- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiltuoju metų laiku dviračiai, riedučiai, riedlentės, paspirtukai, riedžiai tampa puikia alternatyva automobiliui, tačiau, pakeitus vieną transporto priemonę kita, reikia prisiminti ir Kelių eismo taisykles (KET). Jos skirtingoms priemonėms yra skirtingos.
Prilygina pėstiesiems
Paspirtuką galėtume priskirti dviračio kategorijai, tačiau mūsų šalyje galiojančiose KET žmogus, važiuojantis paspirtuku, yra priskiriamas prie pėsčiųjų. Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Marija Kazanovič atkreipė dėmesį, kad pėsčiojo sąvoka yra apibrėžta Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme.
"Pėsčiasis – tai asmuo, esantis kelyje ne transporto priemonėje, taip pat važiuojantis neįgaliųjų vežimėliu, riedučiais, riedlente, paspirtuku, vedantis dviratį, mopedą, motociklą, traukiantis ar stumiantis rogutes, vaikišką ar kitokį vežimėlį", – įstatymą priminė pareigūnė.
Taigi visiems besivėžinantiesiems riedučiais, riedlentėmis ar paspirtukais galioja visi reikalavimai, galiojantys pėstiesiems eismo dalyviams. Pėstiesiems privalu vaikščioti šaligatviais arba pėsčiųjų takais dešine puse, o ten, kur jų nėra – kelkraščiu. Jeigu šaligatvio, pėsčiųjų tako, kelkraščio nėra arba jais eiti negalima, leidžiama eiti viena eile važiuojamosios dalies pakraščiu.
"Svarbu atkreipti dėmesį, kad visi kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu einantys arba kelkraščiu riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais važiuojantys pėstieji turi judėti prieš transporto priemonių važiavimo kryptį", – "Kauno dienai" sakė M.Kazanovič.
Turi būti matomi
Tamsus paros metas Lietuvoje dabar trumpas, tačiau visiems važinėjantiesiems riedlentėmis, riedučiais ar paspirtukais tamsoje vertėtų įsidėmėti, kad jie privalo judėdami neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios dalies kraštu tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba matomoje vietoje turi segėti atšvaitą. Kadangi riedutininkai, riedlentininkai ir paspirtukais važiuojantieji priskiriami pėstiesiems, jiems draudžiama judėti dviračių taku.
Lyg motorinis dviratis
Riedžiai pagal galiojančias KET priskiriami motoriniams dviračiams. Įstatyme teigiama, kad motorinis dviratis yra tokia transporto priemonė, kuri turi ne mažiau kaip du ratus ir vidaus degimo ar elektrinį variklį, o jų didžiausia naudingoji galia ne didesnė kaip 1 KW, didžiausias projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/val. Visiems riedžių vairuotojams galioja tos pačios taisyklės kaip ir dviratininkams.
Taigi su tokia transporto priemone reikėtų judėti dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu pagal eismo kryptį. Važinėti riedžiais šaligatviais leidžiama tik tuomet, kai nėra dviračių tako, juostos arba kelkraštis yra duobėtas ir netinkamas važiuoti. Šiuo atveju visi riedžiais važiuojantys asmenys neturėtų viršyti 3–6 km/val. greičio – turėtų judėti kaip pėsčiasis, o prasilenkdami palikti saugų tarpą. Su riedžiais negalima važiuoti per pėsčiųjų perėjas, jeigu nėra atskirai pažymėto dviračių tako.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kodėl lietuviai nenori kelti kvalifikacijos?1
Užimtumo tarnyba skelbia, kad darbo ieškantys vyresnio amžiaus gyventojai mokytis ir tobulėti žada, tačiau realiai to nedaro. Plačiau šia tema komentavo Užimtumo tarnybos vadovė Inga Balnanosienė. ...
-
Verslas Seimo pirmininkės prašo inicijuoti Nacionalinio susitarimo dėl gynybos peržiūrą4
Politikus didinti išlaidas gynybai iki 4 proc. nuo bendrojo vidaus produkto (BVP) raginantis verslas teigia Seimo pirmininkei perdavęs prašymą tarp partijų inicijuoti Nacionalinio susitarimo dėl gynybos peržiūros procesą. Anot Lietuvos ver...
-
Atlikti tarnybą šaukiami ir rezervistai: vakar dirbo vandens parke, o šiandien – jau karys7
Į Gaižiūnų poligone esanti mobilųjį logistikos punktą atkeliavo pirmieji 50 rezervo karių, pašauktų į visuotinius mokymus. Tai – anksčiau tarnavę šauktiniai, dabar gyvenę civilinį gyvenimą, pasakojama LNK reportaže. ...
-
Sukritikavo valdžią dėl verslo žlugdymo nesiimant iniciatyvos: čia – anekdotas2
Klaipėdos rajono verslininkai, 25 sklypų palei Palangos plentą savininkai, rajono valdžią kaltina žlugdant verslą. Esą valdžia kone porą dešimtmečių neinicijuoja jungiamojo kelio įrengimo, nors verslininkai pasiruošę prie kelio...
-
ŠMSM – dar daugiau kritikos: viskas sujaukta1
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) bendrojo lavinimo mokyklose užsimojo ugdyti sportininkus profesionalus. Skelbia, kad gimnazijose reikalinga kurti atskiras klases sportininkams ir taip prisidėti prie profesionalų auginimo. ...
-
Diskusijos dėl stadiono apšvietimo: pasiūlė įsigyti užuolaidas1
Dėl neseniai įrengto naujo stadiono prie „Gilijos“ pradinės mokyklos kilo diskusijos – esą stadiono apšvietimas įjungiamas dar nesutemus, o šviesos į daugiabučių namų langus plieskia per naktį. Taip pat klaipėdiečiai...
-
Užimtumo tarnyba: per penkmetį kvalifikaciją mokymuose kėlė kas trečias lietuvis
Didesnė dalis lietuvių palankiai vertina mokymąsi visą gyvenimą, tačiau tik trečdalis per praėjusius penkerius metus kėlė kvalifikaciją, rodo Užimtumo tarnybos užsakymu atlikta „Vilmorus“ gyventojų apklausa. ...
-
Klaipėdos senamiestyje mašinos vėl stovės kitaip10
Klaipėdos senamiestyje vėl sugrąžinama anksčiau buvusi automobilių stovėjimo tvarka – mašinas vėl teks statyti išilgai gatvės, ne statmenai į pastatus. ...
-
Arkivyskupas G. L. Grušas: svarbiausia atrasti savo pašaukimą1
Bažnyčia yra pasaulietinė organizacija, nors dažnai apie ją galvodami įsivaizduojame vien savo parapiją, sako Lietuvos Vyskupų Konferencijos pirmininkas, Vilniaus arkivyskupas, Europos Vyskupų Konferencijų tarybos pirmininkas Gintaras Linas Gru&scaro...
-
Danės skvero fontanas kol kas dar negros19
Danės skvero fontanas šį sezoną nedžiugins klaipėdiečių ir miesto svečių. Pernai per vasaros liūtį nepataisomai nukentėjusios po grindiniu esančios techninės fontano įrangos nebus spėta sutaisyti. Tačiau likę miesto fontanai bus įjung...