- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
Vienas iš keturių 2023 metų Dakare startuosiančių T1+ klasės „Prodrive Hunter“ automobilių bus papuoštas „Teltonika Racing“ komandos spalvomis. Šį gamyklinės specifikacijos sportinį visureigį vairuos lietuvis Vaidotas Žala.
„Pirmą kartą per visą savo 12 metų karjerą automobilių sporte startuosime automobiliu, kuris bus identiškas gamyklinės komandos pilotų vairuojamai technikai. Tai kardinaliai keičia konkurencines sąlygas. Nesakau, kad mes iš karto pradėsime visus lenkti, bet pagaliau turime idealias sąlygas siekti geresnio rezultato“, – galimybes vertina lenktynininkas.
V. Žala pažymi, kad „Prodrive“ gebėjimas greitai prisitaikyti prie reikšmingų Dakaro techninio reglamento pakeitimų turi panašumų su „Teltonikos“ galimybėmis sparčiai reaguoti į pokyčius pasaulinėje verslo aplinkoje. Prieš 2022 metų startą gamintojai turėjo per pusmetį paruošti naujus T1+ klasės automobilius, o „Prodrive“ tai padarė itin sėkmingai ir Dakare finišavo 2 vietoje.
Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios „Prodrive“ kompanijos patirtis automobilių sporte siekia 30 metų. Apsilankęs pagrindiniame įmonės komplekse V. Žala nustebo, kad veiklos apimtimis ši komanda veikia itin aukštame lygyje. Dauguma su automobilių sportu susijusių gamybinių ir projektavimo užduočių atliekamos kompanijos viduje – nuo kėbulų montavimo iki variklių testavimo.
„Tai sudaro geresnes galimybes techniką sparčiai tobulinti ir užtikrinti patikimumą. Dakare tai taip pat buvo labai pastebima, kadangi jau antraisiais metais „Prodrive“ ekipažas bendroje automobilių įskaitoje užėmė antrąją vietą“, – komentuoja lenktynininkas.
Automobilių galimybės kardinaliai skiriasi
„Teltonika Racing“ komanda sprendimą ieškoti naujo T1+ klasės automobilio priėmė dar kovo mėnesį. Nors buvo vertinami visi siūlomi variantai, V. Žalai didžiausią įspūdį paliko trumpi 10 km testai su „Prodrive Hunter“ Dubajuje.
„Tai visiškai kitoks automobilis. Jo galimybės iš esmės skiriasi nuo T1 modelio, kuriuo startavome šiais metais. Pagrindinis skirtumas yra didesni 37 colių ratai ir 25 proc. ilgesnė pakabos eiga. Abu šie techniniai parametrai leidžia gerokai greičiau važiuoti bekele, kadangi sklandžiau sugeriami stiprūs smūgiai“, – dėsto sportininkas.
Ant 17 colių skersmens ratlankių montuojamos didžiulės 37 colių padangos taip pat užtikrina geresnį pravažumą ir sumažina prakirtimų riziką. Saudo Arabijoje akmeningas trasos atkarpas dažnai keičia smėlio ir kopų ruožai, todėl didesnių padangų naudojimas turi privalumų – ekipažui nereikia koreguoti padangų slėgio trasoje, galima agresyviau važiuoti per akmenis.
V. Žalai gerą įspūdį paliko ir „Prodrive Hunter“ visureigyje montuojamas 3,5 litro V6 tipo benzininis variklis su dviem turbokompresoriais. Turbininius benzinu varomus motorus Dakare leidžiama naudoti nuo 2022 metų. Tuo netruko pasinaudoti dauguma komandų, kadangi ženkliai patobulėję benzininiai varikliai su turbinomis pagal sukimo momentą mažai nusileidžia dyzeliniams ir tuo pat metu išvysto didesnę galią.
Alternatyvūs degalai – iki 80 proc. mažesnė tarša
Į „Prodrive Hunter“ baką Dakaro ralio maratone bus pilami specialūs degalai. Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi kompanija „Coryton“ juos gamina iš medienos ir žemdirbystės sektorių atliekų, kurios sudaro 80 proc. reikalingų žaliavų. Specialistų vertinimu, tokie degalai leidžia iki 80 proc. sumažinti anglies dvideginio emisijas.
„Ilgą laiką automobilių sporte tvarumo tema buvo ignoruojama, tačiau dabar renkantis techniką tai yra labai svarbus aspektas. Dakaro organizatoriai priėmė tvirtą strategiją, pagal kurią bus palaipsniui pereinama prie alternatyvios energijos. Nuo 2026 metų visi prioritetiniai pilotai turės vairuoti itin žemos emisijos automobilius“, – apie progresą kalba V. Žala.
Lenktynininko vertinimu, toks sprendimas buvo labai teisingas, kadangi tai leido pradėti keisti visuomenės požiūrį į automobilių sportą. Alternatyvios energijos naudojimo skatinimas taip pat padeda pritraukti ir automobilių gamintojus, kuriems Dakaras yra puiki vieta išbandyti naujas technologijas.
Nuomotą automobilį aptarnaus „Prodrive“ technikai, prie kurių prisijungs ne vienerius metus Dakaro ralio maratone V. Žalą lydėjęs Romas Žalnierukynas. Šturmano klausimas kol kas lieka neišspręstas, kadangi iki šiol lenktynininkui Dakare talkinęs portugalas Paulo Fiuza turi galiojančią sutartį su kito gamintojo komanda. Kas „Teltonika Racing“ ekipaže užims šturmano vietą, paaiškės rudenį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Supertaurę trečius metus iš eilės laimėjo „Cascada-HC Garliava“ rankininkės
Lietuvos rankinio klubai pradėjo trofėjų dalybas. Pasvalio „Pieno žvaigždžių“ arenoje dėl Lietuvos rankinio federacijos supertaurės kovoje praėjusio sezono Lietuvos čempionė Kauno r. „Cascada-HC Garliava“ ir LRF taurės laim...
-
Debiutinį pasirodymą Paryžiuje baigusi G. Čepavičiūtė: tai – tik pradžia
Lietuvos paralimpinės rinktinės plaukikė Gabrielė Čepavičiūtė startavo antroje savo rungtyje Paryžiuje – šeštadienio rytą varžėsi S6 negalios klasės 100 metrų plaukimo nugara atrankoje. ...
-
Lietuvos oro uostuose dirbantys pasieniečiai baigė savo misiją Paryžiuje
Šią savaitę savo tarnybą Prancūzijoje, Paryžiaus Le Buržė oro uoste, per olimpines ir paralimpines žaidynes baigė keturi Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) pareigūnai, į Lietuvą jie sugrįš pirmadienį. ...
-
Abi Lietuvos paplūdimio tinklinio poros Varšuvoje prasibrovė į atkrintamąsias
Varšuvoje (Lenkija) vykstančiame „Beach Pro Tour Futures“ serijos moterų paplūdimio tinklinio turnyre sėkmingai rungtyniauja abi Lietuvos komandos, pelniusios vietas atkrintamosiose varžybose. ...
-
O. Bareikiui – Paryžiaus paralimpinių žaidynių bronza!
Osvaldas Bareikis Paryžiaus paralimpinėse žaidynėse iškovojo bronzos medalį. Algio Mečkovskio treniruojamas dziudo imtynininkas penktadienį startavo J2 negalios klasės svorio kategorijos iki 73 kg varžybose ir čia užkopė ant nugalėtojų pak...
-
Pirmą kartą lietuvis jachta pasiekė Arktį: pavojus sudužti ir akistata su meškomis
Pirmas kartas Lietuvos istorijoje, kai lietuviška jachta nuplaukė taip toli į Arktį. Tai padarė šeimos gydytojas, atokių kraštų tyrinėtojas Kęstutis Juška. Keliautojas papasakojo, kaip jam sekėsi kelionėje ir kas įsimins ...
-
Paralimpinis Paryžius lietuviams dosnus išbandymų ir emocijų
„Kėliau sau tikslą pagerinti asmeninį rekordą ir padariau tai. Žaidynės nenuėjo veltui“, – sakė trečioje per savo karjerą paralimpiadoje dalyvavęs plaukikas Edgaras Matakas. ...
-
Paralimpinių žaidynių disko metimo finale D. Dundzys – 10-as1
Penktadienį Paryžiuje pasirodė Lietuvos paralimpinės rinktinės sportininkas, lengvaatletis Donatas Dundzys. ...
-
Geležiniam lietuviui – italų akibrokštas2
„Motyvacija gerokai sumenko: iš pradžių buvo 100 proc., bet liko gal penkiolika“, – sakė žmogaus galimybių ribų tebeieškantis Tautvydas Grabauskas, startavęs Italijoje surengtose superekstremaliose ištvermės var...
-
Sugrįžusiųjų užmojai – platūs kaip senbuvių
Lietuvos rankinio lygos (LRL) čempionate varžysis aštuonios vyrų komandos – viena daugiau nei praeitą sezoną. Titulą gins Vilniaus „Šviesos“ komanda. ...