„Štampuotų“ detalių automobiliuose montavimas – rizika vardan taupymo

Paaiškėjo daugiau aplinkybių dėl praėjusią savaitę spaudoje plačiai nuskambėjusios japoniškų automobilių atšaukimo kampanijos, kai keturi Japonijos automobilių gamintojai – „Toyota“, „Nissan“, „Honda“ ir „Mazda“ paskelbė, kad remonto kampanijai kvies beveik pusketvirto milijono automobilių, parduotų įvairiose pasaulio šalyse, skelbia „Žinių radijas“.

Priežastis – priekinio keleivio saugos oro pagalvė gali neišsiskleisti ar tiesiog užsidegti dėl nekokybiško užpildo, kuris turi aktyvuoti oro pagalvės išsiskleidimą, tariant paprastai, sprogstamojo užtaiso. Dėl šio gedimo gali būti sužeisti salone sėdintys keleiviai. Nors dėl gedimo nukentėjusių asmenų neužfiksuota, automobilių pramonės ekspertai ėmė kelti paniką.

Europos rinkoje iš šių galimai nekokybiškų automobilių parduotas kiek mažiau nei milijonas. 
„Reuters“ praneša, kad visos šios atšaukimo kampanijos priežastis – antra pagal dydį saugos oro pagalvių ir saugos diržų tiekėja automobilių pramonėje – Japonijos įmonė „Takata“. Būtent šios įmonės oro pagalvės ir pasirodė nekokybiškos.

Siekdami sutaupyti kaip įmanoma daugiau lėšų, automobilių gamintojai vis dažniau renkasi unifikuotas detales, tai reiškia, kad automobiliai panašėja ir vis dažniau juose montuojamos identiškos detalės. „IHS Automotive“ kompanijos analitikas George Magliano teigia, kad tai tampa didele šios industrijos problema, jeigu tiekiama detalė pasirodo nekokybiška. „Kitaip automobilių industrija nebūtų pelninga, bet tokiu atveju smarkiai padidėja rizika nusipirkti nekokybišką automobilį“, - teigia jis.

„Takata“ tiekia saugos oro pagalves daugeliui automobilių gamintojų – BMW, „Renault“, „Citroen“, „Peugeot“, „Mercedes-Benz“, „Ford“, „Volkswagen“ ir kitiems, tačiau šios kompanijos paskubėjo pranešti, kad nekokybiško modelio saugos oro pagalvių nemontuoja į savo gaminamus automobilius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių