- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
SAS grupė 2009 metais skraidino 24,9 mln. keleivių, t.y. 14,1 proc. mažiau nei 2008 m., o jos pajamos šiuo laikotarpiu sudarė 15,3 mlrd. litų (44,9 mlrd. Švedijos kronų), t.y. 15 proc. mažiau nei ankstesniais metais.
„2009 metai visai aviacijos pramonei buvo vieni sunkiausių, ir tai lėmė gili recesija, veikianti pasaulinę ekonomiką nuo finansinės krizės pradžios. 2009 m. vasarį SAS grupė, siekdama įveikti išorinius ir vidinius iššūkius, pristatė atnaujintą SAS Strateginę programą. Ryškus ekonomikos nuosmukis sąlygojo verslo kelionių sumažėjimą, o tai turėjo didelės įtakos visai aviacijos pramonei. Rinkos sąlygos blogėjo sparčiau nei buvo tikėtasi metų pradžioje. Dėl silpnos ekonomikos 2009 m. mažėjo SAS keleivių skaičius bei pajamos, o tai turėjo neigiamą poveikį SAS likvidumui”, – teigia SAS grupės prezidentas ir kompanijos vadovas Matsas Janssonas.
Skandinavijos oro linijų SAS pozicijoms stiprinti kaštų taupymo programoje buvo numatytos priemones, kurių pagalba siekiama sutaupyti papildomus beveik 682 mln. litų (2 mlrd. Švedijos kronų), iš viso siekiant sutaupyti 2,5 mlrd. litų (7,3 mlrd. Švedijos kronų), iš kurių apie 1,7 mlrd. litų (5 mlrd. Švedijos kronų) turės būti akumuliuoti per 2010 metus. Be to, su lakūnų ir įgulos narių profesinėmis sąjungomis buvo pasirašytas ketinimų protokolas, aiškiai apibrėžiantis įsipareigojimus, kurių pagalba per pirmąjį 2010 m. ketvirtį planuojama papildomai sutaupyti apie 170 mln. litų (500 mln. Švedijos kronų).
SAS paskelbė naują akcijų emisiją, kurios vertė sudarys 1,7 mlrd. litų (5 mlrd. Švedijos kronų), tokiu būdu siekiant sustiprinti SAS likvidumo pozicijas ir užsitikrinti paramą tolesniam SAS Strateginės programos įgyvendinimui. Naujai akcijų emisijai pritarė visų trijų šalių vyriausybių, kaip pagrindinių akcininkių, atstovai, taip pat didžiausias privatus akcininkas – „Knut and Alice Wallenberg“ Fondas.
Skandinavijos oro linijos SAS 2009 m. patyrė beveik 519 mln. litų (1,522 mlrd. Švedijos kronų) nuostolį, tačiau nuostolių apimtis padėjo sumažinti įgyvendinama kaštų taupymo programa. Vadovaujantis SAS Strategine programa praėjusiais metais buvo mažinamas lėktuvų parkas – iki 2009 metų pabaigos jau buvo atsisakyta 18 orlaivių (iš viso planuojama atsisakyti 21 orlaivio). Per paskutinįjį metų ketvirtį vietų užimtumo lėktuvuose rodikliai ženkliai pagerėjo (keleivių skaičiaus didėjimo tendencija buvo pastebima paskutiniuosius šešis 2009 m. mėnesius). Tam įtakos turėjo įgyvendintas lėktuvų skaičiaus mažinimas bei pirmieji paklausos stabilizavimosi ženklai.
SAS papildė savo Strateginę programą nauja komercine koncepcija „Aptarnavimas ir paprastumas”. Oro transporto bendrovė, 2009 metais išsaugojusi stiprias pozicijas rinkoje, ir toliau sieks gerinti skrydžių punktualumą. Praėjusiais metais SAS buvo pripažintos punktualiausiomis oro linijomis Europoje ir užėmė trečiąją vietą pagal punktualumą tarp didžiųjų pasaulio oro linijų. SAS taip pat išlaiko lyderių pozicijas inovacijų srityje. Pavyzdžiui, oro linijos pristatė visiškai automatizuotą biometrinio registravimosi sistemą vietiniams skrydžiams tarp Skandinavijos šalių, taip pat mobiliuosius įlaipinimo pasus.
„SAS Strateginė programa mums suteikia tvirtą pagrindą tolesniems veiksmams. Kaštų taupymo priemonės, efektyvesnės ir labiau centralizuotos organizacijos formavimas, su profesinėmis sąjungomis pasirašytas ketinimų protokolas su aiškiais apibrėžtais įsipareigojimais mums padės žengti ekonomikos atsigavimo link“, – teigia SAS grupės prezidentas ir kompanijos vadovas M. Janssonas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...