- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valdžios noras sudažninti sveikatos patikros periodiškumą vyresnio amžiaus žmonėms užkliuvo lygių teisių kontrolieriams. Pasak jų, pats vyresnis amžius savaime nereiškia didesnės rizikos kelyje. Vis dėlto medikai dažnesnę sveikatos patikrą palaiko, pasakojama LNK reportaže.
Šiaulietis Romanas dirba autobusų vairuotoju, tad sveikatą tikrinasi kartą per dvejus metus.
„Būtų geriau rečiau, nes kas dvejus metus – labai dažnai“, – tikino autobusų vairuotojas.
Jei ne Romano darbas, sveikatą dėl vairuotojo pažymėjimo jis turėtų pasitikrinti kartą kas penkerius metus. Pagal tvarką, iki 55-erių metų asmenys sveikatą privalo tikrintis vieną kartą per dešimt metų. Asmenys nuo 56 iki 65-erių – vieną kartą per penkerius metus, o nuo 70 iki 79 metų amžiaus asmenys – vieną kartą per dvejus metus. Na, o 80-mečiai ir vyresni – kartą per metus. Vadinasi, kuo vairuotojas vyresnis, tuo sveikatą tenka tikrintis dažniau.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Manau, kad vyresniems reikia dažniau tikrinti sveikatą, nes vis tiek amžiaus savo daro. 90-mečiams iš viso gal reikėtų uždrausti vairuoti“, – svarstė Romanas.
Apie kitąmet įsigaliojančią tvarką išgirdę, į gydymo įstaigas suskubo vyresnio amžiaus asmenys.
„Ypač nuo 70–75-erių, bet esame turėję ir 90 metų senelių, kurie taip pat nori tęstis vairuotojo pažymėjimą“, – kalbėjo šeimos gydytoja Raminta Stanevičienė.
Šeimos gydytoja senjorų suaktyvėjimu džiaugiasi. Esą vyresni žmonės turi lėtinių ligų, tad sveikatą tikrintis dažnai jiems – tik į naudą.
„Cukrinis diabetas, paūmėjusi arterinė hipertenzija – niekas nėra apsaugotas, kad neištiks infarktas ar insultas kelyje. Tad tikrai raginu ir savo pacientus, kad ateitų profilaktiškai tikrintis sveikatą“, – teigė R. Stanevičienė.
Tačiau smarkiai sudažnintus terminus kritikuoja lygių galimybių kontrolieriai. Esą tvarka, numatanti vairuotojų sveikatos patikros periodiškumą, gali diskriminuoti vyresnio amžiaus vairuotojus.
„Galbūt reikėtų sieti ne tik su amžiumi, bet ir su tam tikrais sveikatos sutrikimais, tam tikromis būklėmis, su kuriomis ministerija ir sieja tą pavojų vairuoti“, – sakė lygių galimybių kontrolierė Birutė Sabatauskaitė.
Vyresnio amžiaus asmenims sveikatą teks tikrintis kur kas dažniau nei jaunesnio amžiaus vairuotojams. O nepasitikrinus, nustos galioti vairuotojo pažymėjimas.
Anot lygių galimybių kontrolierės, priemonės yra per griežtos.
„Pavyzdžiui, reikėtų iš pradžių taikyti priminimus apie sveikatos patikras, kai artėja termino pabaiga. Iki šiol toks dalykas nebuvo taikytas“, – teigė B. Sabatauskaitė.
„Gal labai sutankinti nederėtų, bet kažkiek dažniau tikrinti sveikatą vyresniems žmonėms nematyčiau čia didelės problemos“, – savo poziciją išsakė saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas.
Problemų nemato ir kiti neseniai sveikatą pasitikrinę šiauliečiai.
„Anksčiau tikrindavau sveikatą kas penkerius metus, dabar jau tikrinsiu kas dvejus metus“, – kalbėjo vyras.
Lygių teisų kontrolieriai ragina ministerijas ir Seimą peržiūrėti tvarkas, nes vyresnis amžius savaime nereiškia didesnės rizikos kelyje. Daugiausiai avarijų sukelia 18–55 metų vairuotojai. 80-mečiai ir vyresni vairuotojai pernai sukėlė tik vos daugiau nei vieną procentą visų eismo įvykių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas2
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka7
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...