- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
-
Istoriniai automobiliai riedės pietų ir pietryčių Lietuvos keliais
Šeštadienį, rugsėjo 2-ąją, VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kurio dalyviai grožėsis rečiau lankomų pietų ir pietryčių Lietuvos apylinkių vaizdais.
Stengdamiesi, kad renginio dalyviai turėtų galimybę kasmet susipažinti su vis naujais šalies regionais ir jų žmonėmis, šio ralio organizatoriai renkasi vis kitą maršrutą.
Bemaž nuolatiniai tokių ralių dalyviai juokauja, kad jei trasa kur ir pasikartoja, tai nebent kryžkelėse, po kurių ji paprastai nusidriekia kita kryptimi.
Šiemetinis „Vilduja istorinių automobilių ralis“ rugsėjo 2-ąją 9 val. startuos Trakuose, kurių pasididžiavimas – ežerai ir pilis ir kurių savivaldybė svetingai sutiks dalyvius specialiai jiems skirtoje aikštelėje.
Iš Lietuvos istorinės sostinės ralio dalyviai per Ropėjų girininkiją, Onuškį, Pivašiūnus, Varėną, Eišiškes patrauks Šalčininkų link, o vakare finišuos Jašiūnų dvare, kur bus paskelbti šio, beveik 200 km ilgio trasą turinčio ralio nugalėtojai ir prizininkai.
„Rinktis tokį maršrutą skatino noras sau, o kartu ir visiems dalyviams įrodyti, jog viešojoje erdvėje šis pietryčių Lietuvos regionas vaizduojamas gana vienpusiškai, neretai ir kaip tarpetninių įtampų laukas, – sakė „Saugaus rato“ vadovas ir istorinių automobilių ralių iniciatorius Valdas Juozas Vilūnas. – Iš tikrųjų šio krašto žmonės didžiuojasi regionui būdinga daugiaetnine sankloda, jame esančiomis religinėmis bendruomenėmis ir skirtingais istoriniais bei kultūriniais paminklais. Jų nuomone, daugumos regiono gyventojų gebėjimas kalbėti visomis pagrindinėmis regiono kalbomis yra privalumas, o ne trūkumas“.
Žinia, per vieną dieną nelengva perprasti regiono savitumą tebeformuojančius veiksnius. Tačiau pasistengta bus. Ropėjų girininkijoje istorinių automobilių ralio dalyvių laukia įdomi edukacinė programa, o Pivašiūnuose geriau pajusti krašto etninį paveldą padės ir speciali, tik čia vietos meistrų kepamų dzūkiškų bandų degustacija, keletas kitų užduočių.
„Vilduja istorinių automobilių ralis“, kaip ir ankstesnieji, nestokos ne tik pažintinių, bet ir varžybų elementų, o visi istorinės technikos puoselėtojai rungsis dviejose – „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ – automobilių klasėse.
Pirmajai grupei priskiriami iki 1980 m. gamybos išsaugoti arba atstatyti, išlaikant autentišką išvaizdą bei konstrukciją, nenaudojami kasdieninėms kelionėms automobiliai ir motociklai, kurie gali būti vertinami kaip techninis ar kultūrinis paveldas.
„Youngtimer“ klasei priskiriama iki 1990 m. pagaminta originali automobilinė technika.
Nors dalyvių paraiškos dar priimamos, tačiau jau aišku, jog paganyti akis tikrai bus į ką.
Ir šiemetiniame ralyje dalyvaus pernykščiai bendrosios įskaitos nugalėtojai Andrius Vaitekūnas ir Domantas Kaminskas, kuriems prieš metus pergalę ir pagrindinį prizą – naujitelaičių „Goodyear“ padangų komplektą – atnešė legendinis „oldtaimeris“, 1977 m. gamybos „Volkswagen Transporter“.
Nors ši pergalė jiems nebuvo lengva, nes iškovota tik šeštuoju bandymu, tačiau nugalėtojai už kitų nugarų nesislepia ir pasiryžę apginti titulą.
„Mūsų laimėjimo pagrindinis faktorius – patirtis, – sėkmės sudedamųjų dalių neslėpė D. Kaminskas. – Tai specifinis ralis, nereikalaujantis beatodairiško lėkimo, o ugdantis pagarbą Kelių eismo taisyklėms bei vairuojantiems kolegoms ir skatinantis priimti teisingus sprendimus“.
Nugalėtojai pripažino, jog didžiausia šio renginio vertybė yra ta, kad istorinių automobilių ralis teikia ne vien galimybę daugeliui žmonių grožėtis nagingų meistrų antrai jaunystei prikeltais garbaus amžiaus senoliais, bet ir pačius renginio dalyvius vilioja naujomis pažintimis su šalies istorija, joje giliau įsirėžusiais įvykiais ir atskirų regionų žmonėmis“.
O šio renginio žiūrovus, be abejo, labiausia domina dalyvių techninis parkas.
Šiemet jis labai įvairus. Važiuos ir keli „Porsche“, iš kurių seniausiąjį, 914 modelio, pagamintą 1974 m., vairuos Andrius Dementavičius ir Juozapas Mindaugas Preikša, ir įvairių modifikacijų lietuvių tebegeidžiami „Mercedes-Benz“, ir Japonijos, ir Prancūzijos gamintojų atstovai.
Gausiausia, ko gero, bus tautiniais laikomų „Volkswagen“ šeimyna. Nors visus juos jungia vienas gamyklinis ženklas, tačiau visų modifikacijos skirtingos, traukiančios žvilgsnį.
Donatas Devenis su Dariumi Ambložiejumi startuos su „VW Scirocco“, Irmantas ir Jolita Kuncos pasirinko kiek egzotiškesnį „VW Scirocco Tropic“, Paulius Ališauskas su Deimante Paužaite tikisi, jog ralio metu džiugins rudenio saulė, todėl pirmenybę teikia „VW Cabrio“.
Tačiau bene didžiausio dėmesio iš vairuojančių šios markės vokiškus automobilius tikisi Justas Vaitekūnas su Gabriele Kaminskiene, ralio trasose skriesiantys su sportišku 1974 m. gamybos „oldtaimeriu“ „VW Karmann GHIA“.
Patrauklaus automobilio įdomi ir istorija. Šeštojo dešimtmečio pradžioje „Volkswagen“ gamintojai nusprendė, jog atėjo metas išleisti naują modelį, patiksiantį turtingesniems žmonėms, nenorintiems pirkti kiek pabodusio „Beetle“.
Trijų bendrovių bendro darbo vaisius – „Volkswagen Karmann GHIA“ – debiutavo 1953 m. Paryžiaus automobilių parodoje. „Volkswagen“ sugalvojo modelio idėją ir jam suteikė „Beetle“ pakabą. Vokietijos kėbulų gamintojai „Karmann“, pasitelkę Italijos dizaino namus GHIA, sportiškam dvejų durų modeliui sukūrė kėbulą.
Bendrų pastangų rezultatas pranoko lūkesčius. Nedidukas sportiškas automobilis susilaukė stulbinamo populiarumo ir tapo pagrindiniu „Volkswagen“ modeliu, reprezentavusiu gamintoją beveik du dešimtmečius.
Ralio techniniame parke dar neprasidėjus varžyboms vyksta atkakli kova ir dėl seniausiojo titulo. Kol kas lygiava – 1968 m. laidos „Mercedes-Benz 250“ vairuos Rolandas Ryliškis, o tais pačiais metais Zaporižėje pagamintą legendinį „ZAZ 965“ – Tadas Vitkevičius su Feliksu Krivickiu.
Beje, šis visų meiliai vadinamas „zapukas“ jau yra atlaikęs ne tik ne vieną „Saugaus rato“ rengiamą, bet ir legendinį Monte Karlo istorinių automobilių ralį, kur irgi susilaukė išskirtinio publikos dėmesio.
Patirties nestokojantis T. Vitkevičius sakė, jog lietuviškajame istorinių automobilių ralyje laimėti nesą lengviau nei Monake.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Viltinga rankininkių paraiška: dvi rinktinės – elito gretose
„Manau, kad pasiteisino mūsų federacijos sprendimas daugiau dėmesio skirti šalies jaunimo komandoms“, – pabrėžė Lietuvos jaunių (iki 17 metų) merginų rankinio rinktinės trenerė Ernesta Žilienė. ...
-
Plaukikų komandoje – olimpiečiai ir jaunimas
Pasaulio plaukimo (25 m baseine) čempionate Budapešte mūsų šaliai atstovaus šeši olimpiečiai. ...
-
Švietimo ministerija imasi sportininkų atstovo paieškų
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) skelbia konkursą užimti nuo kitų metų atsirasiančias naujas sportininkų atstovo pareigas. ...
-
Pasaulio plaukimo čempionate – būrys rusų: R. Meilutytei gali tekti susidurti su J. Jefimova8
Rusijos plaukimo federacija šią savaitę patvirtino, kad apie 30 Rusijos plaukikų prašo neutralaus statuso, kad galėtų dalyvauti artėjančiame plaukimo čempionate trumpame (25 metrų) baseine. ...
-
Fantastiškas tinklininkių žygis tęsiasi: trečia pergalė iš eilės ir kelialapis į finalą
Lenkijoje vykstančiame pirmajame Europos jaunių (iki 16 metų) merginų tinklinio čempionato atrankos etape – EEVZA čempionate – puikų pasirodymą tęsia Lietuvos rinktinė. ...
-
Seserys A. ir A. Butkutės: medalių mes neskaičiuojame4
Iš pasaulio šotokan karatė čempionato su medaliais grįžusios seserys Andrėja ir Austėja Butkutės žino, kad nuo prasto maisto jos tampa lėtesnės, o praleista treniruotė atitolina nuo tikslo. ...
-
2025-ųjų sausį pradės įkaitusiose dykvietėse1
Dakaro raliui ruošiasi rekordinis Lietuvos lenktynininkų desantas: kitąmet Saudo Arabijoje ketina startuoti keturiolika mūsų šalies atstovų, tarp jų yra šių bekelės varžybų debiutantų. ...
-
A. Baronas lieka vadovauti Lietuvos šiuolaikinės penkiakovės federacijai
Ketvirtadienį vykusiuose Lietuvos šiuolaikinės penkiakovės federacijos (LŠPF) prezidento rinkimuose, surengtuose Kaune, antrai kadencijai buvo perrinktas Aistis Baronas. ...
-
„Kauno sporto apdovanojimai 2024“: laukiama sporto favoritų nominacijų
Septintą kartą skelbiami geriausių Kauno miesto atletų, komandų, trenerių, sporto renginių ar naujai sužibėjusių talentų rinkimai. ...
-
LTOK prezidentė apie A. Reed suteiktą pilietybę: tai svarbi pergalė už ledo arenos ribų2
Šalies prezidentui Gitanui Nausėdai suteikus Lietuvos pilietybę ledo čiuožėjai Allison Reed, viena pirmųjų į šį sprendimą sureagavo Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) prezidentė Daina Gudzinevičiūtė. Pasak jos, tai svarbi L...