Specialistai sako, kad Lietuvoje nėra nuoseklios pilietinio ir patriotinio ugdymo programos

  • Teksto dydis:

Lietuva neturi nuoseklios, į švietimą apie Laisvės kovas ir partizaninį judėjimą nukreiptos politikos, sako istorikė Aistė Petrauskienė. Jai antrina ir švietimo, mokslo ir sporto ministrė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, kuri siūlo mėginti patriotinėmis temomis moksleivius sudominti per meną ar kūrybą. Panašios iniciatyvos jau ėmėsi roko grupė „Skylė“, važinėjantys po šalies mokyklas ir rengiantys koncertus, pasakojančius apie Lietuvoje pokariu vykusias partizanines kovas ir jų kovotojus.

„Įsitraukėme į Kultūros ministerijos programą „Kultūros pasas“ (...) – taip paruošėme du edukacinius koncertus vaikams – vienas yra „Tėvynės DNR“, kur, remdamiesi savo albumu, muzika ir kūryba, kalbame vaikams apie tą partizaninio karo etapą per dainas, kalbame apie įkvėpimo šaltinius, taip pat skatindami ir vaikus būti kūrybiškais“, – laidoje „ELTA kampas“ kalbėjo „Skylė“ vokalistė Aistė Smilgevičiūtė.

„Būtent – norime, kad tai (patriotinis ugdymas – ELTA) nebūtų šaltas kalbėjimas datomis. Mes kalbame apie tai per savo asmeninį santykį – kaip tai mus paveikė, kaip mes iš to įsikvėpėme ir turime vilties, kad mokiniai to paklausę taip pat kažkaip atras savo aplinkoje tai, kad ta istorija nėra vadovėliniai dalykai. Kad tai yra ta pati aplinka, kurioje vaikas gyvena, kurią jis gali ištyrinėti ir atrasti joje įkvėpimą“, – teigė atlikėja.

Tuo metu istorikė A. Petrauskaitė pripažįsta, kad mokyklose pilietiniam, patriotiniam ugdymui nėra skiriama pakankamai dėmesio. Visgi, anot istorikės, dalis atsakomybės dėl to tenka ir istoriją tyrinėjantiems mokslininkams.

„Orientuotos politikos ugdymo programoje tikrai nematau. Turime kelias temas, tris pavardes, kurias visi turi išmokti ir žinoti – Jonas Žemaitis, Adolfas Ramanauskas-Vanagas ir Juozas Lukša-Daumantas. (...) Bet bendrai kalbant apie kažkokią sistemą ar gilesnę programą – tokios neturime. Tai tikrai nėra priekaištas mokytojams – (...) Aš vis sakiau, kad tai priekaištas mūsų, istorikų, bendruomenei – kad mes, atlikę savo tyrimus, neišeiname iš 10 žmonių rato ir neduodame to sukramtyto produkto mokytojams“, – laidoje kalbėjo A. Petrauskienė, pabrėždama, kad šių metų pabaigoje pastarojo meto istorinius tyrimus apibendrinanti mokomoji priemonė visgi turėtų pasiekti šalies mokyklas.

Savo ruožtu švietimo, mokslo ir sporto ministrė R. Morkūnaitė-Mikulėnienė pripažįsta, kad, kalbant apie Laisvės kovas, vertėtų pamąstyti apie šių temų pristatymą moksleiviams labiau artimomis – menine ar kūrybine – formomis.

„Tiek, kiek to dabar yra mokyklos programose, reikėtų kažkaip paskatinti tai įtraukti per nevyriausybinius sektorius, tvertis nevyriausybinėms organizacijoms. Viliuosi, kad apjungus jėgas ir sutvėrus tam tikrą programą per meninę ar kūrybinę prizmę, jaunus žmones patraukti bus paprasčiau“, – kalbėjo R. Morkūnaitė-Mikulėnienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Psichol.

Psichol. portretas
Patriotizmo nereikia mokyti ir ugdyti.Gyvenimas turi buti geras kiekvienoje šalyje ,žmonės gerbiami ir nereikės jokio ugdymo.Kiekvienas tada saugos savo šalį ,nes joje būtų gerą gyventi.O ugdymas tai per prievartą kišamas supratimas toks ,kokio nėra.Nieko nepradėtų tas ugdymas jeigu aplinkui skurdas, žmonių žeminimas, patyčios.

Civis Lituaniae

Civis Lituaniae portretas
O tai iš kur bus tas pilietinis patriotinis ugdymas kai nuo pat 1992-ųjų valdo komunistai su nedidelėmis pertraukėlėmis, o nuo šio rudens valdys ir vėl? Kai komunistinis filosofas A.Šliogeris, turintis teisę kalbėti iš TV ekrano sakydavo: „Kuo didesnis patriotas, tuo didesnis idiotas“, iš kur galėtų būti tas patriotinis ugdymas? Ištisa karta užaugo ir vaikus spėjo užsiauginti girdėdama tik šitokius ir panašius samprotavimus.

o kaip

o kaip portretas
komunistai,kgbistai sedintys seime ir ju palikuonys tesantys gimines isitikinimus,gi 75 metams uzsikasusiu koloborantu ,kurie 34 metus koloboruojas su rytai uzsikase ,kodel niekas is 141 nesiulo ju atkast,gl bijo nog juos ir nu tevus atkas ,ar senelius ?
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių