Vilnius neria į oro duobę

Jau šiandien gali paaiškėti, kad bendrovė "flyLAL-Lithuanian Airlines" nebeskraidins iš Vilniaus. Tuomet daugeliui keleivių tektų ieškoti kitų kelių iš sostinės, nes neliktų tiesioginių skrydžių į daugelį užsienio valstybių.

Sprendimas – jau šiandien

Nors "flyLAL" ir Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) praėjusių metų pabaigoje pasirašė laikinomis paliaubomis pramintą bendradarbiavimo sutartį, ji jau šiandien gali nutrūkti. Tai dienraščiui patvirtino TVOU atstovas spaudai Arūnas Marcinkevičius.

"Iki 15 val. jie pagal tą trumpalaikį susitarimą turi pervesti tam tikrą pinigų sumą. Nuo to labai daug kas priklausys. Jeigu neperves, lauksiu, ką pasakys oro uosto vadovybė. Gali būti visko", – entuziazmu nespindėjo A.Marcinkevičius.

Daugiau komentarų TVOU nepateikia ir sumos, kurią privalo pervesti "flyLAL", neatskleidžia.

Kaunas, Ryga, Palanga?

Neoficialiomis dienraščio žiniomis, kelionių agentūrų konsultantai jau dabar savo klientams pataria nerezervuoti bilietų į "flyLAL" siūlomus skrydžius. Jeigu "flyLAL" ir TVOU paliaubos nutrūks, Vilniuje smarkiai sumažės tiesioginių skrydžių į daugelį užsienio valstybių. Tokiu atveju dalis keleivių srauto turėtų būti nukreipta į artimiausius oro uostus.

Pats artimiausiais – Kauno oro uostas. Patogus susisiekimas – didelis pranašumas, tačiau laikinoji sostinė neišgalėtų aptarnauti visų keleivių, kurie iki šiol skraidydavo iš Vilniaus. Pernai sostinės oro uostas sulaukė 2,048 mln. keleivių.

Kitas variantas – Ryga. Iš pagrindinio Latvijos oro uosto skrydžiai vykdomi intensyviai, tačiau kelionė autobusu iš Vilniaus į Rygą ne pati lengviausia.

Trečia alternatyva – Palanga. Tačiau ten dirbanti skandinavų bendrovė SAS irgi negali garantuoti patogios kelionės: pirmiausia turėtumėte daugiau kaip 300 km dardėti iš sostinės į Palangą, o su SAS veikiausiai skristumėte į vieną Skandinavijos valstybių, kur tektų persėsti į kitą lėktuvą.

SAS nori "flyLAL" pyrago

Galimam "flyLAL" krachui jau rengiasi konkurentai. Tikėtina, kad artimiausiu metu pozicijas Vilniaus oro uoste pradės tvirtinti Palangoje karaliaujanti bendrovė SAS.

"Svarstome įvairiausius variantus, viskas priklauso nuo to, kokį sprendimą priims mūsų valdyba. Yra netgi keturi galimi variantai, bet kitų trijų negaliu komentuoti", – dienraščiui sakė Rūta Jucienė, SAS atstovybės Lietuvoje ir Latvijoje vadovė. Jau kitą savaitę gali paaiškėti, kad SAS į Vilnių mes dideles papildomas pajėgas. Oro linijų bendrovės valdyba ketina apsispręsti iki šio mėnesio pabaigos.

R.Jucienė taip pat teigė, kad SAS nesvarsto galimybės pirkti "flyLAL", kuri nesėkmingai siūlėsi valstybei už vieną litą. "Tokio siūlymo SAS negavo, ir tai nesvarstoma", – pabrėžė pašnekovė.

SAS atstovybės vadovė ramino, kad "flyLAL" žlugimas nebūtų labai didelė tragedija keleiviams. "SAS šis regionas yra svarbus, ir mes tikrai jo neatsisakysime. Bet ir dabar iš Vilniaus skraidina ne viena bendrovė. Nemanau, kad tai ("flyLAL" pasitraukimas, – red. past.) būtų pasaulio pabaiga", – tikino R.Jucienė.


Ramina turistus

"flyLAL" bėdos ne juokais kelia nerimą turistus. Juolab kad įmonė yra pagrindinis dviejų didžiausių šalies kelionių organizatorių – "Novaturo" ir "Tez Tour" – partneris. Tačiau šie teigia, kad turistai nenukentės.

"Yra dvi bendrovės – "flyLAL Charters" ir "flyLAL-Lithuanian Airlines". "flyLAL Charters" visiškai nepriklausoma", – dienraščiui aiškino "Tez Tour" generalinis direktorius Martynas Laivys. Esą turistų skraidinimas garantuojamas, ir jiems nėra ko bijoti. "Bet šalia mūsų visada yra "Aurela". Lėktuvų rinkoje daug, netgi daugiau, negu reikia. Tik duokit darbo", – pridūrė M.Laivys.


Mažėja skrydžių

Kad sumažėjo "flyLAL" skrydžių juntama jau dabar: nuo vakar įmonė neskraidina į Stambulą, sumažintas savaitinis skrydžių į Frankfurtą skaičius – į vieną pagrindinių Europos oro uostų "flyLAL" skris pirmadieniais, trečiadieniai, penktadieniais ir sekmadieniais. Šiandien atšaukiami skrydžiai į Paryžių, nuo rytojaus į Milaną bus skraidoma tik šeštadieniais, o sausio 12 d. bus nutraukti skrydžiai į Romą. Skrydžių į Amsterdamą, Budapeštą, Kijevą, Londoną, Madridą ir Maskvą grafikai kol kas lieka nepakitę.

Palyginti su 2008 m. sausiu, šiemet neskraidoma į Taliną ir Briuselį.


Vilioja kitus

Vilniaus oro uostas ketina dalytis naujų skrydžių rizika ir naujus maršrutus pradedančioms oro bendrovėms nuo 2009-ųjų pradžios vienus metus taikys 50 proc. tūpimo mokesčio nuolaidą.

"Nuolaida bus taikoma ne naujoms Vilniaus oro uosto kryptims, o įmonių maršrutams. Net jeigu ateitų kelios bendrovės ir visos jos pasiūlytų skrydžius kuria nors kryptimi, šia nuolaida jos visos galės pasinaudoti", – BNS sakė Vilniaus oro uosto komercijos direktorius Aidas Laurinavičius.


Vytautas Kaikaris, "flyLAL" generalinis direktorius:

Mes turime parengę veiklos planą, kuriuo domisi investuotojai. Toliau dirbame prie kelių veiklos scenarijų, jie visi susiję su tuo, kaip vystysime skrydžių veiklą.

Su TVOU esame pasirašę sutartį, pagal kurią dirbame, vykdome skrydžius. "flyLAL" pozicija: abi šalys turi vykdyti savo įsipareigojimus, kurie numatyti sutartyje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių