- gemius.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujausiais 2020 m. „Gemius“ e-komercijos duomenimis, Lietuvos ir užsienio nuomonės formuotojus / influencerius socialiniuose tinkluose seka 37 proc. Lietuvos interneto vartotojų, t. y. 5 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Be to, 7,5 proc. (+0,5 proc.*) visų respondentų teigia, jog tai vienas svarbiausių informacijos šaltinių prieš perkant prekę ar užsisakant paslaugą internetu.
21 proc. Lietuvos interneto vartotojų teigia, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė nuomonės formuotojo reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkuose, tuo tarpu 71 proc. respondentų sako, jog tokiu būdu prekės ar paslaugos įsigiję nėra. Palyginti su praėjusiais metais, teigusių, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė influencerių reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkluose, padaugėjo 6 proc., o tų, kurie teigia, kad influenceriai jų pirkimui įtakos nedaro, sumažėjo 3 proc.
Respondentų taip pat prašėme įvardinti, kuriuose socialiniuose tinkluose šie turi savo asmeninį profilį bei kuriais iš jų naudojasi dažniausiai. „Facebook“, „Youtube“ bei „Instagram“ – tai trys socialiniai tinklai, kuriuose nenaudojamų arba labai retai naudojamų lietuvių profilių yra palyginti nedaug. Pavyzdžiui, „Facebook“ socialiniame tinkle savo asmeninę paskyrą turintys teigia net 93 proc. (+9 proc.) respondentų, iš jų 77 proc. (-2 proc.) šį tinklą įvardija, kaip tą, kuriuo naudojasi dažniausiai. Tuo tarpu „Youtube“ ir „Instagram“ skaičiai gana panašūs: „Youtube“ tinkle savo asmeninę paskyrą teigia turintys 60 proc. (+8 proc.), „Instragram“ – 56 proc. (+12 proc.) respondentų, o juos įvardijusių kaip tuos socialinius tinklus, kuriuos naudoja dažniausiai, yra vidutiniškai apie 37 proc. (+10 proc.).
Be šių didžiųjų socialinių tinklų milžinių, ženklus augimas pastebimas ir dar viename socialiniame tinkle – „TikTok“. Šiame tinkle savo asmeninę paskyrą sako turintys 22 proc. Lietuvos interneto vartotojų, t. y. 13 proc. daugiau nei praėjusiais metais, o šį socialinį tinklą kaip tą, kurį naudoja dažniausiai, įvardino 10 proc. respondentų arba 7 proc. daugiau nei 2019 m.
Jau trečius metus internetinės apklausos būdu buvo renkami populiariausi (top of mind) Lietuvos influenceriai. Šiais metais pirmąją vietą užima Karolina Meschino, kurią pirmu numeriu įvardino 34 proc. (+6 proc.) respondentų, antroje vietoje – Naglis Bierancas – 26 proc. (-10 proc.), trečioje – Agnė Jagelavičiūtė – 21 proc. (-7 proc.). Praėjusiais metais pirmąją vietą užėmė N. Bierancas.
„Gemius“ nuotr.
Taip pat respondentų buvo prašoma sužymėti, kokie konkretūs influenceriai jiems asocijuojasi su tam tikra prekių / paslaugų grupe. Kaip pvz. knygų, filmų ar muzikos prekes lietuviai jau du metus iš eilės labiausiai tapatina su Dovile Filmanavičiūte – 33 proc. (+15 proc.), kelionių tematikoje taip pat antrus metus iš eilės išskiriamas žurnalistas Orijus Gasanovas – 46 proc. (+16 proc.), o su drabužių bei aksesuarų tematika labiausiai siejama Karolina Meschino – 35 proc. (+21 proc.).
Šis tyrimas buvo atliktas naudojant internetinį klausimyną – „gemiusAdHoc“. Tyrimas buvo rodomas sausio–kovo mėnesiais atsitiktine tvarka parinktiems Lietuvos interneto vartotojams, kurie lankėsi populiariausiose šalies interneto svetainėse. Tyrimo imtis – 3499. Tyrime dalyvavo 15–74 metų interneto vartotojai.
* Skliausteliuose pateikti procentai – pokytis lyginant su 2019 m. e-komercijos tyrimo duomenimis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ketverius metus naujausią albumą kūrusi J. Šeduikytė: ieškojau motyvacijos gyti, kurti ir gyventi
Atlikėja Jurga (Jurga Šeduikytė) po ketverių metų pertraukos į dienos šviesą paleidžia naujausią savo darbo vaisių – albumą „Tik aš ir tu“. Simboliniame, dešimtajame kūrėjos autorinių dainų leidinyje,...
-
E. Redko: tradiciškai namuose puošiame ne eglutę, o kaktusą
Statistika verčia susimąstyti – kas penktas Lietuvos gyventojas patiria skurdo riziką. Todėl artėjant šventėms, „Maisto bankas“ kartu su LNK televizija kviečia į tradicinį paramos koncertą „PasiDalink“. Šio...
-
Monika Liu pirmąkart prakalbo apie metus nesibaigiantį persekiojimą2
„Tai grasinančio pobūdžio žinutės kiekvieną dieną per įvairius kanalus. Tada persekiojimas, kai tu tiesiog būni kažkokioje vietoje ir matai per langą, kad tas žmogus ten stovi. Akivaizdžiai tavęs laukia“, – atvirai LNK laidoje &...
-
„Niekšės“ ir „Žemaitukai“ susivienijo: dedikuojame bendrą dainą visiems mėgstantiems švęsti gyvenimą
„Niekšės“ drauge su grupe „Žemaitukai“ pristato naujausią savo projektą – dainą ir vaizdo klipą „Šiandien aš švenčiu“. Šį bendrą kūrinį dainininkai dedikuoja visiems, kurie...
-
L. Adomaičio žmona: per visus santuokos metus atskirai buvome vos savaitę1
Dainininkas Linas Adomaitis pristatė ilgai lauktą naująjį albumą „Stebuklas“, jis ypatingas ne tik kaip artėjančių švenčių simbolis, bet ir Lino 30 metų scenoje įamžinimas. ...
-
Vandens bijanti V. Siegel priėmė iššūkį: noriu sau įrodyti, kad viskas įmanoma7
„Kaip spėsiu? Nežinau, kažkaip. Bet labai noriu“, – plačiai šypsojosi Viktorija Siegel. Ji – naujausia karšto ir ekstremalaus „LNK iššūkio. Pagauk bangą!“ dalyvė, pakeitusi dėl kojos traum...
-
Jau nuo rytojaus – keturi L. Vaikules koncertai visoje Lietuvoje2
Jau rytoj į Lietuvą sugrįžta viena garsiausių Latvijos atlikėjų Laima Vaikule. Aksominio balso savininkė, pelnytai tituluojama stiliaus ikona, šį sykį dainininkė surengs net keturis koncertus su Latvijos bigbendu, kviestiniais solistais ir ba...
-
Kauno sporto halėje po 20 metų pertraukos ir vėl skambėjo „G&G Sindikatas“10
Lapkričio 23-iąją Kauno sporto halėje įvyko ilgai lauktas „G&G Sindikato“ koncertas, kuris subūrė pilnutėlę salę lietuviško repo gerbėjų. Šis koncertas buvo ypatingas dėl dviejų sentimentalių progų: grupė sugr...
-
Gimtadienį švenčiantis A. Užkalnis užsiminė apie naujus santykius16
Per savo gimtadienį, lapkričio 26-ąją, žurnalistas Andrius Užkalnis prasitarė – jo širdis nebe vieniša. ...
-
Europinė premjera: Toto Cutugno ir grupės „L’italiano“ šou Palangoje ir Vilniuje!1
Pirmą kartą Lietuvoje įvyks europinė muzikinio šou iš Italijos premjera: oficialus Toto Cutugno pagerbimo reginys, lydimas italų muzikinės grupės „L’italiano“. ...