- LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš visų eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, neblaivūs automobilių vairuotojai sudaro 10 proc. Tuo metu iš tokių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo dviratininkai, neblaivių yra iki 20 proc. Vilniaus apskrities vyriausiojo komisariato (VPK) atstovo Aivaro Bacevičiaus teigimu, šie skaičiai rodo, jog dviratininkai mano galintys kelyje elgtis mažiau atsakingai nei kiti eismo dalyviai.
„[Statistika] reiškia, kad jie [dviratininkai] gali sau leisti daugiau. Aš taip suprantu, kad jie sau gali leisti neatsakingiau elgtis kelyje. Žinoma, aš negaliu kalbėti apie konkrečius žmonės. [...] Bet statistika rodo, kad jie iš tikrųjų dar labai jauni Vilniaus eismo dalyviai“, – sako VPK nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas.
Anot jo, dviratininkai dar tik pradeda integruotis į Vilniaus miestą ir jo eismą. 2012 ir 2013 metų statistika skelbia, kad penktadalis eismo nelaimių sostinėje įvyksta dalyvaujant būtent dviratininkams. Daugiau kaip pusė eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai, įvyksta dėl to, kad jie nesilaiko kelių eismo taisyklių. A. Bacevičius teigimu, viena pagrindinių priežasčių – važiavimas šaligatviu. Dviratininkai turėtų važinėti dviračių takais ir važiuojamąja dalimi.
„Taip pat daug eismo įvykių būna, kai susiduria su pėsčiuoju. [...] Kita kategorija, kai į pėsčiųjų perėją dviratininkas įvažiuoja nuo šaligatvio. Tai yra labai staigus įvažiavimas į važiuojamąją dalį ir sudaro netikėtą kliūtį vairuotojui“, – vardina A. Bacevičius. Pasak jo, netikėta kliūtis automobilių vairuotojams sudaroma ir tais atvejais, kai dviratininkai įstrižai kerta sankryžas, ypač nedideles. Pastebima, kad jie taip pat elgiasi nesaugiai važiuodami tarp juostų.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros docentas Vigilijus Sadauskas įsitikinęs, kad dviratininkai nėra tokie „nekalti“, automobilių vairuotojų nuskriausti eismo dalyviai. Esą prieš keletą mėnesių atliktas tyrimas, kuomet keturiose Vilniaus vietose buvo 10 valandų stebima, ar dviratininkai paiso kelių eismo taisyklių, atskleidė, kad dviratininkai jų nesilaiko. „Tik du dviratininkai (o jų buvo keli šimtai) paisė visų kelių eismo taisyklių reikalavimų. Tai iš tiesų – skaičiai yra iškalbingi“, – sako V. Sadauskas.
A. Bacevičius pabrėžia, kad dviratis ir automobilis yra lygiavertės transporto priemonės – ir automobilių vairuotojams, ir dviratininkams yra numatyta atitinkama atsakomybė. „Kita vertus, dviratininkai nori dalyvauti [eisme] ir konkuruoti su kitomis transporto priemonėmis, bet reikia suprasti, kad jie turi sutarti su kitais eismo dalyviais, nereikia kažkaip kovoti gatvėje“, – mano VPK atstovas.
Tam pritaria ir V. Sadauskas, akcentuodamas, kad dviratininkai turėtų prisiminti pagrindines kelių eismo taisykles ir stengtis jų laikytis. Tačiau jis neslepia, kad sostinėje ir kituose Lietuvos miestuose dviratininkams sudarytos ne pačios geriausios sąlygos.
„Nedrįstu važiuoti tam tikromis Vilniaus gatvėmis, kur eismas yra intensyvus. Vilniaus mieste stengiuosi važinėti tik dviračių takais“, – prisipažįsta V. Sadauskas. Jis įsitikinęs – kol savivaldybių atstovai nesupras, jog dviratininkams turi būti sudarytos tinkamos sąlygos, jie veikiausiai ir toliau pažeidinės kelių eismo taisykles.
Dviratininkams V. Sadauskas pataria dėvėti šviesą atspindinčias liemenes, prisisegti atšvaitus, užsidėti šalmą ir stengtis važiuoti taip, kad netrukdytų pėstiesiems.
„Jeigu jūs, dviratininkai, sutarsite su pėsčiaisiais, jie jus tikrai palaikys nelygioje kovoje su vairuotojais, t.y. atkovojant tam tikras erdves ir įrengiant jiems tinkamus dviračių takus“, – į dviratininkus kreipiasi V. Sadauskas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...