A. Bilotaitė: įsigaliojus SDK, automobilių prekiautojai sumokėjo dukart daugiau mokesčių

Automobilių prekiautojai pernai valstybei sumokėjo beveik 500 mln. eurų mokesčių – dukart daugiau nei prieš įsigaliojant Transporto priemonių savininkų apskaitos sistemai ir reikalavimui kiekvienai transporto priemonei turėti unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK), sako vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė.

„Apibendrintai matome, kad sprendimas tikrai pasiteisino, turime šiai dienai skaidresnę šitą sritį arba visą sektorių automobilių rinkos ir ne veltui buvo priešinamasi, nes automobiliu rinkos šešėlis matomai buvo didelis“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė A. Bilotaitė.

„Tas skaičius susijęs su fiziniais asmenimis išaugo apie 40 proc., o su juridiniais asmenimis apie 10 proc.“, – pridūrė ji.

Transporto priemonių savininkų deklaravimo kodo (SDK) sistema įsigaliojo prieš trejus metus – 2021-ųjų gegužę.

Prieš įsigaliojant SDK, per metus buvo sumokėta 176 mln. eurų mokesčių.

„Regitros“ vadovo Vaido Dominausko teigimu, per metus suteikiama apie 900 tūkst. SDK.

„Per metus yra suteikiama arti 900 tūkst. savininko deklaravimo kodų, pirkėjai nuosavybės deklaravimą gali atlikti labai paprastai ir patogiai internetu ir nemokamai, tokį būdą renkasi 7 iš 10-ies „Regitros“ klientų“, – konferencijoje teigė jis.

Užduotis, kurią mes kėlėme pradėdami šį projektą buvo 50 mln. eurų kas metus, tačiau jau pirmi metai atnešė 150 mln. eurų, antri – 200 mln. eurų plius (...)

 

Anot jo, per trejus metus „Regitra“ įgyvendino kelis pokyčius, kurie palengvina SDK suteikimą.

„Prailginome savininko deklaravimo laikotarpį iki 10-ies dienų. Atitinkamai po penkias dienas suteikėm tiek pirkėjui, tiek pardavėjui. Taip pat supaprastinome tvarką, kada automobilio nuosavybė yra perduodama užsieniečiui“, – sakė V. Dominauskas.

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vadovė Edita Janušienė pabrėžė, kad SDK įvedimo nauda gerokai pranoko lūkesčius.

„Užduotis, kurią mes kėlėme pradėdami šį projektą buvo 50 mln. eurų kas metus, tačiau jau pirmi metai atnešė 150 mln. eurų, antri – 200 mln. eurų plius, treti – daugiau negu 300 mln. eurų“, – konferencijoje sakė ji.

VMI vadovė taip pat pabrėžė, kad per trejus metus sumažėjo nustatomų pažeidimų kiekis.

„Tik įvedus SDK kodą pirmaisiais metais kas penktas automobilis, kai tikrindavome keliuose, neturėjo SDK kodo. Dabar – jau kas dešimtas. Tik įvedus SDK kodą, kas trečias automobilis, kurį tikrinome prekybos aikštelėje neturėjo SDK kodo, dabar – kas aštuntas“, – teigė E. Janušienė.

V. Dominauskas pridūrė, kad įvedus SDK mažėja galimai fiktyvių sandorių, sudarytų su Lietuvos gyventojais, kitaip vadinamų „kauferių“.

„Nors kasmet įregistruojamų transporto priemonių skaičius auga, tačiau galime matyti tendenciją, kad mažėja sudarytų sandorių skaičius iš tų šalių, iš kurių įvežama daugiausiai transporto priemonių. Pavyzdžiui, importas iš Vokietijos sumažėjo – 20 proc., Prancūzijos – 15 proc., Italijos – 19 proc.“, – nurodė V. Dominauskas.

„Iki nulio (pažeidimų – BNS) dar pasistengti reikia, bet progresas yra akivaizdus“, – apibendrino VMI vadovė E. Janušienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių