Vairavimo rekordininkai V. Milius ir A. Bubinas šalies perimetrą apvažiavo pasieniu

Lietuvos valstybės atkūrimo dieną keliautojai ir vairavimo rekordininkai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas paminėjo sau būdingu stiliumi: apvažiavo šalies perimetrą.

Atsisakė nakvynės

V. Milius ir A. Bubinas važiavo išskirtinai žvyrkeliais ir siaurais miško takeliais, esančiais kuo arčiau pasienio. Daugiau nei 1 600 km kelionėje jie kliovėsi pikapo „Ford Ranger Raptor“ galimybėmis.

Keliautojai misiją užbaigė vienu prisėdimu, nestoję miegoti. Jie startavo vasario 14-ąją, o žemėlapyje Lietuvos kontūrus išryškino prieš pat Vasario 16-ąją, Valstybės atkūrimo dieną.

„Idėja apvažiuoti Lietuvą gimė iš progos. Mūsų šalies situacija geopolitiniu požiūriu – įtempta, turime sieną, kurią reikia saugoti. Mes, važiuotojai, mažai daugiau ką mokame, tad nusprendėme palei sieną apvažiuoti šalį“, – sakė „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius V. Milius.

Tiek jis, tiek A. Bubinas yra pasiekę ne vieną tolimiausių, greičiausių ir netikėčiausių kelionių rekordą: Vitoldas – automobiliu, Aidas dažniau motociklu. Jie ne kartą yra ir Lietuvą apsukę, tačiau ši kelionė buvo kitokia.

Išbandymai: „Ford Ranger Raptor“ ekipažas įveikė visas kliūtis. / velocita.lt nuotr.

Teko sukti atgal

Keliautojai važiavo naudodamiesi ankstesnių metų „Perimetro“ varžybų turizmo klasės trasų ir APL („Aplink Lietuvą“) motociklų kelionių maršrutais.

Bekelės varžybos Lietuvoje vyksta mažai naudojamais ar jau visai nenaudojamais ir sunkiau išvažiuojamais keliais.

„Buvo visokiausių atkarpų: ir neblogų, ir labai sudėtingų, pasitaikė užvirtusių medžių, netgi nepravažiuojamų ruožų, kai reikėjo apsisukti, grįžti atgal ir ieškoti kito kelio. Tas kelias gali būti visai neblogas, pavyzdžiui, gilią žiemą, kai susiformavęs įšalas, arba vasarą, bet dabar jis pavirtęs pelke. Važiavome tokiomis sąlygomis, kokios buvo. Nelindome ten, kur nebuvome tikri, ar išvažiuosime, ir viskas sekėsi gerai“, – papasakojo V. Milius.

Viešnagė: kai kuriuos miestelius teko aplankyti jau sutemus. / velocita.lt nuotr.

Pikapas nenuvylė

„Ford Ranger Raptor“ turėjo ne vieną progą parodyti, ką gali stipriai modifikuota sportinė „Fox“ adaptyvioji pakaba ir 3 l benzininis V6 variklis su dviem turbinomis.

Važiavome tokiomis sąlygomis, kokios buvo. Nelindome ten, kur nebuvome tikri, ar išvažiuosime.

„Šiam iššūkiui pasirinkome kone patį tinkamiausią automobilį rinkoje. Yra daug patikimų, geru pravažumu pasižyminčių pikapų, bet šis – kito lygio, dar tvirtesnis ir pajėgesnis. Nesvarbu, kokia kelio danga, visuomet jauti, kad viskas bus gerai, jam nebaisios duobės ar didesnės kliūtys, nors ir kokiu greičiu riedi. Kartais svarsčiau, ar manęs automobilis neapgauna, nes atrodė, kad į kai kurias vietas jau per drąsiai įvažiuodavome. Vis dėlto dėl specifinės pakabos jo galimybės yra gerokai didesnės, nei mums atrodo. Jis pranoko įsivaizdavimą apie tai, kaip būtų galima važiuoti automobiliu“, – kelionės įrankį apibūdino V. Milius.

Ekipažo teigimu, su kitais automobiliais galbūt būtų buvę ir daugiau nuotykių, tačiau pikčiausias ir pajėgiausias „Ford“ gamos pikapas su visomis užduotimis susitvarkė be didesnio vargo ir keliautojus lepino komfortu. Apsisukti teko tik prieš akivaizdžiai nepravažiuojamas vietas.

velocita.lt nuotr.

Civilizacijos pokyčiai

Važiuodami miškų ir pievų keliukais, vyrai galėjo įvertinti ne tik šalies pasienio vaizdą, bet ir stebėti tiek nykstančios, tiek ir besikuriančios civilizacijos užuomazgas ir gamtos grožį ten, kur įprastai niekas nesugalvotų kojos įkelti.

„Radome tikrai įdomių vietų, kur propaguodamas įprastą gyvenimo būdą niekada nepapultum, nes nei sugalvosi ten belstis, nei kada nors atsiras koks reikalas ten dangintis. Tačiau keliukai yra ar bent jau buvo, tad galima gana toli nuo civilizacijos pamatyti griūvančių daugiabučių, mokyklų. Kadaise gal buvo koks kaimelis, dabar – dingo. O kitose vietose – įkurtuvės. Trauki apleistu vieškeliu, atrodo, toli nuo bet kokio kaimelio ir staiga prieš akis – nauja elektros skydinė, kažkas namus stato. Tokie vaizdai labai praskaidrina smegeninę keliaujant pamirštomis vietomis“, – pasakojo V. Milius.

Ekipažas taip pat žavėjosi ir menkai civilizacijos paliestos gamtos grožiu ir tuo, kaip ji keičiasi bevažiuojant aplink Lietuvą.

Mūsų šalis žymi gana didele augalijos, reljefo ir išsivystymo įvairove. Gamta vasario mėnesį dar niūroka, ilgiau buvo tamsu nei šviesu, daug purvo, tačiau vaizdai pro „Ranger Raptor“ langus vyrų abejingų savo šaliai nepaliko.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kvailiu skaicius begalinis

kvailiu skaicius begalinis portretas
Kiekvienas savaip is proto kraustosi.

Raiistas

Raiistas portretas
šuo, ai neturi ką ką veikti, tai paututass kąso. Taip ir čia, kas padarys didesnę kvailystę.

vodila

vodila portretas
pik-up segmente Toyota senokai persvėrė Ford.....
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių