Sinoptikai apie sudėtingas oro sąlygas: nedažnai sulaukiame tokios didelės reiškinių įvairovės

Sinoptikai dėl sudėtingų oro sąlygų ragina ketvirtadienį atidėti nebūtinas keliones – naktį prognozuojama nuo šlapdribos ir pūgos iki perkūnijos.

„Nedažnai Lietuvoje sulaukiame tokios didelės prognozuojamų atmosferos reiškinių įvairovės, todėl ketvirtadienį, jei įmanoma, geriau atidėkite nereikalingas keliones“, – perspėjimą feisbuke trečiadienį paskelbė Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba.

Ketvirtadienio naktį numatomi krituliai, vietomis smarkūs – sniegas, pereinantis į šlapdribą, lietų. Kai kur numatoma lijundra, plikledis, pūga, perkūnija, pūs stiprus vėjas.

Žemiausia temperatūra sieks 3–8 laipsnius šalčio, vakariniame šalies pakraštyje bus apie nulį laipsnių, pajūryje – iki 3 laipsnių šilumos.

Ketvirtadienio dieną numatomi krituliai, kai kur smarkūs, šlapdriba ir lietus. Vietomis – lijundra, plikledis, perkūnija. Vėjas kiek susilpnės, bet išliks stiprus.

 

 

Aukščiausia temperatūra sieks 4–9 laipsnius šilumos.

„Kelių priežiūros“ barstytuvai žiemą į kelius važiuos dažniau

Valstybinius kelius prižiūrinti bendrovė „Kelių priežiūra“ šaltuoju sezonu kelius turėtų barstyti dažniau – dėl atnaujintų reikalavimų bus reaguojama ne į slidžią dangą, o į jos prognozę, sako įmonės atstovas.

Bendrovės kelių priežiūros ir statybos departamento atstovas Karolis Sakalauskas sako, kad druskos mišinio barstytuvai bei specialaus tirpalo purkštuvai reaguos į informacinės kelių būklės sistemos prognozę apie slidžią dangą.

„Mes dažniau reaguosime, pasitelkiant mūsų informacinę kelių būklės sistemą,  mes turėsime vykdyti prevencinius barstymus, ši taisyklė yra įdėta į mūsų naujus reikalavimus (...) Jeigu sistema nurodo, kad danga ledėja, mes imamės prevencinių darbų. Seniau prevenciją vykdydavome tada, kai jau aiškiai suprantame – formuosis. Dažniau važiuosime“, – trečiadienį Kaune žurnalistams sakė K. Sakalauskas.

E. Ovčarenkos / BNS nuotr.

Anot jo, slidžios dangos prevencijai padės nauji barstytuvai, kurių „Kelių priežiūra“ šiemet įsigijo daugiau nei 20.

„Nauja technika leidžia druską išbarstyti preciziškiau ir būtent labai svarbu, kai vykdome prevencinius darbus, naujoji įranga mums leidžia itin tiksliai paskleisti gramatūrą (vieno kvadratinio metro masė gramais – BNS) druskos ant dangos“, – kalbėjo K. Sakalauskas.

Bendrovės komunikacijos skyriaus vadovas Rimantas Zagrebajevas sako, kad pernai sunaudota 110 tūkst. tonų druskos, o šiemet dėl atnaujintų kelių priežiūros reikalavimų jos gali būti sunaudota daugiau. 

„Šiemet trečdaliu daugiau reikės, nes yra atnaujinti reikalavimai ir bus taikoma papildoma prevencija“, – sakė R. Zagrebajevas.

Bendrovė toliau naudos Maroke įsigytą druską, kuri yra veiksminga ir švaresnė, nei anksčiau naudota baltarusiška, sako „Kelių priežiūros“ atstovas.

„Įsigyta druskos iš Maroko, iš tiesų ta druska veikia, mes atlikome bandymus ir mūsų ekspertai nustatė, kad marokietiška druska, lyginant su prieš tai buvusia baltarusiška, dar net yra švaresnė (....) Druska veikia, ji yra ištestuota, ji pilnai užvežta Lietuvoje, kainų skirtumas yra suvaldytas, nes mūsų bendrovė turi sutartis keliems metams į priekį, brangimo šiemet nejaučiame“, – teigė R. Zagrebajevas.

Anot jo, bendrovė yra visiškai pasirengusi šiam žiemos sezonui.

„Šiandien visi 50 vietovių kelių priežiūros yra pasiruošusios išvažiuoti į kelius, tą ir darome, jau šiąnakt apie 70 mechanizmų atliko savo darbus (...) Druskos sandėliai visoje Lietuvoje užpildyti pilnai“, – teigė R. Zagrebajevas.

Kelių priežiūros normatyvus nustato Lietuvos automobilių kelių direkcija, kuri šiemet sugriežtino prevencinį darbą magistraliniuose keliuose.

„Kelių priežiūra“ šalyje prižiūri 21,5 tūkst. kilometrų valstybinių kelių.


Šiame straipsnyje: oraiorų prognozėžiemapūga

NAUJAUSI KOMENTARAI

Smalsutis

Smalsutis portretas
Nuvaziavau prie Kauno mariu , prie Pazaislio baznycios .Padangos geros vaziuti vienas malonumas , pagarba kelininkams. Grozekis gamta , o neputok , kad nepavaziuoji su senom padangom .

Išbandęs

Išbandęs portretas
Pagal dabartines žiemas tos druskos reikėtų pilti kuo mažiau, gal geriau reikėjo nupirkti pigių Marokietiškų apelsinų sulčių, jos taip pat tirpdo ledą ir negraužia metalo, negadina batų.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių