„Malaysia Airlines“: paslaptinga dingusio lėktuvo istorija

Ekspertų akyse – sumaištis, o gelbėtojai nežino, ką daryti. Pasaulio aviacijos istorijoje dar nebuvo atvejo, kad didžiulis keleivinis laineris beveik savaitei dingų kaip į vandenį.

Ekspertų akyse – sumaištis, o gelbėtojai nežino, ką daryti. Pasaulio aviacijos istorijoje dar nebuvo atvejo, kad didžiulis keleivinis laineris beveik savaitei dingų kaip į vandenį.

Informacija apie dingusio Malaizijos lainerio kursą – „gana chaotiška“, sako Kinija

Prieštaringa informacija apie oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvo kursą yra „gana chaotiška“, pastebėjo Kinijos užsienio reikalų ministerijos atstovas.

Paklaustas apie pranešimus, kad į Pekiną skridęs reiso MH370 laineris galbūt buvo pasukęs atgal į Kvala Lumpūrą, atstovas Qin Gangas sakė žurnalistams: „Pastebėjome, kad Malaizijos pusė vėliau paneigė tą informaciją.“

„Taigi, dabar yra daug informacijos, kuri gana chaotiška. Taigi, šiuo metu mums irgi sunku patvirtinti, kas yra tikslu, o kas – ne“, pridūrė jis.

Pekine laineris nepasirodė

Tai turėjo būti įprastas skrydis į Kinijos sostinę Pekiną, kur laineris turėjo leistis pusę septynių ryto. Tačiau didžiulis lėktuvas Pekine nepasirodė. O dispečeriai dar gerokai prieš tai pranešė, kad su lėktuvo įgula nutrūko ryšys.

Jokio nelaimės signalo – tai glumina pasaulio aviacijos ekspertus.

Maža to, keleivių artimieji, kurie dingus lėktuvui pabandė prisiskambinti savo giminėms lėktuve, sakė, kad veikia jų išmanieji telefonai, o kai kurie keleiviai tebėra prisijungę prie populiaraus Kinijos socialinio tinklalapio QQ.

Teroro akto tikimybę kol kas pareigūnai atmetė, nes  netrukus po to, kai laineris dingo, paskelbta, esą du jo keleiviai naudojosi suklastotais pasais. Vėliau nustatyta, kad mįslingieji keleiviai buvo iraniečiai. Pasak saugumo pareigūnų, vienas jų, 19-metis Pouria Nouras Mohammadas Mehrdadas, bandė nelegaliai pasiekti Europą – Vokietiją arba Nyderlandus.

Abu įtariamieji naudojosi suklastotais 30-mečio Christiano Kozelo iš Austrijos ir 37-erių italo Luigi Maraldi pasais. Juodu pirko du bilietus į Europą.

Tačiau JAV, Europos ir Malaizijos saugumas nenustatė, kad jie turėtų kokių nors ryšių su teroristų organizacijomis.

"Neturime įrodymų, kad galėjo būti įvykdytas teroro aktas", – sakė vienas neįvardytas Europos saugumo tarnybų pareigūnas.

Paieškų rajonas nuo pirmadienio buvo nuolat plečiamas. Iš viso dingusio orlaivio paieškose dalyvavo dešimties valstybių gelbėtojai ir kariškiai. Lainerio ieškojo 40 laivų ir daugiau kaip 30 lėktuvų.

Pareigūnai pirmadienį paskelbė, kad padvigubina paieškos spindulį iki 100 jūrmylių (185 km) aplinkui tašką, ties kuriuo nutrūko ryšys su lėktuvu. Paieškos rajonas apėmė ir dalį sausumos pačios Malaizijos pusiasalyje, taip pat akvatoriją prie vakarinių jo krantų bei rajoną į šiaurę nuo Indonezijos Sumatros salos. Lėktuvo ieškota ir toli nuo jo numatyto maršruto esančiose vietose. Pareigūnai sako, kad lėktuvas galėjo dėl neaiškios priežasties pasukti atgal Kvala Lumpūro link.

Ekspertai nežino, kodėl laineris nepasiuntė nelaimės signalo, nors paprastai taip būna, tačiau jie teigė manantys, kad "Boeing 777ER" galėjo sudužti dėl kelių priežasčių: sprogimo ar kitokio kritinio lėktuvo gedimo, pernelyg didelės turbulencijos, dėl kurios laineris galėjo subyrėti, pilotų klaidos, o galbūt net jų savižudybės.

Vis dėlto, pasak jų, tikroji priežastis paaiškės radus lainerį.

Gelbėtojai toliau ieško lainerio

Paieška trečiadienį buvo nukreipta į šiaurės vakarus, Andamanų jūros link, toli nuo numatyto skrydžio maršruto, ir Malaizija sulaukia vis daugiau kritikos, kad jos veiksmai yra padriki.

Vietnamas sumažino savo pastangas ieškoti „Malaysia Airlines“ 370-uoju reisu skridusio lėktuvo su 239 keleiviais, kurios buvo sutelktos Pietų Kinijos jūroje, kur lėktuvas užmezgė paskutinį savo kontaktą pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną.

Jokio lėktuvo pėdsako nerasta nuo pat šeštadienio, kai jis dingo, o prieštaringa ir nepilna Malaizijos pareigūnų informacija įsiutino keleivių giminaičius, kurie turi kankintis laukdami naujienų apie dingusius artimuosius.

„Nepaliksime neišnaudotos jokios galimybės. Turime nagrinėti visas galimybes“, - žurnalistams sakė civilinės aviacijos vadovas Azharuddinas Abdul Rahmanas, patvirtindamas, kad paieška išplėsta į Andamanų jūrą, į šiaurę nuo Indonezijos Sumatros salos.

Jis nesakė, ar sprendimas išplėsti tarptautinę paiešką šimtus kilometrų į šiaurės vakarus nuo pradinės paieškos zonos yra pagrįstas kokiais nors tvirtais požymiais, kad lėktuvas gali būti ten.

Anksčiau pareigūnai paieškos zoną išplėtė į Malakos sąsiaurį prie Malaizijos vakarinių krantų, remdamiesi radiolokatorių duomenimis, rodančiais „galimybę“, kad lėktuvas galėjo pakeisti kursą ir nukrypti nuo numatyto kelio virš Pietų Kinijos jūros.

Vietnamas, prie kurio pietinių krantų buvo ieškoma intensyviausiai, paskelbė, kad sustabdė paiešką iš oro ir sumažino operaciją jūroje, nes laukia Malaizijos paaiškinimo dėl potencialios naujos paieškų krypties.

„Nusprendėme laikinai sustabdyti kai kurią paieškos ir gelbėjimo veiklą, laukiame informacijos iš Malaizijos“, - sakė transporto viceministras Pham Quy Tieu.

„Malaysia Airlines“ antradienį pranešė, kad buvo „šokiruota“ vienoje Australijos naujienų laidoje pareikštų įtarimų apie praeityje įvykdytą pilotų kabinos saugumo pažeidimą, susijusį su dabar dingusio keleivinio lėktuvo antruoju pilotu.

„Malaysia Airlines“ reisu MH370 skridęs lėktuvas su 239 žmonėmis dingo anksti šeštadienį, pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną. Iki šiol neaptiktas joks lėktuvo pėdsakas ar jo likimo įrodymas.

Tame lėktuve buvo ir 27 metų pirmasis kapitono padėjėjas Fariqas Abdul Hamidas, kuris drauge su vienu kitu pilotu 2011 m. pažeidė oro bendrovės taisykles skrydžio metu įsileisdamas į pilotų kabiną dvi jaunas moteris iš Pietų Afrikos Respublikos (PAR), Sidnėjuje įsikūrusiai televizijai „Nine Network“ sakė viena tų moterų.

Reportaže buvo parodytos tų moterų pilotų kabinoje nuotraukos, vienoje jų moterys įsiamžinusios su vyru, panašiu į Fariqą. Po 2001 m. rugsėjo 11-osios atakų Jungtinėse Valstijose keleiviams draudžiama skrydžio metu įeiti į pilotų kabiną.

Minimos moterys į pilotų kabiną pateko per valandos skrydį iš Tailando Puketo kurorto į Malaizijos sostinę Kvala Lumpūrą, buvo teigiama pranešime.

„Malaysia Airlines“ sužinojo apie įtarimus, pareikštus pirmajam kapitono padėjėjui F.A.Hamidui, kuriuos mes vertiname labai rimtai. Esame šokiruoti šių įtarimų“, - sakoma oro bendrovės pareiškime.

Nesant informacijos apie lėktuvo likimą, kilo daugybė įvairiausių spėlionių; tarp keliamų teorijų yra galima teroro ataka, sprogimas ore, gedimas, nukritimas į jūrą.

Jokių įrodymų, kurie paremtų kurią nors šių teorijų, nėra.

„Malaysia Airlines“ nurodė, kad Fariqas Abdul Hamidas bendrovėje pradėjo dirbti 2007 m.


Pagrindinės katastrofos versijos

  • Lėktuvo struktūros pažeidimas: "Boeing 777-200ER" varikliai pasižymi aukštais saugumo standartais, o šiuolaikiniai orlaiviai retai patiria gedimus.
  • Prastos oro sąlygos: paprastai lėktuvai yra pritaikyti skristi net per audras. Bet oro sąlygos "Malaysia Airlines" skrydžio metu buvo geros.
  • Pilotų klaida: pilotai privalo perimti lainerio kontrolę iš autopiloto, jei streikuoja elektronika. Tiesa, po "Air France" lainerio katastrofos 2009 m. nustatyta, kad pilotus gali suklaidinti blogai veikianti lainerio greičio ir aukščio matuoklių sistema.
  • Teroro aktas: jei laineryje būtų sprogusi bomba, nuolaužos turėjo pasklisti plačiame jūros ruože. Tai rodytų, kad lėktuvas sprogo ore.
  • Pagrobimas: paprastai pagrobėjai nutupdo lėktuvą kokiame nors oro uoste ir ko nors reikalauja. Tiesa, kaip parodė rugsėjo 11-osios atakos JAV, teroristai gali vykdyti savižudišką misiją ir specialiai nukreipti lainerį į vandenyną.
  • Pilotų savižudybė: ekspertai buvo nustatę, kad praėjusio amžiaus paskutinįjį dešimtmetį dėl pilotų sąmoningų veiksmų įvyko net kelios aviakatastrofos.
  • Netyčinis lėktuvo numušimas: pasaulio aviacijos istorijoje yra pasitaikę atvejų, kai kariuomenė netyčia numuša civilinius orlaivius.

MH370 skrydžio grafikas

• 1.21 val. (vietos laiku): "Malaysia Airlines" "Boeing 777-200ER" pakilo iš Kvala Lumpūro tarptautinio oro uosto.
• 1.21 val. (vietos laiku): pasak dispečerių, kaip planuota, lainerio įgula nesusisiekė su oro dispečeriais.
• 2.40 val. (vietos laiku): lėktuvas prarado ryšį su oro dispečeriais.
• 6.30 val. (vietos laiku): MH370 turėjo nusileisti Kinijos sostinės Pekino oro uoste.
• 7.54 val. (vietos laiku): "Malaysia Airlines" išplatino pareiškimą, kuriame nurodoma, kad laineris laikomas dingusiu.

"Malaysia Airlines" lėktuvų avarijos

Vienas iš nedidelių lainerių "DHC-6 Twin Otter", priklausančių antrinei "Malaysia Airlines" įmonei "Swings", pernai spalį sudužo tūpdamas Malaizijos Sabaho valstijoje, esančioje Borneo saloje. Per tą incidentą žuvo antrasis pilotas ir vienas keleivis. 1977 m. sudužus vienam kompanijos laineriui Pietų Malaizijoje, žuvo visi juo skridę 93 keleiviai ir septyni įgulos nariai. "Malaysia Airlines" naudoja 15 "Boeing 777-200ER" lainerių. Iš viso oro linijos turi 100 orlaivių. Pirmasis "Malaysia Airlines" "Boeing 777-200ER" į orą pakilo 1997 m.

"Boeing 777-200ER": svarbiausi faktai

  • "Boeing 777" pradėti gaminti prieš 19 metų. Pirmasis orlaivis pradėtas eksploatuoti 1995 m. Jis gali skraidinti nuo 300 iki 380 keleivių. Vieno orlaivio kaina – 261,5 mln. JAV dolerių.
  • "Boeing 777" laineriai per pastarąjį dvidešimtmetį atliko daugiau nei 5 mln. skrydžių. Laineris ore be degalų papildymo  gali išbūti 16 valandų.
  • 2013 m. "Asiana Airlines" "Boeing 777" nepataikė ant tūpimo tako San Fransisko oro uoste. Žuvo 3 iš 307 lainerio keleivių.
  • 2008 m. Londono Hitrou oro uoste laineris "Boeing 777" taip pat nepataikė ant tūpimo tako. Aukų pavyko išvengti.
  • 2005 m., skrisdamas iš Australijos Perto miesto į Kvala Lumpūrą, "Boeing" 777 staiga prarado aukštį. Pilotai išjungė autopiloto sistemą ir saugiai grįžo atgal į Pertą.


NAUJAUSI KOMENTARAI

susirūpinusi

susirūpinusi portretas
Baisu kai tiesiog rodos "išgaruoja" lėktuvas, o ką jau kalbėti apie juo skridusius žmones ir apie tai ką jaučia jų artimieji. Baisu ir tai, kad paieškos būrys netiria ir neapieško visų įtarimų keliančių vietų, kaip kad archeologo rastos vietos, kur jis teigia nukrito lėktuvas.

xx

xx portretas
jo tikrai kodel nesikreipia i extrasensus?bent jau nusakytu apitiksliai kas nutiko.

tegul

tegul portretas
kreipiasi i zinomus extrasensus ir ko gero piratu darbas?....
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių