- Lina Jakubauskienė, ebus.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lentėlė su žvaigždutėmis, žyminčiomis autobuso komforto kategoriją, mūsų šalyje dar tebėra retenybė. Nors Lietuva prie Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) sumanytos turistinių autobusų klasifikavimo sistemos prisijungė dar 1998-aisiais, kelią, atrodytų, puiki sistema Lietuvoje vis dar skinasi sunkiai.
Trūksta palaikymo
Pasak asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovo Jevgenijaus Stolovickio, labiausiai trūksta valstybinių institucijų palaikymo. „Vieningi reikalavimai viešbučių komfortui seniai tapo norma. Jei panaši privalomų „žvaigždučių“ sistema įsigaliotų ir vertinant autobusus, išloštų tiek keleiviai, tiek turistai, tiek į šalį atvykstantys svečiai“, - sako J. Stolovickis.
Pasak jo, iš pradžių klasifikacija galėtų tapti privaloma visiems į užsienį važiuojantiems autobusams. Vėliau komforto kategorija nuo vienos iki keturių žvaigždučių galėtų būti įvertintos visos šalies keliais važinėjančios transporto priemonės.
„Dabar keleivių vežėjai, klasifikuojantys autobusus pagal IRU priimtą sistemą, tarsi negauna jokios naudos. Jie tik palaiko puikią iniciatyvą tikėdamiesi, kad anksčiau ar vėliau ji išpopuliarės“, - kalba J. Stolovickis.
Vertina kasmet
Lietuvos keleivių vežėjai kol kas vertina autobusus tik trimis ar keturiomis žvaigždutėmis, nors kitų Europos šalių keliuose galima sutikti ir viena ar dviem žvaigždutėmis pažymėtų transporto priemonių.
Vežėjams, norintiems patvirtinti savo transporto priemonių kokybę, klasifikavimui juos tenka pateikti kasmet.
Komisija, sudaryta iš Valstybinės kelių transporto inspekcijos, Valstybinio turizmo departamento, Lietuvos turizmo asociacijos bei asociacijos „Linava“ atstovų, kaskart kruopščiai apžiūri klasifikuoti pateiktus autobusus bei pagal IRU nustatytus reikalavimus įvertina jų kokybę.
Pirmiausia – Kaune
Savo autobusus pagal IRU priimtą klasifikavimo sistemą kol kas vertina vos keletas šalies keleivinio transporto įmonių bei turistinėms kelionėms autobusus nuomojančių kompanijų.
Šiemet autobusų klasifikavimo komisija pirmąsyk darbavosi Kaune, kur apžiūrėjo bendrovių „Kautra“ bei „Likesa“ pateiktas transporto priemones.
Ypač įspūdingai atrodė bendrovės „Kautra“ autobusų stovėjimo aikštelė. Dvidešimt du naujutėliai baltos spalvos autobusai – tiek transporto priemonių šiemet pateikė klasifikuoti bendrovės vadovai – pretendavo aukščiausiai komforto kategorijai gauti.
„Dalis autobusų klasifikuoti pateikiami pirmą kartą. Šiemet įsigijome nemažai naujų transporto priemonių, kurioms turėtų būti suteikta keturių žvaigždučių komforto kategorija“, - sakė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Bendrovės vadovo viltys pasiteisino – visiems naujai įsigytiems bendrovės autobusams suteikta aukščiausia komforto kategorija.
Greta naujų autobusų puikavosi ir „Eurobasket 2011“ čempionatui įsigyti „Temsa Safari“. Jiems aukščiausią komforto kategoriją kruopščiai besidarbavusiai komisijai taip pat teko patvirtinti – autobusų kokybė pasirodė puiki. Keturiomis žvaigždutėmis pasipuošė ir senesnės bendrovės „Kautra“ keleivinio transporto priemonės.
„Džiugu, kai viena įmonė gali pateikti keleiviams tiek daug aukščiausios klasės autobusų. „Kautra„ turėtų būti pavyzdžiu ir kitiems keleivių vežėjams“, - sako VKTI atstovas Antanas Trilupaitis.
Bendrovė „Likesa“ pateikė komisijai keturis geriausius autobusus. Vienas iš jų įvertintas keturių, trys – trijų žvaigždučių kategorija.
„Ne sykį teko susidurti su situacija, kuomet keleiviai nežino, kokios transporto priemonės pageidauja. Vieningi jų vertinimo kriterijai yra labai patogu – nereikia aiškinti, kokių komforto elementų turistai ras viename ar kitame autobuse. Manau, idėja puiki ir ją reikia puoselėti“, - sako bendrovės „Likesa“ vadovė Laimutė Vaičiūnienė.
Tiki ateitimi
Pirmosios „žvaigždutės“ Lietuvos autobusams buvo suteiktos dar 1999-aisiais.
„Klasifikuojame savo transporto priemones nuo pat sistemos įdiegimo pradžios. Pirmuosius žvaigždutėmis įvertintus autobusus jau nurašėme, tačiau apčiuopiamos naudos iš šios sistemos kol kas negavome. Bet vis dar tikime, kad Lietuvoje priimtuose norminiuose dokumentuose atsiras vietos ir vieningam autobusų sertifikavimui. Tarkim, jei valstybė perka vežimo paslaugą autobusu, ji turėtų atitikti tam tikrą lygį“, - kalba bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.
Pasak klasifikavimo komisijos pirmininko, asociacijos „Linava“ viceprezidento Mindaugo Grigelio, puikia proga suvienodinti kriterijus autobusų komfortui galėjo tapti Lietuvos pasirengimo pirmininkauti Europos Sąjungos Tarybai laikotarpis. „Jei kriterijai autobusų komfortui būtų suvienodinti, būtų buvę lengviau pasirinkti geriausius autobusus garbingiems svečiams vežioti. Gaila, tačiau ir dabar šiai problemai dėmesio skirta nebuvo“, - kalba M. Grigelis.
M. Grigelio teigimu, jei klasifikavimo procedūra taptų privaloma, turistams būtų lengviau išsirinkti tinkamiausią transporto priemonę, o vežėjams tai būtų puiki galimybė pasitempti.
Darbuosis Šiauliuose, Mažeikiuose bei Klaipėdoje
Be Kaune įsikūrusių dviejų bendrovių, savo autobusus pagal vieningą IRU sistemą klasifikuoja ir Šiaulių bendrovė „Busturas“, Mažeikių bei Klaipėdos autobusų parkai.
Vasaros pradžioje klasifikavimo komisija apsilankys ir šiuose miestuose – tuomet ir paaiškės, kiek žvaigždutėmis padabintų autobusų važinės Lietuvos keliais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...