Oficialiai atidarytas pirmasis atnaujintas „Via Baltica“ ruožas

  • Teksto dydis:

Penktadienį oficialiai atidarytas rekonstruotas magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožas  Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybėse. Tai pirmoji atnaujinta „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos atkarpa.

„Tai svarbus Lietuvos žingsnis, didinant šalies konkurencingumą, stiprinant mūsų gynybinį ir ekonominį potencialą. O svarbiausia, kad nuo šiol ši kelio dalis yra nepalyginamai saugesnė ir patogesnė eismo dalyviams“, – atidarymo renginyje kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.

M. Skuodis kalbėjo, kad tokio masto projektas Lietuvoje įgyvendintas itin greitai – per 11 mėnesių.

„Čia yra mūsų pagrindinė arterija į Vakarus, tai yra mūsų esminė jungtis su Vakarais ir šiandien vienoje iš keturių atkarpų ta jungtis tampa tokia, apie kokią kalbame ir kokios norime. Keturių juostų naujas kelias, nauja automagistralė“, – sakė ministras.

 T. Biliūno / BNS nuotr.

Jis teigė neabejojantis, kad greitu metu bus pradėti ir tolesni magistralės rekonstrukcijos darbai kelyje link Lenkijos sienos.

Siekiame savo galutinio tikslo 2025 metais turėti aukščiausius kokybės ir saugumo standartus atitinkančią, užbaigtą automagistralę nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos.

 

Rekonstruotas „Via Baltica“ ruožas prasideda ties Skardupių kaimu Marijampolės rajone ir baigiasi Kalvarijos savivaldybėje, ties Trakiškių kaimu.

„Darbai intensyviai vyksta ir kituose „Via Baltica“ ruožuose – siekiame savo galutinio tikslo 2025 metais turėti aukščiausius kokybės ir saugumo standartus atitinkančią, užbaigtą automagistralę nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos“, – pranešime sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Marius Švaikauskas.

„Tai didžiulis postūmis visam Marijampolės regionui“, – renginyje teigė savivaldybės administracijos direktorius Karolis Podolskis.

Karolis Podolskis. T. Biliūno / BNS nuotr.

Magistralinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 72,5 iki 79 kilometro rekonstruotas į keturių eismo juostų automagistralę, įrengti skirtingų lygių jungiamieji ir apjungiamieji keliai, kurių bendras ilgis – 15 kilometrų, pastatytas pirmasis Lietuvoje žaliasis tiltas gyvūnų migracijai, įrengtas tunelinis pravažiavimas, akustinės sienutės.

Taip pat pastatytas 78 metrų ilgio viadukas, įrengtos kitos eismo saugos priemonės. Baigto rekonstruoti ruožo, esančio Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybėse, ilgis – beveik 6 kilometrai.

Rekonstravimo darbai kainavo apie 55,8 mln. eurų, juos atliko bendrovė „Fegda“.

Magistralėje „Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos ruože nuo79 iki 85 kilometro rekonstravimo darbus planuojama baigti dar šiais metais. Visas apie 40 kilometrų ilgio kelias iki 2025 metų bus rekonstruotas į keturių eismo juostų automagistralę ir pritaikytas tiek civilinėms, tiek karinio mobilumo reikmėms.

T. Biliūno / BNS nuotr.

„Tai spręs tiek pralaidumo problemas ir nepamirškime, kad mirtinų avarijų skaičius šitame kelyje yra pakankamai didelis. Tos pagrindinės sistemos atidarant 2+2 juostas, galėsime išvengti skaudžių įvykių, kuriuos patiriame dabar“, – renginyje teigė Kelių direkcijos projektų valdymo grupės vadovas Gediminas Katinas.

Marius Skuodis. T. Biliūno / BNS nuotr.

M. Skuodis teigė, kad kitų metų biudžetas visoms „Via Baltica“ atkarpoms sieks apie 250 mln. eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ekonomas \\\\\.../////

Ekonomas  \\\\\...///// portretas
Bet pasteiraukit kiek tas kelių km.šedevras kainavo,kai taip "greitai" nuskuodė?

:)))

:))) portretas
eik tu sau!!! net 7 kilometrai per 11 menesiu!!!!!

Taigi

Taigi  portretas
Valiooooo Lietuvai!!! ...........Judam į priekį, nors pageidautina greičiau.
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių