Kovos su elektroninių pasažų ir ritmų stichija

Klaipėdos koncertų salės 5-asis festivalis „Permainų muzika“ klausytojus intriguoja premjeromis, provokuojančiais elektroniniais pasažais bei audringa ritmų stichija.

Pasitiks svirplių griežimas

Ontologija - būties ir egzistencijos sąvokas nagrinėjanti filosofijos sritis. „Garso ontologija” pavadintam festivalio koncertui intriguojančią programą parengė Rūtos ir Zbignevo Ibelhauptų fortepijoninis duetas bei Lietuvos fleitų kvartetas (Giedrius Gelgotas, Lina Baublytė, Fausta Drulytė, Vytautas Sriubikis).  Įtaigus dueto bei kvarteto muzikavimas skleisis pop, jazz, rock, techno, house, drill&bass ir kitokiais ritmais pripildytoje elektroninių skambesių galaktikoje.

Kaip pasakojo festivalio meno vadovė kompozitorė Loreta Narvilaitė, Klaipėdos koncertų salės pirmojo aukšto fojė klausytojus pasitiks svirplių griežimas - vieno iš dabarties muzikos lyderių, kompozitoriaus bei dirigento Peterio Eotvoso „Cricket Music”. Fleitų kvarteto interpretuojama Jono Tamulionio “Jūra”, vienintelė koncerte atliekama be fonogramos, užlies širdis ramiu bangavimu. Vabzdžių tematiką pratęs į profesionalių kompozitorių gretas įsiterpusio studento Rimanto Budriūno pjesės “Laumžirgiai” premjera. 

Linas Rimša bei Vytautas V.Jurgutis savo kūrybą dažnai praturtina įvairiais šiuolaikinės populiariosios kultūros elementais, ir tai jiems padeda lengviau užmezgti kontaktą su auditorija. Melodinga L.Rimšos “Not 4 Flutes Only” sužavės lengvumu, o V.V.Jurgučio „G.A.L. House“ - house ritmų fonograma.

Nors Lietuvos fleitų kvartetas Klaipėdoje muzikuos pirmą kartą, jis jau yra grojęs svarbiausiose mūsų šalies salėse, koncertavęs Prancūzijoje, Italijoje, Šveicarijoje. Pagrindinę jaunų entuziastų ansamblio repertuaro dalį sudaro originalūs kūriniai, parašyti fleitų kvartetui, - nuo klasikos iki moderniausios šiuolaikinės muzikos. Kvarteto pasiūlymu į koncerto programą buvo įtrauktas ir britų autoriaus Yeno Klarko kūrinys lakonišku pavadinimu “TRK's“.

Ekspresyvūs remiksai

Mėgstančių modernią muziką pianistų Ibelhauptų duetas savo pasirodymą pradės jau išbandytu koncertuose Osvaldo Balakausko kūriniu “Movimenti 2”. Pasak muzikologės Alos Bendoraitienės, „O.Balakausko opuso paprastumas - kaip svinguojančios muzikos tėkmės elegancija, faktūros skaidrumas. Tai puikiai išryškina preciziškas atlikimas“.

Koncerte pirmąkart bus atlikta Zitos Bružaitės kompozicija “Galopu”, kuriai elektroninę dalį sukūrė Dainius Veršulis.

L.Narvilaitės opuso “Šauksmas - Šviesa” pavadinime užkoduota kūrinio emocija ir forma.  Dviem trimitams ir dviem fortepijonams parašytos ekspresyvios muzikos remiksą padarė Gediminas Zujus.

“Pradžioje buvo ritmas - garso aukštis čia nėra toks svarbus. Daugiausia dėmesio sutelkta į ritmo magiją, kuriai jautrus buvo ir pirmykštis žmogus, ir mūsų laikų herojus”, - rašoma Gintaro Sodeikos kūrinio “Garso ontologija Nr.2” anotacijoje. Kompozitorius savo stilių apibūdina kaip “akademinį techno”.

Muzikos inžinerija

Koncertą užbaigsianti Ryčio Mažulio “Čiauškanti mašina” prilyginama muzikos inžinerijai. Šiame kūrinyje ypač svarbus superpreciziškas ritmas ir ryškiai jaučiamas mūsų laikmečio pulsas - beprotiškas lėkimas “į niekur”. Mechaniškai judančių krumpliaračių muziką primenančios “Čiauškančios mašinos” fonogramą sukūrė Linas Paulauskis.

Rūta ir Zbignevas neseniai grįžo iš koncertinės kelionės po Japoniją. Duetas jau ne kartą įtikino kritikus bei klausytojus savo sugebėjimais interpretuoti įvairaus stiliaus ir energetinio intensyvumo muziką. Šįkart jų programoje vyraus techniški, efektingi, aktyvios dinamikos kūriniai. Miklūs pianistų pirštai pergalingai kovos su elektroninių pasažų ir ritmų stichija, siekdami įtaigaus kūrinio visumos poveikio.

Provokuojantis audringą publikos reakciją koncertas „Garso ontologija” - spalio 9-ąją, penktadienį, 18 val. Klaipėdos koncertų salėje (Šaulių g. 36). Bilietai - po 20 litų, studentams, moksleiviams ir senjorams - su 40 proc. nuolaida.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių