems akcininkams iš viso sumokėjo 56,2 mln. litų.

„Tačiau tai nėra suma, kurią prarado „Limarko“ – privatizavimas didžiąja dalimi buvo finansuotas pačio Klaipėdos transporto laivyno lėšomis, kuriam buvo perkelta 51,3 mln. litų pirkėjų skolų“, - sakė V. Rūkas.

Pasak jo, panašios finansinės problemos užklupo ir kitą įmonę, kuri buvo privatizuojama naudojant itin daug skolinto kapitalo – „Alitą“. „Abiem atvejais pradinės bankų paskolos buvo gana greitai sumažintos, o problemas sukėlė tolimesnė plėtra – „Alitos“ atveju alaus daryklos privatizavimas Serbijoje, o LLK – laivyno atnaujinimas naudojant skolintas lėšas“, - tvirtino V. Rūkas.

Jo teigimu, LLK problemas didžiąja dalimi lėmė ne vadovybės veiksmai, o pasaulinės rinkos tendencijos – dešimtimis procentų kritusios frachtų kainos. „Pervežimų refrižeratoriais paklausa taip pat sumažėjo trečdaliu, nors pasauliniai pervežimai jūromis fiksuoja naujus apimties rekordus“, - tvirtino V. Rūkas.

Sunaikintos vertės mastą rodo, kad dar 2007 metų pabaigoje LLK nuosavas kapitalas siekė 131 mln. litų.

Lietuvos įstatymai numato, kad padidinusi akcijų paketą iki daugiau nei 95 proc., “Limarko” galės reikalauti, kad smulkieji akcininkai privalomai parduotų savo akcijas. Jei oficialaus siūlymo metu bus parduota daugiau nei 90 proc. smulkiesiems priklausančių akcijų, už LLK akcijas galės būti siūloma ta pati 0,12 euro kaina, o jeigu smulkieji bus pasyvūs – teisingą kainą reikės derinti su Lietuvos banku.

„Manome, kad jeigu LLK apskaita vykdoma teisingai ir balanse vaizduojamos turto vertės realios, smulkiesiems turėtų būti siūloma ne mažiau nei akcijų buhalterinė vertė“, - sakė V. Rūkas.
 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių