„Kamaz“ - rusiška klasika iš Rokiškio

Ilgus dešimtmečius sovietiniais keliais riedėję sunkvežimiai pastaraisiais metais bene geriausiai lietuviams pažįstami dėl pasiekimų Dakaro dykumų ralyje. Šiais metais šie rusų galiūnai atrado ir sąsają su Lietuvą – jie pradėti gaminti Rokiškyje.

Įspūdingas rekordas

Tatarstano respublikoje, Kamos mieste, dar 1969 m. įkurtoje gamykloje dirba daugiau kaip 50 tūkst. darbuotojų. Kasmetės jos pajamos siekia beveik 3 mlrd. dolerių, o produkciją ji eksportuoja į Kiniją, Lotynų ir Šiaurės Ameriką bei Rytų Europą.

Specialiai paruoštas dykumų raliui "Kamaz" dešimt kartų laimėjo Dakarą – tai iki šiol nepakartotas rekordas.

260 sunkvežimių per dieną surenkanti gamykla visai sėkmingai įkėlė koją ir į Lietuvą. Rokiškio automobilių gamykloje pradėti surinkinėti Europos rinkai skirti vilkikų modeliai pirmiausia pasiekė Lenkiją.

Rengėsi ketverius metus

Idėją sunkvežimius surinkti Lietuvoje gimė anaiptol ne rusams, bet mūsų tautiečiams – bendrovei "Autobagi". Jos vadovas Giedrius Diktanas pasakojo, kad gamybos pradžia – ilgo ir sunkaus darbo rezultatas.

"Prisivilioti Rusijos gigantą užtruko ketverius metus. Manau, kad prie sėkmės prisidėjo ir mūsų turėta patirtis surenkant "Gaz" mikroautobusus ir sunkvežimius – "Gazeles". Taip pat savo iniciatyva surinkome pirmą "Kamazą", kurį nuvežėme ir parodėme gamintojui", – pasakojo G.Diktanas.

Jo teigimu, tai rusams paliko didelį įspūdį. Taip pat lietuviai pasiūlė visas logistikos paslaugas.

Teigiamą gamintojų apsisprendimą lėmė ir tai, kad Lietuvoje netaikomi didžiuliai muitai, kurie užkraunami automobiliams, eksportuojamiems iš Rusijos. Įvežamoms detalėms muitai netaikomi.

Skirtas ne greitkeliams

Gamybai rengtasi apie pusmetį – Rokiškio mašinų gamykloje verslininkai išsinuomojo 3 tūkst. kv. m ploto gamybos patalpas, į darbą priimta 19 naujų darbuotojų.

"Dar prieš porą metų buvo atvykę atstovai iš Rusijos, įvertino surinkimo vietą, pateikė sąrašus technikos, kurią turime papildomai įsigyti. Startuoti nebuvo sunku, nes dalis darbuotojų jau turėjo patirties", – sakė G.Diktanas.

Vėliau specialiai Europai Rusijoje buvo pagaminti du vilkikai – pagal pastaruosius dabar Lietuvoje surenkami visi likusieji.

Visų vilkikų varikliai gaminami Anglijoje, o pats lietuviškas "Kamaz" gimsta beveik iš 300 atskirų dalių. Išmetimo sistema, filtrai atitinka visus ES ekologinius reikalavimus, į kuriuos Rusijoje žiūrima atlaidžiau arba iš viso nepaisoma.

Toks Rokiškyje surinktas vilkikas penktadaliu pigesnis už savo Vakarų Europoje surinktus analogus.

"Mūsų technika skirta sunkiai išvažiuojamoms vietovėms Europoje. Didžioji dalis vilkikų turi šešis arba keturis varomuosius ratus, tad ji skirta ne greitkeliams", – pasakojo vadovas.

Lietuvoje per metus turėtų būti pagaminta apie 80 vilkikų. Jei pardavimai seksis, kitais metais jų turėtų padaugėti iki 150, o pačiais optimistiškiausiais skaičiavimais, ateityje gamykla per metus turėtų surinkti apie 1,5 tūkst. vilkikų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

abejonė

abejonė portretas
Šlamštas buvo,šlamštu ir lieka "Kamaz".Tik Dakaro ralio komandai kelis unikalius superinius sunkvežimius surinkti galėjo,o visa kita-klaikus vaizdas.

as

as portretas
geros naujienos

tu

tu portretas
lochas
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių