Vieno skalbimo kaina nuo 2016-ųjų bus aiški net žaliausiems apsipirkėjams

Lietuvos kosmetikos ir buitinės chemijos gamintojų asociacijos "Likochema" duomenimis, Lietuvoje prekiaujama maždaug 20 vietinių ir tarptautinių gamintojų daugiau kaip 100 skalbimo priemonių. Vis tik jų kainos yra vienos sunkiausiai tarpusavyje palyginamų, nes skalbimo priemonių formos, kiekiai pakuotėse ir koncentracijos labai skiriasi. Todėl asociacija siekia, kad nuo 2016-ųjų Lietuvos prekybos centruose vartotojams būtų pateikiamas naujas matavimo vienetas - vieno skalbimo kaina. Tokį ženklinimą jau naudoja 8 Europos Sąjungos šalys.

"Pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančius įstatymus ir kitus teisės aktus skalbimo priemonių kainų etiketėse privaloma nurodyti visos skalbimo pakuotės ir vieno vieneto - litro, kilogramo ar vienos kapsulės - kainas. Tačiau skalbimo priemonių formos, kiekiai pakuotėse ir jų koncentracija tokie skirtingi, kad jų kainų lyginimas pagal pirkėjams pateikiamą informaciją prilygsta kriaušės ir obuolio lyginimui", - sako "Likochemos" vykdančioji direktorė Inara Joniškienė.

Pasak jos, vienintelis būdas racionaliai palyginti skalbiklių kainas - suskaičiuoti vieno skalbimo vertę. Šiuo metu pirkėjai ją gali įvertinti patys, galutinę produkto kainą padalindami iš ant pakuotės privalomai nurodomo skalbimų, tenkančių pakuotei, skaičiaus.

Vis tik bendrovės užsakymu atliktas vartotojų tyrimas rodo, kad tokiais skaičiavimais užsiima tik nedidelė dalis vartotojų. Tyrimo duomenimis, pirkėjai dažniausiai skalbimo priemones pasirenka pagal pakuotės kainą (36 proc.) arba vieno kilogramo ar litro kainą (30 proc.). O vieno skalbimo kainą įvertina tik penktadalis pirkėjų (22 proc.). Tačiau net 70 proc. dalyvavusiųjų apklausoje teigia, kad prekybos vietose pateikiama vieno skalbimo kaina būtų labai naudinga ir leistų racionaliau pasirinkti priemonę.

"Akivaizdu, kad vieno skalbimo kainos pateikimas prekybos vietoje būtų labai didelis palengvinimas pirkėjams renkantis geriausiai finansines galimybes atitinkančią skalbimo priemonę. Be abejo, tai yra gana ilgas procesas, kadangi turi būti keičiami atitinkami teisiniai dokumentai, prekybos tinklai taip pat turi tam pasirengti. Tačiau džiaugiamės, kad mūsų pastangos sulaukia paramos ir jau duoda rezultatų", - sako I. Joniškienė.

Šiai iniciatyvai pritaria ir vartotojams bei prekybininkams atstovaujančios organizacijos. Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktoriaus Lauryno Vilimo, toks ženklinimas skalbiklių kainų etiketėse prekybos vietose galėtų atsirasti 2016-aisiais.

"Prekybininkai siekia informuoti vartotojus ir pateikti jiems duomenis, kurie leistų priimti geriausią sprendimą. Todėl mes remiame naujo matavimo vieneto įvedimą skalbiklių lentynose. Vis dėlto, matydami kiek laiko ir sąnaudų pareikalavo ar dar pareikalaus prekių etikečių atnaujinimas įvedant eurą,  manome, jog tinkamai pasirengti nurodyti vieno skalbimo kainą etiketėje reiktų maždaug 1,5 metų. Šis terminas apimtų ir reikiamos teisinės bazės pakeitimus, už kuriuos atsakingos valstybinės institucijos", - sako L. Vilimas.

Vieno skalbimo kaina kainų etiketėse parduotuvėse nėra naujiena - ji yra nurodoma tokiose Europos šalyse kaip Vokietija, Austrija, Belgija, Švedija, Jungtinė Karalystė ir kitose. Vieno skalbimo kaina užsienio prekybos tinkluose yra nurodoma papildomai arba pakeičia skalbiklio vieno kilogramo, litro ar vieneto kainą.

Atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvoje gyventojai dažniau renkasi birius skalbimo miltelius (60 proc.). Skystus skalbiklius renkasi perpus mažiau pirkėjų (32 proc.), mažiausiai populiarios specialios skalbimui skirtos kapsulės (8 proc.). Tyrimas taip pat atskleidė, kad dozuojant skalbiklius du trečdaliai (68 proc.) vartotojų ant pakuotės pateiktų rekomendacijų nepaiso. Nemaža dalis vartotojų taip pat neatkreipia dėmesio į ant pakuotės esantį specialų ženklą, kuris rodo, kokiam skaičiui skalbimų priemonės pakanka: apsipirkdami jį pastebi tik 4 iš 10 vartotojai.

"Likochemos" užsakymu šių metų vasario mėnesį internetu iš viso buvo apklausta 575 respondentai, kurių amžiaus 20-65 metų. Apklausą atliko žiniasklaidos planavimo ir rinkos tyrimų agentūra "Mindshare".



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių