Mitas sugriautas: net ir dėvintiems šalmą šukuosenų „kontūrai“ nepakis

Dalis šalmų nedėvinčių dviratininkų tokį pasirinkimą argumentuoja labai paprastai: „Nenoriu sugadinti šukuosenos.“ Ypač dažnai tokį pasiteisinimą girdime iš dailiosios lyties atstovių.

Dabar galima važiuoti užsimaukšlinus šalmą net ir į vestuves. Kuodukų „nežalojančius“ šalmus jau ėmė kurti  dizaineriai, pristatantys įvairiausių formų spalvų ir medžiagų gaminius, skelbia vokiečių „Der Spiegel“.

Olandai – ne etalonas

Nors Nyderlanduose dviratis beveik tapo šios šalies piliečių ir atvykėlių sudėtine DNR, tačiau šalmuose galvas saugo tik nedidelė gyventojų mažuma, tad traumų galimybė yra didžiulė.

Tiems, kam plaukus velia įprasto šalmo modelis iš putų polistirolo, gali rinktis skirtus riedlentininkams ir riedutininkams. Jie mažiau „vėdinami“, bet tai ne problema mieste, kur kelionėje ilgai netruksite.

Svarbiausias patarimas – rinkitės tokį šalmą, kuris tiktų ir būtų patogus dėvėti. Plastikiniai šalmai atitinka standartą EN 1078 ir užtikrina kaukolės apsaugą važiuojant iki 16,5 km/val. greičiu. Elektriniams dviračiams taikomas kitas standartas.

Drąsus dizainas

Danų gamintojas „Yakkay“ siūlo įvairiausių minkštų medžiaginių modelių, kurie savo forma net neprimena šalmų, o labiau panašūs į kepuraites ar gobtuvus.

Nenorintiems dėvėti šalmo, tačiau išsaugoti galvą, siūlomas „Hövding“. Tai tarytum nematomas šalmas iš Švedijos, primenantis lengvą apykaklę, kurios audinyje yra paslėpti davikliai ir oro pagalvė. „Pajutus“ avariją oro pagalvė išsiskleidžia ir apsupa galvą, veidą palikdama atvirą. Tačiau tokia nematoma apsauga pastebimai brangi – 400 eurų (beveik 1,4 tūkstančio litų).

Įprasto šalmo kaina Lietuvoje – nuo 50 iki 250 litų, atsižvelgiant į kokybę ir gamintoją.

Dar keletas gamintojų gamina ne tokias patikimas priemones. Šveicarų „Ribcap“ modeliai labiau primena kepuraites su integruotais amortizatoriais. Jie lengvi, tačiau važiuojant, tokį šalmą gali nupūsti ir vėjas. Dar vienas trūkumas – jį dėvėti vasarą per karšta.

Vokiečių „helt-PRO“ taip pat baidosi EN standarto. Šalmai ploni, primena „Yakkay“ modelius, tačiau yra kieti ir su polimerine danga.

Teisiškai: šalmas – bet kas?

„Aš galiu užsimaukšlinti ką noriu. Kepurę, šalmą ar tiesiog važiuoti be jo“, - aiškino Rolandas Huhnas iš Nacionalinio Vokietijos dviračių klubo (ADFC).

Visgi avarijos atveju lenktyniniu dviračiu važiavęs dviratininkas dėl patirtų sužalojimų teismo gali būti pripažintas kaip elgęsis neatsargiai ir negauti kompensacijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

TOKIE

TOKIE portretas
ŠALMAI IŠGELBĖTŲ DAUGYBE SERGANČIŲ EPILEPSIJA.......GALĖTŲ PREKIAUTI IR LIETUVOJE,NORINČIŲ BŪTŲ DAUG.........SVARBIAUSIA,KRENTANT NESUTRENKI GALVOS KAUKOLĖS...SUPER IDĖJA....KLAIPĖDA

nesuprantu

nesuprantu portretas
kaip žmonės vienu metu gali galvoti apie gyvybę ir apie grožį. čia važiuoti mašina be diržo, o kai krisi per langą, tave pagaus ale voro tinklas. žiauru.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių