- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet juodųjų dėmių žemėlapyje keturiomis dėmėmis mažiau nei pernai. Pastebima tendencija, kad didžioji dalis juodųjų dėmių susiformuoja tose pačiose vietose kiekvienais metais. Kuriose vietose vairuotojams reikia būti itin atidiems LNK reportaže pasakoja Transporto kompetencijų agentūros Saugaus eismo ekspertas Evaldas Morkūnas.
– Juodųjų dėmių žemėlapis atnaujinamas kiekvienais metais. Tačiau tame žemėlapyje yra ir pastovių dėmių, kurios šiek tiek kinta, bet teritorijos metai iš metų tos pačios. Pavyzdžiui, „Via Baltica“ kelyje, važiuojant už Panevėžio, – nuolatos girdime apie ten įvykusius eismo įvykius. Taigi yra tokių įsisenėjusių dėmių?
– Iš tiesų yra tam tikrų kelių ruožų, kuriuose pasitaiko vis dar atsirandančių juodųjų dėmių. Juodosios dėmės kinta, jos keičia savo vietą. „Via Baltica“ kelias yra gana intensyvus. Jis vienas iš pagrindinių Lietuvoje, kur vyksta sunkiasvorių automobilių eismas, todėl ir susidaro įspūdis, kad „Via Baltica“ kelio ruožuose vis dar yra tų juodųjų dėmių. Tačiau tos juodosios dėmės tikrai vis nyksta, ir mes stengiamės jas visas panaikinti.
– Juodosios dėmės – tai vietos, kuriose dažnai įvyksta eismo įvykiai?
– Taip. Paprastiems vairuotojams galima paaiškinti taip: juodoji dėmė yra vieta, kurioje įvyksta daugiau, į vieną tašką – trumpą ruožą ar sankryžą – koncentruotų, eismo įvykių. Tai skaičiuojama ketverių metų laikotarpiu.
– Šiųmečiame žemėlapyje yra 38 tokios vietos – keturiomis dėmėmis mažiau nei pernai. Tai kurias vietas, važiuojant per Lietuvą, reikėtų aplenkti? Ar įmanoma jas apvažiuoti? Kur jos yra? Kur jų daugiausiai?
– Juodosios dėmės pasitaiko visuose keliuose, jos yra kintančios. Tikrai nereikia apvažiuoti tų vietų, reikia tiesiog būti atidesniems. Mes rekomenduojame eismo dalyviams pasidomėti, pasižiūrėti interaktyvius juodųjų dėmių žemėlapius, susipažinti su tomis vietomis, jeigu jos patenka į jų maršrutus, ir pasiskaityti specialistų rekomendacijas, į ką reikėtų atkreipti dėmesį būtent toje konkrečioje vietoje. Be to, jeigu miestų gyventojai norėtų susipažinti su jų mieste esančiomis juodosiomis dėmėmis, gali pasižiūrėti ir nacionalinį juodųjų dėmių žemėlapį, kur yra įtrauktos ir savivaldybėje esančios juodosios dėmės.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Kur dažniausiai įvyksta tie eismo įvykiai? Ar tiesiame kelyje, ar sankryžose, ar važiuojant iš šalutinių keliukų į pagrindinius kelius?
– Juodosios dėmės yra skirstomos į du tipus – juodoji dėmė ruože ir juodoji dėmė sankryžoje. Dažniausiai pasitaikantys eismo įvykiai yra tipiniai – sukant į kairę yra nepraleidžiami priešprieša važiuojantys automobiliai. Tačiau įvyksta ir eismo įvykių, kuomet yra užvažiuojama ant pėsčiojo arba dviratininko. Į tai iš tiesų reikėtų atkreipti didžiausią dėmesį, nes pažeidžiami eismo dalyviai tikrai sudaro nemažą dalį eismo juodosiose dėmėse, kurios yra gyvenvietėse.
– Bet visgi kurioje konkrečiai Lietuvos vietoje yra daugiausia juodųjų dėmių? Pagal žemėlapį matyti, kad tai yra centrinė Lietuvos dalis. Gal galite pasakyti, kuris tai kelias, kokia teritorija, ties kuria reikia važiuoti atidžiau?
– Aš vasarą skatinčiau vairuotojus važiuoti visais Lietuvos keliais, o „Via Baltica“ kelyje skatinčiau būti atidesniems. Taip, ties Kaunu, aplink Kauno miestą yra didesnė koncentracija juodųjų dėmių.
– O nuo ko tai priklauso?
– Pagrindinis dalykas, kuris nulemia, kur yra juodoji dėmė, tai eismo dalyvių kiekis. Kaune ir aplink Kauną yra didžiausi eismo srautai, todėl yra ir didžiausia tikimybė atsirasti juodajai dėmei.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje sezoną atidarys motociklininkai: bus eismo ribojimų
Šeštadienį, gegužės 4 d., sostinėje vyks renginiai, kurių metu bus laikinai ribojamas transporto priemonių eismas Senamiestyje ir palei Nerį, Upės g. ...
-
Negalią turinčio Edgaro mama – apie sūnaus atkaklumą ir gražius žodžius iš Lavrinovičių2
„Buvo labai sunkių momentų, kai tiesiog rėžė – noriu susitikti su Dievu ir paklausti, kodėl jis tokį mane sukūrė“ – kadaise ištartus 18-mečio Edgaro žodžius prisimena jo mama Marija Ceiko. Visgi šiandien vaikin...
-
Norintiems Vilniuje judėti tvariau – daugiau kaip 5 tūkst. alternatyvų automobiliui
Pavasarį į sostinės gatves grįžta dviračiai ir paspirtukai – keliauti po miestą šiomis transporto priemonėmis yra daug patogiau ir tvariau nei automobiliu. Edgaras Stankevičius, JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) judumo eksper...
-
Ukrainiečių organizacijos vadovė: energetikos objektų apšaudymas paskatins emigraciją
Ukrainos pilietinio tinklo „Opora“ valdybos pirmininkė Olga Aivazovska teigia, kad Rusijos vykdomas energetikos objektų apšaudymas artėjant žiemai paskatins naują ukrainiečių emigracijos bangą. ...
-
„Sidabrinės linijos“ tyrimas: senjorai vienišesni yra didmiesčiuose1
Tipinis į „Sidabrinę liniją“ skambinantysis yra didmiestyje viena gyvenanti garbaus amžiaus moteris, tuo metu kaimiškose vietovėse susvetimėjimo yra mažiau, sako linijos vadovas Marius Čiuželis jai atlikus trečią pašnekovo ...
-
Pasienyje su Baltarusija neteisėtų migrantų nefiksuota
Lietuvos pasienyje su Baltarusija praėjusią parą nefiksuota bandymų neteisėtai patekti į šalį, pirmadienį pranešė Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT). ...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias
Nuo pirmadienio Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias. Transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
Rekonstruojant šilumos tinklus, dalyje sostinės V. Šopeno gatvės įvedami eismo ribojimai
Dėl šilumos tinklų rekonstrukcijos, sostinės V. Šopeno gatvės atkarpoje tarp Šv. Stepono ir Sodų gatvių nuo pirmadienio įvedami eismo ribojimai. ...
-
Seime – Rusijos karą prieš Ukrainą išgyvenusiųjų viešieji klausymai
Seime pirmadienį vyks Rusijos karą prieš Ukrainą išgyvenusių žmonių viešieji klausymai. ...
-
Balandžio 29-oji Lietuvoje ir pasaulyje
Balandžio 29-oji, pirmadienis, 18 savaitė. ...